WK 2018: Volg hier de wegrit voor junioren mannen
donderdag 27 september 2018 om 14:30 Volg in Google

WK 2018: Volg hier de wegrit voor junioren mannen

Kunnen we het niet beter het Evenepoels kampioenschap op de weg noemen? De 18-jarige Belg is een klasse apart bij de junioren. De vraag lijkt niet eens of hij gaat winnen, maar met hoeveel voorsprong. Maar opgelet: het is en blijft een WK. Maar wie kunnen hem eventueel bedreigen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Topfavoriet Remco Evenepoel krijgt in Innsbruck 132,4 kilometer de tijd om zich te onderscheiden van de concurrentie. De 1900 hoogtemeters die in het parcours zijn opgenomen, zijn een handig hulpmiddel voor de Belg. Met drie kleine klimmetjes in het begin van de wedstrijd en drie grote klimmen op het einde is dit WK loodzwaar.

Wanneer wordt het lont in het kruitvat gestoken? Ten noordoosten van Innsbruck, nabij Kufstein, zal dat waarschijnlijk nog niet gebeuren – al is dat bij het junioren-wielrennen nooit zeker. Vanaf de startplaats volgen er namelijk eerst zestig relatief vlakke kilometers; dit is een stilte voor de storm. Op de klim naar Gnadenwald zal het vervolgens gegarandeerd losbarsten.

Deze klim is met een stijgingspercentage van 10,5 procent gemiddeld en een lengte van 2,6 kilometer erg onderscheidend. De kans is groot dat Evenepoel zich hier al laat zien. Rijdt hij solo de duik richting het lokale circuit in? Daar ligt met de klim naar Igls – die twee keer overwonnen moet worden – het zwaartepunt van het parcours.

Deze klim is dan misschien niet zo steil (5,7 procent gemiddeld) als de Gnadenwald, maar is met een lengte van 7,9 kilometer erg lang. Hier zal de koers in een definitieve plooi gelegd worden, waarna een afzink naar Innsbruck de nieuwe wereldkampioen zich zal tonen.

De start is om 14.51 uur, terwijl de finish wordt verwacht tussen 18.25 en 18.51 uur. Sporza en Eurosport zijn er vanaf de start live bij.

Links
Voorbeschouwing wegwedstrijd junioren (WielerFlits)
Website organisatie

Deelnemerslijst (Organisatie)
Parcours

Liveticker
Live Timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
27-09-2018 16:59
Meerijden ? Donder op joh.
27-09-2018 17:00
Wat een laffe bek die Tsjech. Daarnet kon ie wel rijden toen zijn ploeg genoot Remco meenam in zijn val. Nu kan ie niet.
    27-09-2018 17:00
    Kom op zeg, met Remco meerijden... dat is doodvonnis
    27-09-2018 17:02
    Het getuigt niet per se van zelfkennis dat Evenepoel er uberhaupt om vroeg.
27-09-2018 17:00
Hilarische koers dit.
27-09-2018 17:01
Wel een grappenmaker die Evenepoel: als jullie nou ook nog ff gaan draaien met mij kan ik zometeen op 50% van m'n kracht wegpoefen, deal?
    27-09-2018 18:43
    De dumoulin van de junioren
27-09-2018 17:02
Ik vind zijn momenten steeds wat slecht gekozen.

Hup Valcek !
27-09-2018 17:02
Knap dat die Duitser dit nog kan na zijn aanval met de Italiaan.
27-09-2018 17:02
F-e-n-o-m-e-e-n
27-09-2018 17:03
Ha - daar zijn die Italianen, ha ha ha! Ze hadden met zijn 4en voorop kunnen liggen, nu liggen ze eraf...
27-09-2018 17:03
Evenepoel krijgt ze er niet af.

Als je wereldkampioen wilt worden moet je in het wiel blijven zitten.
27-09-2018 17:04
Wat een fenomeen. Zelden gezien dit, nooit eigenlijk.
27-09-2018 17:06
Fascinerende koers. Moet eigenlijk werken, maar dit...

En die Italianen, hoe dom zijn ze?!? Nu wachten ze niet op die twee andere Italianen die erachter zitten... Nu gaan ze alle 4 nog meer naar de kloten.
27-09-2018 17:07
De Tsjech eraf met kramp. :(
27-09-2018 17:07
Dit is nu de tweede keer in mijn leven dat ik een wedstrijd zie van Evenepoel, dit is nu ook de tweede keer dat ik hem zwaar onsympathiek vindt opvallen. Natuurlijk staat zijn talent buiten kijf, maar dat continu handje van het stuur afhalen houd ik absoluut niet van, doet net of hij de baas van het peloton is.
    27-09-2018 17:09
    doodzonde dat Valcek gaargereden is , geeft wel aan hoe lastig het is om het wiel te houden
    27-09-2018 17:09
    Dat krijg je he, als zo’n jonge kerel zoveel publiciteit en aandacht krijgt.
27-09-2018 17:07
Ik denk dat volgende uitspraak hier van toepassing is "fumer la moquette".
27-09-2018 17:08
Lelijke val van Van Wilder...
27-09-2018 17:09
Haha, de Duitser moet van de Belgische commentatoren overnemen. Ik schakel over naar Eurosport, ietsje té chauvinistisch dit
    27-09-2018 17:10
    Ze hebben ook nog met geen woord gerept over Remcos gedrag naar z'n tegenstanders toe. Ik snap hun enthousiasme, maar kritische kanttekeningen maken mag echt wel.
    27-09-2018 17:11
    Eens Grobbel. Maar dat zie je wel vaker bij hun als er Belgen vooraan de koers rijden. Dan hoor je ze met geen woord over koersvervalsende motoren, gek gedrag e.d.
    27-09-2018 17:30
    Overdrijven jullie niet een klein beetje? Hij heeft het gat alleen dichtgereden en af en toe tussen de auto's. Als je vaak koers kijkt, dan weet je dat dit normaal is.
    27-09-2018 18:39
    Omdat het Belg is?
    27-09-2018 18:44
    Ook gezapt inderdaad.
    Hij had schijnbaar ook losse handjes in de achtervolging
27-09-2018 17:09
Dan wel junioren, maar harten als leeuwen zo te zien.
27-09-2018 17:11
Evenepoel, mooi man. Hoop echt dat dit de nieuwe topper wordt van onze zuiderburen, liefst in het rondewerk, dat is zo lang geleden..
27-09-2018 17:13
Ik heb geen problemen met de attitude van Evenepoel, hij zal wel gewoon zo zijn.

Velen hadden het o maar zo tof gevonden mocht hij aan de juiste kant van de grens geboren zijn of teren op het paspoort van een voorvader.
    27-09-2018 17:16
    De maniertjes van Boom en Terpstra zijn anders ook niet vrij van kritiek.
    27-09-2018 17:18
    Als je zo bent moet je ook vooral zo zijn.

    Evenepoel legt zichzelf hiermee alleen extra druk en uitdagingen op.
27-09-2018 17:14
Duitsers scoren trouwens altijd in de laatste minuut: wie weet wat Mayrhofer nog kan als ie eraan blijft.
27-09-2018 17:15
Je kunt Remco zijn gedrag toch niet echt kwalijk nemen? Die Duitser is ook wel echt goed, die zal hopelijk tweede worden.

Ik erger me mateloos aan de domheid van die Piccolo - ik hoop dat hij geen medaille krijgt.
    27-09-2018 17:16
    Vertel?
    27-09-2018 17:26
    Zie vorige posts. Die vent deed echt ALLES fout vandaag.
27-09-2018 17:15
Valcek, ook al wordt het DNF toch heb je het goed gedaan jongen...
27-09-2018 17:18
En zondag kijken we weer naar een saaie koers. Juniores dames en nu heren, schitterend!
27-09-2018 17:20
de rest gaat nu voor zilver koersen, die Duister is makkelijk te pakken op die lange loper nog hoor.
27-09-2018 17:21
Is Wuyts nu al serieus hardop aan het vrezen dat Yates en Mas Evenepoel in de grote rondes kunnen dwarszitten? Zucht...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.