WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
1 2 3 14
24-09-2017 10:03
Wie is dat haar naast Eddy P?
24-09-2017 10:07
Bert De Backer.
24-09-2017 10:10
Had die vallende renner nou een landentenue aan?

edit: Estland blijkbaar. Gevallen in neutralisatie.
24-09-2017 10:20
Veel plezier allemaal, dat de heldhaftigste renner mag winnen!
24-09-2017 10:20
Genieten met Sporza
24-09-2017 10:21
Geen straf om naar te kijken de beelden uit Bergen. Bijzonder mooi WK in alle opzichten.
24-09-2017 10:23
Klein pelotonnetje nog. Zeker plaspauze.
24-09-2017 10:23
Alexey Vurmjoelen op jacht naar een nieuw contract. Ook de Zweed (?) op een celeste Bianchi.

Tien man vooruit, met Amador erbij. Mooie move van Movistar. Ben benieuwd hoeveel minuten die gaan krijgen.
24-09-2017 10:35
Pech voor zij die op een kopgroep hoopten met een Nederlander, Belg, Italiaan en een Fransman.
24-09-2017 10:35
In deze kopgroep had een Nl, belg, Spanjaard eb Columbian mee moeten zitten. Ze willen een harde koers!
24-09-2017 10:36
Hopen op een harde koers en een winnaar van naam.
24-09-2017 10:39
Het is vooral heek gezellig in het peleton
24-09-2017 10:40
Tot nu toe echt afzien in t peloton zie die koppies :p
24-09-2017 10:43
Hé wat doen de Belgen nu?
24-09-2017 10:46
Vermote regelt het wel even voor de volgende 150km.
24-09-2017 10:52
Belgen rijden tot nu toe alsof ze een massasprint willen, maar dat zal hopelijk wel veranderen over 100km. Of pas over 150km.
24-09-2017 10:58
Voor wie rijden die Tsjechen??
24-09-2017 10:58
Ik mag hopen dat België niet wéér het hele WK zal dragen, het is de laatste jaren niet anders geweest.... Daar zou nu toch zo'n Slovaak of Australiër moeten rijden die na 200km toch niet meer vooruit komt...
24-09-2017 11:00
Ah de Tsjechen rijden voor QS
24-09-2017 11:02
Als Amador en Vermeulen zich een beetje weten te sparen kunnen ze nog wel eens tot diep in de finale blijven meedoen. Mooie zet.
24-09-2017 11:02
Ik zou me niet druk maken met een kopgroep op 230 kilometer van het einde , deze jongens zijn blij in beeld te zijn. De koers hard maken daar is tijd genoeg voor , dat doe je niet vanaf het begin. Op 125 / 100 kilometer van het einde is tijd genoeg om het hard te maken dan zit er al 145 / 170 kilometer in de benen.
24-09-2017 11:03
Die Tsjechen rijden niet, ze zitten net als al de rest in het wiel van Vermote of kijk jij ergens een andere wedstrijd, Freddy?
24-09-2017 11:05
Fantastisch toch, dit WK. Zondagochtend elf uur en er staan tienduizenden mensen te feesten langs het parcours.
24-09-2017 11:06
Julien, we zitten niet in de Tour, Kittel zit thuis trouwens...net als Greipel.
Een tandem Vermote - De Gendt, dat zou het pas helemaal geweest zijn natuurlijk...
24-09-2017 11:11
Tsjechen blijken nu idd ook mee te draaien. Mooi, mss idd voor QS?
1 2 3 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.