WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
24-09-2017 12:35
Heerlijk stukje downhillen.
24-09-2017 12:43
lekker pissen vanaf de fiets met die non-stop rijen toeschouwers
24-09-2017 12:51
Moeten ze dan nog een plaslus tussendoor gooien?
24-09-2017 12:55
Heerlijk saai wk weer in het begin! :-)
Waarom geniet ik hiervan?
24-09-2017 12:58
gelukkig schijnt de zon zodat alleen de echte liefhebber en niet die slechtweerkijkers zich hier melden
24-09-2017 12:59
Tip: lekker zelf even uurtje op de fiets gaan. Koersverloop laat het toe. Ik heb het voor de lunch ff rap afgewerkt. Zit toch rustiger verder.

Zag ik die Afrikaan in zijn bidon pissen in de afdaling ? Gelukkig had hij erna de tegenwoordigheid van geest de bidon niet terug in de houder te steken maar te ejecteren (of ecarteren).
24-09-2017 12:59
@ibpc
En kijken wie het verste kan.
24-09-2017 13:02
Plassen doen ze in de tunnel.
24-09-2017 13:04
ok.. is iedereen zn plasje nu kwijt? Zit Vermote nog op kop vh peloton of gooien die vermaledijde Tsjechen roet in het eten?
24-09-2017 13:05
Bidon voor de gelukkige vinder?
24-09-2017 13:06
@Schip: die krijgt het felbegeerde gele rugnummer volgend wk ?

@ wheely: Kan goed zijn. hopelijk goede ventilatie.
24-09-2017 13:09
Hoeveel km heeft Vermote al op kop vh peloton gereden dit seizoen? Ik vermoed dat Vermote een 20.000 km beurt is beloofd bij de zus van een van de Tsjechen..
24-09-2017 13:10
Bakelants-stijl humor ;-)
24-09-2017 13:13
Krists Neilands, hij is genoemd. Als ie zijn beastmode van Portugal even aanslingert dan wil ik het nog wel zien.
24-09-2017 13:18
De koers wordt al flink hard gemaakt. :)
24-09-2017 13:19
@123poetertjes
Weinig renners kunnen zeggen dat ze een deeltje wielergeschiedenis vanop de eerste rij zagen, hij kan dat. Fantastische foto ook van Neilands in het wiel van Antunes en Alarcon in die negende rit. https://twitter.com/TheArdoisier/status/897115648601591808
24-09-2017 13:30
Waarom moeten niet-renners ook hun zegje doen op Sporza? Wat is dat voor trend? Wat doet Rick Ashley daar?
24-09-2017 13:34
Eighties thema bij Sporza? Die pruik van Planckaert - wiens grootste successen tenslotte in dit tijdvak lagen - is ook goed getroffen.
24-09-2017 13:35
@hemelrijk
Rick Astley is een renner, en een goeie ook. Na zijn carrière in de muziekwereld greep hij net naast een ritzege in de Tour. Mooie beelden, Astley is de man met het zwart-witte shirt. https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
24-09-2017 13:36
Ik verwacht een coming out van Tiesj Benoot als bastaardzoon van Lyle Lovett, alles bij de Belg hint daar op.
24-09-2017 13:39
Zwaar teleurstellend allemaal, hoor. Sinds de keuze op Bergen viel, zijn we lekker gemaakt met een wedstrijd die zou worden verreden in beestenweer, waar alleen bikkels konden overleven. En nou schijnt de zon!
24-09-2017 13:41
@Tuubke
Belachelijk hè! Dat ze niet even voor vandaag regen en onweer geregeld hebben. Onvoorstelbaar!
24-09-2017 13:41
@Tuubke das omdat iedereen zn slechtweerfietsers dan naar Bergen stuurt, al willen we ook allemaal Lars Boom echt een keer in het zonnetje zetten vandaag
24-09-2017 13:46
aardige jongen hoor die [url=https://iwsmt-content-ok2nbdvvyp8jbrhdp.stackpathdns.com/December-23-2011-18-00-37-tumblrlw3qw82ZLG1r69opoo1500.jpg]Rick[/url] maar dat we het over hem hebben betekent dat het vooralsnog een saaie koers is. :p
24-09-2017 13:46
Laat Benoot een bastaard v Lovett zijn, maar heerlijk al die Hollandse bastaardkinderen zoals nu in de kopgroep: Vermeulen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.