WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd bij de beloften
donderdag 13 oktober 2016 om 10:45

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd bij de beloften

Na de tijdrit voor de elite mannen, zit die discipline erop tijdens het WK in Doha (Qatar). Vanaf vandaag mogen we ons opmaken voor de wegwedstrijden. De beloften zijn als eerste aan de beurt. Wie kan er  in de voetsporen treden van Kévin Ledanois als U23-wereldkampioen?

Het startschot klinkt vandaag om 11.00 Nederlandse tijd. Na 11 rondjes over The Pearl hebben de renners 165,7 kilometer afgelegd (exclusief anderhalve kilometer neutralisatie). De finish verwacht men rond de klok van drie uur Nederlandse tijd. Sporza zendt de koers live uit vanaf 13.30. Bespreek het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-under-23

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst (UCI)

Liveticker (Twitter-account organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
13-10-2016 11:08
lekker chaotisch begin zeg.valpartij en opstopping met auto,s een chinees die bijna
1 van de weg slaat.
13-10-2016 11:08
[i]Edit redactie: overtreding van de huisregels.[/i]
13-10-2016 11:11
De livestream op sporza werkt niet. Iemand anders daar ook last van? Ik kijk namelijk liever met Vlaams commentaar dan Brits commentaar
13-10-2016 11:15
De helft van Oezbekistan al gelost.
13-10-2016 11:20
@Baukema: Bij mij werkt de stream wel, alleen geen commentaar nog.
13-10-2016 11:24
Bij mij idem. Commentaar komt blijkbaar pas om 13u30.
Maar voorlopig komen de geschreven updates wel redelijk vlot, dat is in afwachting ook al fijn.
13-10-2016 11:26
@Erez Lendra, beide Oezbeken zitten gewoon nog in het pak hoor. http://live.tissottiming.com/?id=00030D02&style=Tissot Misschien was je in de war met de Oekraïners?
13-10-2016 11:28
Okee, jammer van het Vlaamse commentaar. Deze start met commentaar van De Cauwer zou echt wel flinke meerwaarde hebben gehad. Dan maar Brits tot 13:30 ;)
13-10-2016 11:36
@Duh
Ah, zo blijkt. Ik had er op de live beelden eentje van de twee (rugnummer 188) als zowat allereerste zien lossen, maar blijkbaar moet hij er terug bij geraakt zijn. Mijn excuses voor de voorbarige berichtgeving. Handige link, trouwens.
13-10-2016 12:09
Had graag de Belgen horen struikelen over de achternaam van onze Iraanse vriend
13-10-2016 12:24
..... tis weer lekker druk langs de weg; erg motiverend voor de renners!

Het dinsdagavondcriterium van pakweg Emmer Compascuum trekt al meer bezoekers dan alle disciplines van het gehele WK dit jaar bij elkaar. Wat een aanfluiting.
13-10-2016 12:27
Denk je nu echt dat degene die wereldkampioen wordt het erg zal vinden dat er geen volk staat. Dit gaat om koers, niet om het publiek.
13-10-2016 12:31
Ja hoor! Pavel Sivakov is er inmiddels ook vandoor gegaan; op jacht naar de kopgroep.

Edit: ze lijken vooraan opgeschakeld te hebben!
13-10-2016 12:32
Rugnummer 165 uit uw programma is de Koeweitie Ali Moslim. Dat lijkt wel een slecht verzonnen, grappig bedoelde, nickname die een pvv-stemmer heeft gekozen om op internetfora zijn visie op de wereld te verkondigen.
13-10-2016 12:33
'Dit gaat om koers, niet om het publiek'

Koers zonder publiek is geen koers
13-10-2016 12:40
@RV

Waar kijken we dan naar?
13-10-2016 12:47
Jakobsen rijdt lek.
13-10-2016 12:50
[i]Edit redactie: overtreding van de huisregels.[/i]
13-10-2016 12:57
Hoofdisvrij, dit is toch gewoon heel naar. Bij WK's telt toch ook de sfeer. Uiteraard de winnaar zal er geen seconde om malen, alle andere denk ik des te meer!
13-10-2016 13:03
Publiek is toch in de meeste gevallen alleen maar hinderlijk?
Ik als kijker mis er niks aan.
13-10-2016 13:14
Pffffff, publiek hinderlijk, het gaat alleen om de koers .....

Wielrennen is er juist voor het publiek en dan niet zozeer de nerds met gekke shirtjes en kinderachtige petjes maar 90% voor zij die er wonen en het circus voorbij zien trekken. Koers zonder publiek is zo ten dode opgeschreven als een kameel die voor het oversteken van de Aghi-haghi woestijn vergeten is zijn 2e bult bij te vullen.
13-10-2016 13:19
Je gaat daar ook niet voor je lol in je Borat kostuum rondrennen! En een biertje drinken bij bocht 7 zal ook wel niet mogen.
13-10-2016 13:26
Puck Moonen kwam het land niet eens in.
13-10-2016 13:26
Over Puck Moonen gesproken, hoe is t weer vandaag in Qatar? Het is trouwens maar goed dat er geen publiek is, die zouden allang zijn gestorven in deze ondraaglijke hitte.
13-10-2016 13:31
Meer dan publiek mis ik Willi Willwohl.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.