Vuelta 2018: Volg hier de tweede etappe
zondag 26 augustus 2018 om 13:20 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de tweede etappe

Tijdens de tweede rit van deze Vuelta krijgen we een ‘typische’ Spaanse aankomst voorgeschoteld. De start vindt plaats in Marbella, een mondaine badplaats aan de voet van de Sierra Blanca. Na de start moet er voor het eerst echt worden geklommen, naar de top van de Puerto de Ojén (7,5 km aan 4,5%). Het is de eerste van in totaal vier beklimmingen.

Van daaruit gaat het over golvende wegen naar de finish, die al na 72 kilometer wordt bereikt. Het peloton is dan nog niet klaar, want het tweede gedeelte van de etappe speelt zich af rondom een dertig kilometer lang circuit. Scherprechter daarin is de Alto de Guadalhorce (5,1 km aan 3,3%). De helling moet twee keer worden beklommen, waaronder vlak voor de finish.

De start is om 13:35 en de aankomst wordt verwacht rond 17:28 en 17:53. De wedstrijd wordt rechtstreeks uitgezonden door de NOS en Sporza. Zij beginnen rond 15:00 met de live-uitzending. Eurosport geeft voorrang aan de MotoGP en start om 16:45. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
66 Reacties
26-08-2018 13:36
Het profiel van de etappe komt niet overeen met de beschrijving.
26-08-2018 13:43
Van Baarle in de combitrui. Campenaerts groen. Waarom draagt Kwiat die eigenlijk niet?

edit (van Sporzaticker):

Groene Campenaerts

Victor Campenaerts moest tevreden zijn met de derde plaats in de proloog, maar mag wel de groene puntentrui aantrekken. Dennis draagt immers het rood al en Kwiatkowski, de tweede in de stand, geeft de voorkeur aan zijn Poolse kampioenentrui.
    26-08-2018 14:49
    En Oliveira dan?
    26-08-2018 15:04
    Oliveira mag de bergtrui aan
26-08-2018 13:46
Eerste vluchtgroep van deze Vuelta, vanzelfsprekend met TdG. 7 man vooruit met 1 minuut reeds.
26-08-2018 13:56
@sboontjes profiel klopt wel, alleen verkijk je je op de verhoudingen. Elke molshoop lijkt een 1e categorie berg.
Laatste "klim" lijkt steil maar is maar 300 m over 7 km.
26-08-2018 14:06
Sterke kopgroep hoor!
Benieuwd wie gaat achtervolgen, BMC verwacht ik niet echt ..
26-08-2018 14:11
@zeewolde Nietes
@redactie Welke aankomst krijgen we nu, Alto de Guadalhorce of Alto de la Mesa?
    26-08-2018 14:33
    @zeewolde, tight: het is de Guadalhorce. In het Procycling magazine stond de AdlMesa nog, maar vermoedelijk heeft de koersdirectie op laatste moment nog verandering aangebracht (doen ze wel vaker): https://www.lavuelta.es/en/stage-2

    In de voorbeschouwing van WF staat het wel goed, maar bij dit topic hebben ze dus abusievelijk de oude versie genomen.
26-08-2018 14:27
Volgens de NOS doet Lastras weer mee! :)
https://twitter.com/NOSwielrennen/status/1033682451850317826
26-08-2018 15:06
Raar dat Campenaerts niet in de kopgroep zit. Maar het is hem in de Giro ook niet gelukt dus daar zal hij van geleerd hebben.
26-08-2018 15:14
Nog ruim 100 km te gaan. Voorsprong onder de drie minuten.
26-08-2018 15:42
Lag Kelderman weer tegen de grond of gewoon wat opgehouden door een valpartij?
    26-08-2018 16:00
    Ik dacht 157 gezien te hebben, dus dat was denk ik niet Kelderman die de fiets van de grond moest rapen.
26-08-2018 15:55
Peloton moet nog flink gaan gasgeven om kopgroep bij te halen.
26-08-2018 16:09
'Normaal is de waterstand een paar meter hoger'. Zei Herbert dat nou echt?
    26-08-2018 17:07
    Gewoon lekker Sporza kijken, heb je geen last van die muppets
26-08-2018 16:17
al even geleden
A seemingly minor crash has sen several riders from Team Sunweb and Team Katusha Alpecin stop. Wilco Kelderman and Ilnur Zakarin were slightly delayed.

dus toch wilco. gelukkig zonder erg
26-08-2018 16:24
Dat Alora waar ze doorheen komen, was het dorpje waar Lotto zijn jeugd vaak heen stuurde op training, ook het terrein waar die docu van paar jaar terug met jonge Stuyven, Wellens, de Bie enz. werd opgenomen. Is dat nog steeds zo?
    26-08-2018 16:44
    Die docu ken ik niet. Is die nog ergens te vinden?
    26-08-2018 16:49
    Geen idee, het was een 3-delige docu die 'Jonge Benen' heette.

    http://archief.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2371241
26-08-2018 16:30
Mooie omgeving zeg. En heerlijk Spaans vlak.
26-08-2018 16:32
Boom moest blijkbaar even naar het toilet

https://twitter.com/selubraza84/status/1033710705856471041
26-08-2018 16:32
Kelderman en Zakarin.
26-08-2018 16:36
De Gendt toch gewoon krampen niet?
26-08-2018 17:30
Sagan gelost. Komt niet goed deze vuelta.
26-08-2018 17:32
Op de Sporzaticker: "Vlak met een klimmetje op het einde." Zo beschrijft Fernando Escartin deze etappe.

Lekker Spaans vlak. :)
26-08-2018 17:32
We krijgen sowieso een nieuwe leider want Dennis rijdt ook achterop.
26-08-2018 17:33
Dag Porte.
26-08-2018 17:34
Porte en Dennis op drie minuten, dat BMC gaat als een nachtkaars uit.
26-08-2018 17:36
Roche nieuwe kopman nu denk ik.
26-08-2018 17:39
Nibali en Padun gelost

Om te reageren moet je ingelogd zijn.