Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Lagos de Covadonga
zondag 9 september 2018 om 12:30 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Lagos de Covadonga

Het is nog even stevig klimmen geblazen voordat het peloton begint aan de tweede rustdag. De aankomst is vandaag namelijk bij de iconische bergmeren van Lagos de Covadonga, de mythische col waar Robert Gesink twee jaar geleden lange tijd op weg leek naar de winst. Volg hier de koers op WielerFlits.

Als de renners beginnen aan de slotklim, hebben ze al ruim 150 kilometer afgelegd en tweemaal de top van de pittige Mirador del Fito gerond. Lagos de Covadonga is een 12,2 kilometer lange klim aan 7,2%. Dit gemiddelde wordt naar beneden gehaald door het onregelmatige karakter. Zo lopen de eerste zeven kilometer aan ruim 8% omhoog, met pieken tot 15%. In de slotkilometers worden steile secties afgewisseld met stroken bergaf. Na een snelle afdaling lopen de laatste honderden meters weer bergop.

Het startsein voor de vijftiende etappe van La Vuelta wordt gegeven om 12.44 uur. De finish wordt verwacht tussen 17.25 en 17.58 uur. De koers is rechtstreeks te volgen vanaf 15.00 uur op Eurosport 1 en vanaf 13.30 uur in Sporza zondag op één. Ook is de koers live te zien bij de NOS op NPO1.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 15

Website organisatie
Informatie parcours etappe 15
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
99 Reacties
09-09-2018 14:10
Die Mate zal er wel doorheen zitten, die zie je de laatste dagen niet meer. King en Mollema kunnen vandaag weer dichterbij komen.
    09-09-2018 15:23
    Schijnt ziek te zijn, begreep ik gisteren op Sporza.
09-09-2018 14:21
MS zet 2 man op kop die zo en zo niet van nut zijn in deze finale, die zijn ook niet van gisteren....
09-09-2018 15:28
Kuss en Lindeman aan het elastiek. Boom peddelt nog lekker mee.
Edit: Boom en Leezer nu wel eraf. Kuss spartelt er tussenin.
09-09-2018 15:29
Kuss lijkt in ieder geval niet in orde....
09-09-2018 15:29
Kuss gelost
09-09-2018 15:29
Boom Leezer en Kuss er tegelijk af. Man man man.
09-09-2018 15:33
Heb het idee dat Boom bidonnen ging halen en niet loste
    09-09-2018 15:49
    Doet Boom toch nog iets nuttigs dit jaar. Of het genoeg is voor een contractverlenging?
09-09-2018 15:35
Nou Mollie, doorrijden, solootje van 78 km en dan heb je een mooie zege voor ons Nederlanders.
09-09-2018 15:39
Zie nu pas dat De Plus gisteren op 21 minuten achterstand binnenkwam. Ook wel een tikje gehad…
09-09-2018 15:43
Kopgroep heeft de pech dat astana vandaag blijkbaar rijdt voor de etappe. ....
    09-09-2018 15:51
    Heb wel het gevoel dat ze het gat misschien te snel aan het dichtrijden zijn nu.
09-09-2018 15:53
Astana rijdt om Yates de bonus secondes weer te geven!
09-09-2018 15:53
van Poppel is goed vandaag. Helaas voor de kopgroep Stalnov ook
09-09-2018 15:59
Zie ik Van Poppel daar nou nog steeds in de kopgroep? Ook knap.
09-09-2018 16:01
Opvallend dat Wuyts en De Cauwer het jammer vinden dat Schultz nooit door Mitchelton-Scott is opgepikt, maar ze zien wel over het hoofd dat ie al wel voor die ploeg heeft getekend voor komend seizoen...
09-09-2018 16:08
Ik begrijp Astana niet. Waarom laten ze dit werk niet aan mitchelton scott?
    09-09-2018 16:17
    Misschien om de koers harder te maken? Als Yates ergens op te pakken bleek te zijn in de Giro was het dat wel.
    09-09-2018 16:19
    Enige wat ik kan bedenken is dat het anders te langzaam gaat en Yates uitgeput moet worden........ Ik zou het met een Bennet in de kopgroep lekker op een pokeren zetten en naar MS kijken.
    Maar ja, wellicht is het niet voor niets dat ik ploegleider ben.
09-09-2018 16:17
Dom aan het rijden dat Astana. Laat de ploeg van Yates het lekker opknappen.
    09-09-2018 16:24
    In rustig tempo naar de slotklim rijden is toevallig de specialiteit van Yates. Op 1km voor de top nog even gezellig wegpoefen en hop, weer een paar seconden gepakt. Het bekende recept.

    Lopez voelt zich goed en dé manier om Yates op te drogen is om de koers hard te maken; daar zijn zijn mannen nu mee bezig. Dit zal misschien niet direct tot resultaat leiden aan het slot van déze specifieke etappe, maar wellicht wel in het vervolg van de 3e week.
    09-09-2018 16:30
    Vooral Yates zonder ploeggenoten zetten lijkt me verstandig voor Astana. Op Haig na (en soms Adam Yates) moet dat vrij eenvoudig zijn deze Vuelta. Als Simon Yates dan zelf steeds achter MAL, Valverde & Quintana aan moet heb je winst als Astana vandaag
09-09-2018 16:25
Astana kost dit niks, met mannen als stalvon en zeits ga je op de slotklim het verschil toch niet maken.

Blijkbaar voelt Lopez zich goed genoeg om voor ritwinst te gaan.
09-09-2018 16:32
Heeft Bauke al de meeste kilometers in een kopgroep deze Vuelta?
09-09-2018 16:35
Kuss al gelost, de Plus die nu ook moet lossen. Het zal wel even duren voordat deze mannen echt een toegevoegde waarde voor Jumbo zullen hebben.
    09-09-2018 16:38
    Volgens mij rijdt de Plus niet voor TLJ op dit moment toch...
    09-09-2018 16:40
    Daarom zei ik ook Jumbo ipv TLJ.
    09-09-2018 16:42
    Zit jij nou te wachten tot je je negativiteit kunt spuien? Allemamachies zeg.
    09-09-2018 16:47
    Niets negativiteit. Gewoon een nuchtere conclusie.
    09-09-2018 16:50
    Haha, nuchter. Die Kuss heeft nota bene al 4 zeges dit jaar, als neoprof. En eerder deze ronde reduceerde hij het peloton tot 10-15 man.
    09-09-2018 16:50
    @tendam, dat doet hij al een tijdje. Beetje gefrustreerd dat ze zo goed rijden dit jaar denk ik.
    09-09-2018 17:02
    Inderdaad, maar dat is toch logisch gezien hun leeftijd en ervaring?
    09-09-2018 17:07
    Zie het eerder als teleurstelling dan als afkeuring. Ik had er meer van verwacht. Voor het komende seizoen moet ik nog maar zien of ze bijvoorbeeld in de Tour van toegevoegde waarde zijn.
09-09-2018 16:39
@marcel
Voor ze in de 3e week van een grote ronde toegevoegde waarde hebben bedoel je wellicht? 1e week zeker kuss zijn waarde gehad En toen was de plus ook prima.
    09-09-2018 16:49
    In de derde week worden de mannen van de jongens gescheiden.
    09-09-2018 16:56
    @ Marcel

    Het zijn ook nog jongens toch? Kuss is 23 jaar en rijdt z'n eerste grote ronde. Laurens de Plus is 22 en rijdt z'n 2e grote ronde, na eerder dit jaar als 24e in de Giro te zijn geëindigd.
    Derde week of niet, die jongens zijn nog jong en hebben tijd nodig zich te ontwikkelen.

    Even ter vergelijking: toen Alberto Contador zijn 1e grote ronde afsloot, was hij 22 en eindige hij als 31e. En dan hebben we het over één van de grootste ronderenners aller tijden.
    09-09-2018 17:15
    @Javier

    Natuurlijk heb je daar gelijk in. Ik probeer alleen de al te hoge verwachtingen wat te temperen.
09-09-2018 16:49
Gaat de kopgroep nooit redden hebben minimaal 4 minuten nodig.
09-09-2018 16:52
Mollema tactisch weer eens lekker bezig.
09-09-2018 16:55
Wegwezen met die King, rijden Mollema :-]]
09-09-2018 17:09
Het feit dat Van Poppel nog bij de klassementsrenners zit na twee keer Fito op weg naar Covadonga zegt alles over hoe slap er wordt gekoerst deze Vuelta. Parcours helpt ook niet mee natuurlijk.
    09-09-2018 17:17
    ? Weet niet waar jij naar hebt zitten kijken vandaag?
    09-09-2018 17:24
    Kleine correctie dan: hoe laf er door de klassementsrenners en -ploegen gekoerst is.
09-09-2018 17:18
Ongelooflijk dat ze die Garcia een minuut weg laten rijden. Je zou toch denken dat Mollema geleerd heeft van zijn fout vorige week.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.