Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Balcón de Bizkaia
woensdag 12 september 2018 om 13:10 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Balcón de Bizkaia

In de Ronde van Spanje bezoekt het peloton vandaag het wielergekke Baskenland. Daar ligt een van de lastigste ritten van deze Vuelta te wachten. Onderweg krijgen de renners maar liefst zes beklimmingen voorgeschoteld. De aankomst is bovenop de extreem steile Monte Oiz, waar het stijgingspercentage oploopt tot maximaal 23,8%.

De start is om 13:26 en de aankomst wordt verwacht tussen 17:27 en 17:55. Eurosport is er vandaag van start tot finish bij en begint al om 13:00 met de rechtstreekse uitzending. Sporza begint om 13:30 met het live-verslag. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 17

Website organisatie
Informatie parcours etappe 17
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
12-09-2018 15:55
Mollema heeft zijn bergtrui aspiraties van zondag alweer laten varen?
    12-09-2018 15:58
    Zaterdag zijn er nog +-50 punten te verdienen, dus het kan nog alle kanten op. Misschien voelt ie zich heel goed vandaag en wil ie voor ritwinst gaan!
    12-09-2018 16:02
    Ik heb de passage even gemist, en op Sporza wordt enkel De Gendt als eerste vermeld. Sprintte Mollema helemaal niet mee?
    12-09-2018 16:03
    Mollema tweede. staat nu dus op 54 punten. De Gendt op 63.
    12-09-2018 16:05
    Ah, dank. Dan staat De Gendt nu op 63 en Mollema op 54 (Maté op 64 en King op 56, maar die pakken normaliter niks meer vandaag). Lijkt me niet dat het al gespeeld is, ook vandaag nog niet; er komen nog heel wat klimmen aan. Zelfs al heeft De Gendt nu een goede buffer.
    12-09-2018 16:08
    Denk dat Mollema heeft geleerd zichzelf niet compleet op te blazen aan het begin van de rit. Er komen nu nog 4 klimmen aan. Nu meesluipen met de Gendt en dan op de laatste paar beklimmingen proberen hem eraf te rijden.
12-09-2018 16:14
We zien vaak op de rug van Tiesj Benoot, die hier na een opengereten knie en 3 dagen buikloop nog steeds meerijdt.

Ik hou van het Baskenland. Fraaie streek die ik zeker eens ga bezoeken. Balcón de Bizkaia is ook zo'n naam die tot de verbeelding spreekt.
    12-09-2018 16:19
    Baskenland is qua landschap, (fiets)cultuur, eten en mensen (ken ze niet allemaal) fantasticos!
12-09-2018 16:16
Hopelijk heeft Bauke lering getrokken uit z'n fouten van deze vuelta en laat hij de anderen de kooltjes uit het vuur halen
    12-09-2018 16:25
    Het lijkt me dat in de etappe die King won het juist misging omdat hij hoopte dat anderen de kolen uit het vuur zouden halen
12-09-2018 16:19
Quintana is lekker aan het stayeren.
    12-09-2018 16:23
    Ik denk (helaas) net niet lang genoeg voor een straf.
12-09-2018 16:26
Ongeschreven wetten... Bleh
Een voetbalwedstrijd wordt er ook vaak juist leuker op als een team de bal niet aan de tegenpartij terug geeft na een incident.
    12-09-2018 16:28
    wel teruggeven, maar dan zo'n lekkere ingooi bij de eigen cornervlag.
12-09-2018 16:26
Beelden weg door het slechte weer?
12-09-2018 16:26
Verschil nog maar 6:30. Wie rijdt/rijden er op kop?
    12-09-2018 16:30
    De Basken....
12-09-2018 16:29
We zagen zojuist Euskadi ook op kop ( naast MS)
Sporza denkt voor de eerdere ritwinnaar Rodriguez
    12-09-2018 16:31
    waarschijnlijk en daarnaast om zich te tonen in hún regio. Ze hadden in de kopgroep moeten zitten en nu dat niet zo is, is dit de manier om zich alsnog te tonen. Ligt niet voor de hand gezien de kracht in de kopgroep, maar zelfs niet uitgesloten dat ze er nog bij komen.
    12-09-2018 16:32
    Saez zit toch gewoon voorin?
    12-09-2018 16:35
    @Super Marco: ik moet werk en koers kijken ook niet combineren... :) Punt over hun eigen regio komt van hun ploegleider ([URL]https://nos.nl/liveblog/2250048-mollema-in-kopgroep-in-vuelta-slotklim-met-stroken-van-23-procent.html[/URL])
12-09-2018 16:34
Klopt slechts Saez. Het hadden er minimaal 3 moeten zijn ;-)

Stroken van 23 % ? Dat zijn binnenbochten van 23 % denk ik
12-09-2018 16:42
Hadden ze beter kunnen meesluipen met Serry toen de groep nog op schootsafstand lag. Dit is symbolisch vermakelijk maar even kansloos.
12-09-2018 16:44
De Basken zullen het gat niet helemaal dichtrijden.
12-09-2018 16:48
Kansloos..? gezien het tempo waarin de voorsprong afneemt, weet ik het nog niet hoor. Zou ze zomaar kunnen lukken. Iig mooi dat het geen 7km sprintje bergop wordt.
    12-09-2018 16:51
    Zou idd zo kunnen en dan poefen de GC'ers er overheen ; )
    12-09-2018 17:06
    Ze hebben vooraan geluk dat De Gendt mee is .. :)
12-09-2018 17:04
Kuss er nu al af???
    12-09-2018 17:07
    Jonge gast, derde week van een grote ronde. Nog maar 20km, dus ook niet meer super ver. Niet heel gek hoor. Kwiat moest er ook af trouwens.
12-09-2018 17:05
@Sajarano,
Ja, TLJ is weer lekker aan het sparen denk ik.
    12-09-2018 17:09
    Ha ja, dat zal het zijn ;-) Nee, van de oorspronkelijke plannen, “er staan voor de kopmannen in de tweede en derde week”, komt niet zoveel terecht. Jammer, maar het stelt me wel een beetje teleur. Een iets te grote broek aangetrokken misschien?
    12-09-2018 17:10
    Als Kruijswijk nu nog Bennett bij zich heeft, is dat toch genoeg voor het slot van deze rit?
    12-09-2018 17:14
    In principe wel, maar dan moet Bennett vandaag wél meekunnen op de slotklim. Kuss heeft zijn eigen mogelijkheden wat overschat. Is niet erg, maar een goede leerschool.
    12-09-2018 17:19
    Wat moeten knechten dan doen op de slotklim van vandaag?
    12-09-2018 17:25
    Kruijswijk op gang helpen met zijn aanval :-)
12-09-2018 17:07
TLJ niet sterk; bij eerste klim na start lagen er direct vijf man af; die kwamen dan wel terug maar het beste lijkt er af. Wordt nog dingetje voor Kruijswijk. Of pokeren ze en sparen ze zelfs vandaag voor vrijdag/zaterdag? Lijkt me niet.
    12-09-2018 17:12
    Nee, die mannen hebben dus toch teveel met krachten gesmeten in de eerste week. Nu zijn ze uitgepierd. Kuss kan dit nog niet aan in zijn eerste grote ronde. Dit is toch iets anders dan een Tour of Utah.
12-09-2018 17:09
Astana sleurt flink op kop. Kuss, Lindeman en Leezer er af. Niks vreemds aan. De Basken zijn ook al nergens meer.
12-09-2018 17:12
Bauke in het laatste wiel en Nibali volgas op kop
12-09-2018 17:14
Mollema vrijwel achteraan in de kopgroep, lijkt zich vooralsnog niet te willen bemoeien met de vluchtpogingen. Benieuwd of hij zich aan het sparen is voor een goed getimede jump of dat ie gewoon de benen niet heeft.
    12-09-2018 17:16
    Het eerste

    Edit: Zo met de Gendt ontsnappen voor punten bergtrui en dan doortrekken.
12-09-2018 17:14
Hindley steeds makkelijk mee. Straks zeker parkeren?
12-09-2018 17:16
Kruiswijk heeft nog maar 2 man bij zich i.t.t. z'n concurrenten die met de volledige ploeg op kop zitten.. ben benieuwd wat hij kan.
    12-09-2018 17:19
    2 Renners. Prima toch?
    12-09-2018 17:21
    Bennett en De Tier denk ik?
    12-09-2018 17:21
    Wie naast Bennett is nog mee? De Tier?
12-09-2018 17:24
Hier kan ik dus van uit mijn vel springen eh. De Gendt voert 100km lang het tempo van de kopgroep aan en ze geven de strijdlust aan een onzichtbare Fraile. #%%@&!**#&#&#
12-09-2018 17:28
Pfft, dat duurde even voordat Wuyts en De Cauwer doorhadden dat Aru daar lag.
    12-09-2018 17:28
    Haha, dat had iedereen al wel gezien inderdaad..

    Aru in tranen
12-09-2018 17:28
Kapotte fietsie
12-09-2018 17:29
Waarom zou je Aru's achterwerk zo filmen?
12-09-2018 17:30
Volgens mij heeft Mollema al laten lopen. Zag hem er niet meer bij zitten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.