Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Balcón de Bizkaia
woensdag 12 september 2018 om 13:10 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Balcón de Bizkaia

In de Ronde van Spanje bezoekt het peloton vandaag het wielergekke Baskenland. Daar ligt een van de lastigste ritten van deze Vuelta te wachten. Onderweg krijgen de renners maar liefst zes beklimmingen voorgeschoteld. De aankomst is bovenop de extreem steile Monte Oiz, waar het stijgingspercentage oploopt tot maximaal 23,8%.

De start is om 13:26 en de aankomst wordt verwacht tussen 17:27 en 17:55. Eurosport is er vandaag van start tot finish bij en begint al om 13:00 met de rechtstreekse uitzending. Sporza begint om 13:30 met het live-verslag. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 17

Website organisatie
Informatie parcours etappe 17
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
12-09-2018 13:21
Lindeman en Boom op de voorposten.
12-09-2018 13:31
Bijna 3000 hoogtemeters vandaag als ik zo grof alles uit het etappeschema bepaal. Dus een hele zware bergetappe ben benieuwd hoe iedereen het doet na de zware tijdrit van gisteren.
Zal een zware koers worden en ben benieuwd of er een ploeg wil rijden voor de boni's. Denk het niet wat beter is voor Kruijswijk!
    12-09-2018 13:39
    Alleen een mannetje of 30 heeft gisteren een inspanning geleverd. Voor de rest was het toch een veredelde rustdag (zie TLJ mannen). Tijdrit was verder denk ik te kort om echt in de benen van de AK mannen te gaan zitten. In het verleden zagen we nog wel eens TT's van 50km+. tegenwoordig is 35km al aan de lange kant.
    12-09-2018 14:37
    Ja klopt supermarco maar toch 30 km alleen volle bak rijden over een golvend parcour is toch er zwaar!
12-09-2018 13:32
Is het eigenlijk in de geschiedenis van Belgie wel eens gebeurd dat een programma dat na het journaal zou starten ook echt om 13:30 uur startte.
Voorzover ik weet wordt het altijd minstens 13:40 uur.
    12-09-2018 13:42
    Standaard 10 minuten optellen bij de Belg toch?
    12-09-2018 13:47
    Klopt, ik programmeer altijd minimaal een uur extra wanneer ik een film of programma op VRT of Canvas op wil nemen.
    12-09-2018 14:36
    hahahahah dit viel mij ook al op. Het loopt altijd uit!
    12-09-2018 15:22
    @ploppy
    Ja maar als "Buren" niet vervalt, mis je wel eens het eind omdat ze dan overschakelen naar Canvas.
12-09-2018 13:49
Kelderman gaat zo te zien ook proberen mee te zitten.
12-09-2018 13:50
Kelderman in de aanval.
    12-09-2018 13:52
    Waar zie je dat?
    12-09-2018 13:54
    Sporza. Lijkt er op dat ze hem en een mannetje extra in de vlucht willen bij Sunweb.
12-09-2018 14:01
Boom gelost man man man
    12-09-2018 14:02
    Boom hangt achteraan, maar is (nog) niet gelost
    12-09-2018 14:08
    Het halve peloton is er al af en Boom is geen klimmer. Kan zich beter sparen voor morgen. Maargoed, je moet wat te zeiken hebben ofniet? ;)
    12-09-2018 14:20
    onthoud wel, vanaf etappe 2 is Boom alleen nog maar gestegen in het klassement he.
12-09-2018 14:03
Is het gek als boom er half af moet? Ook kuss achteraan trouwens. Die lijkt ook niet meer goed te zijn, maar dit is alleen maar goed voor hem
    12-09-2018 14:48
    Eerste grote ronde sowieso voor Kuss, dus het is altijd maar even afwachten hoe hij een rittenkoers van drie weken verteert.
12-09-2018 14:05
De helft van het peloton is al gelost, dus zo bijzonder is het niet als Boom daar niet bij zou zitten. Kuss had ik wel bij Kruijswijk verwacht nog
12-09-2018 14:11
Ik zie een bericht dat Maté in de problemen zit? In dat geval kan Mollema een gooi doen naar de bergtrui. De Gendt heeft het ook in de gaten!
12-09-2018 14:15
Was Kruijswijk zelf wel mee eigenlijk? Mitchelton scott reed vrij hard door en bij de groep die terugkomt zaten er veel van LottoNL voorin.
    12-09-2018 14:16
    Die was erbij, zag hem aan de linkerkant opschuiven naar voren.
12-09-2018 14:17
Jammer dat kelderman niet mee is hier. Maar wellicht is hij niet zo goed meer.
12-09-2018 14:19
Leuk en aardig dat sparen gisteren, maar behalve Kruijswijk lijken ze bij TLJ allemaal bizar slecht in vorm.

Kruijswijk zal het echt helemaal alleen moeten gaan opknappen de komende dagen.
    12-09-2018 15:07
    Vorige week was Kuss volgens jou nog de meerdere van Majka, Mollema, Rolland etc. Make up your mind.
12-09-2018 14:19
Bennett geen zin vandaag? Grote groep met de usual suspects en ook De La Cruz weg, leek me ook wel wat voor Bennett.
12-09-2018 14:20
Toch jammer dat TLJ telkens (op Bennet na een paar etappes terug) geen mannetjes mee laat gaan met de vlucht. Op die manier kunnen mannen die normaal gelost zijn wellicht in de finale tussen al die heuvels/bergen in nog van waarde zijn.
    12-09-2018 14:24
    Boom, Leezer, Van Poppel, De Tier en Kuss hebben allemaal al eens mee gezeten toch?
    12-09-2018 14:26
    SNAP!
    12-09-2018 14:28
    laatste etappes is het toch vooral in het peloton blijven. Bijv. Astana en Movistar sturen telkens wel iemand mee.
    12-09-2018 14:31
    Astana zit nu toevallig weer eens mee, maar die hebben de afgelopen dagen er ook voor gekozen om en groupe om Lopez heen te blijven zitten.
    12-09-2018 14:33
    Ik vind 'telkens' niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid. Blijkbaar is het iedere rit (ook voor andere ploegen) weer een andere afweging, die ook nog afhankelijk is van het parcours en de benen van de renners.


    Vandaag was enkel een optie voor Bennett en mogelijk De Tier. Ik kan me echter ook voorstellen dat Kruijswijk die graag de hele dag bij zich heeft. Niets mis mee.
    12-09-2018 14:44
    @ Vlek, het is idd een keuze die elke ploeg anders maakt. Ikzelf zie ze liever vooraan rijden ipv in het peloton. Maargoed er valt vrij weinig te zeggen over TLJ aangezien ze 'gewoon' op het podium staan. Hopelijk is Nierman een betere ploegleider dan ik ;)
    12-09-2018 14:50
    @Super Marco en vlek: nee maar, wat een beleefde discussie. Dat zie je ook wel eens anders...
12-09-2018 14:23
Kopgroep met Molly en De Gendt, maar geen Maté en King voor de bollen.
    12-09-2018 14:26
    Gelukkig geen King inderdaad. Die leek alles te kunnen deze Vuelta.
    12-09-2018 15:13
    King kan ook al aan het rekenen en eventueel sparen zijn voor zaterdag. Als je vandaag dagwinnaar bent en tussendoor álles gapt haal je 32 punten. Dat zijn de eerste drie (van de zes!) bergen zaterdag ...
12-09-2018 14:51
Hop Serry vanuit de chasse er bij. Guggenheim! Check it uit.
12-09-2018 14:53
Knap staaltlje van Serry.
Solo een minuut dichtrijden naar kopgroep. En de volgauto's moesten ook nog eens barrage maken
    12-09-2018 15:05
    Erg sterk idd, ben alleen nu wel bang dat die bij het volgende colletje gelijk in de parkeerstand gaat :)
12-09-2018 14:56
Bonificaties zijn op de streep iig wel weg, lijkt me goed voor Kruijswijk.
12-09-2018 15:00
Franco Pellizotti (Bahrain-Merida), Valerio Conti (UAE Team Emirates) and Jose Mendes (Burgos-BH) also join the leading group with 102km to go
12-09-2018 15:01
Wat een kopgroep zeg. Vorm van de dag zal hier bepalend zijn
12-09-2018 15:10
De namen:

Vincenzo Nibali en Franco Pellizotti (Bahrein-Merida), Alexandre Geniez (AG2R), Omar Fraile (Astana), Alessandro De Marchi en Dylan Teuns (BMC), Rafal Majka en Lukas Pöstlberger (Bora), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Andrey Amador (Movistar), Merhawi Kudus en Amanuel Ghebreigzabhier (Dimension Data), Simon Clarke en Michael Woods (EF-Drapac), Ilnoer Zakarin (Katjoesja), David De La Cruz en Jonathan Castroviejo (Sky), Jai Hindley (Sunweb), Bauke Mollema (Trek), Cristian Rodriguez (CajaRural), Jesus Herrada en Stéphane Rossetto (Cofidis), Hector Saez (Euskadi-Murias), Pieter Serry (Quick-Step Floors), José Mendes (Burgos) en Valerio Conti (UAE).
12-09-2018 15:25
HAHAHHA PLOEG VAN YATES WIL GWN NIET RIJDEN.
Denk serieus dat niemand gaat rijden om ploeg van Yates maar te laten rijden!
12-09-2018 15:33
Hangt Yates weer achteraan bij de wagen...
12-09-2018 15:47
Off hopelijk gaat er daadwerkelijk niemand rijden... Ms heeft genoeg knechten die het wel moeten kunnen... Lamme ploeg.
    12-09-2018 15:53
    Waarom zouden ze, ze worden toch niet aangevallen?
12-09-2018 15:51
Echt, Sky trein is saai. Maar dit lafbekken werk van MS vind ik ook beetje anti-koersen...
    12-09-2018 15:54
    De rest zijn dan ook lafbekken, want ze vallen niet aan of nemen niet over...
    Waarom zou MS deze kopgroep binnen schootsafstand moeten houden ten faveure van klassementsmannen die nog plannen moeten maken om Yates aan te vallen??
    12-09-2018 15:54
    En van welke ploeg is uitgerekend de hoogst geklasseerde in de kopgroep ...
    12-09-2018 15:58
    Heeft niks met een aanval te maken, het gaat om de ongeschreven wielerwet dat de ploeg van de leider gewoon zijn verantwoordelijkheid dient te nemen. Maar MS heeft letterlijk de hele Vuelta tot nu toe ook maar geen poot teveel uitgestoken, incluis Yates zelf. Die als een soort parasiet wacht tot de laatste km en dan weg hupst.
    12-09-2018 16:04
    Vind het eigenlijk wel een mooi pokerspel wat MS speelt. Voor Yates ook prima als de boni's aan de finish niet worden gepakt door andere renners uit de top 5. Zul je zien dat de ploegen van Izaguirre, Uran en Gallopin toch nog wat van het gat gaan dichtrijden om hun toptienplek veilig te stellen.
    12-09-2018 16:05
    Alsof "ongeschreven regels" in de sport bestaan.
    Goed gedrag wordt niet beloond, alleen winnen telt.
    12-09-2018 16:06
    Ik vind het prima. Je moet juist af van die ongeschreven wetten. Ga koersen met verstand. Deze kopgroep vormt vooralsnog geen bedreiging voor Yates, dus de beste tactiek voor MS is om gewoon af te wachten en zorgen dat hun klassementsleider niet in de problemen komt. Als de rest wil winnen, dan moeten ze er maar voor rijden of wat anders verzinnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.