Vuelta 2018: Volg hier de bergrit naar Coll de la Gallina
zaterdag 15 september 2018 om 14:45 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de bergrit naar Coll de la Gallina

Wie denkt dat de renners op de voorlaatste dag van de Vuelta a España rustig kunnen toe werken naar de slotetappe in Madrid, heeft het mis. De twintigste rit is weliswaar slechts 97,3 kilometer lang, maar het profiel is om van te huiveren. Op het menu staan liefst zes gecategoriseerde beklimmingen. Bespreek het verloop van de koers hier op WielerFlits.

In Andorra tekende de organisatie een loodzware etappe uit. Waar vrijdag alleen de Coll de la Rabassa werd aangedaan, dienen de renners nu achtereenvolgens de Coll de la Comella, de Coll de Beixalis, de Coll de Ordino, nogmaals de Coll de Beixalis en de Coll de la Comella te beklimmen. Na de Comella volgen er nog acht kilometer naar de voet van de Coll de la Gallina, de laatste klim van deze Vuelta.

Het startsein voor de twintigste rit wordt gegeven om 14.54 uur. De finish wordt verwacht tussen 17.31 en 17.50 uur. De keuze is reuze wat betreft het live verslag van de laatste bergrit. De NOS, Eurosport én Sporza brengen de koers live in alle woonkamers. De laatste twee zenders beginnen om 14.40 uur aan de live uitzending. De NOS volgt om 16.00 uur.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 20

Website organisatie
Informatie parcours etappe 20
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
15-09-2018 15:30
Geilen op de Gendt, met Michel en José.
    15-09-2018 15:33
    Vrij gênant inderdaad.
15-09-2018 15:33
Kruijswijk, Kuss en Bennet er nog bij!
15-09-2018 15:33
Quintana teruggehaald door Bennett. Volgens mij ook Kuss mee voor Kruijswijk?
15-09-2018 15:33
Bennett dunt de groep alvast wat uit nadat Quintana een beetje aanzet en weer laat lopen op zijn Quintana's.
15-09-2018 15:34
Wel jammer dat Mollema op een Cat1 col De Gendt niet meer voor kan blijven dit jaar.
15-09-2018 15:34
ik weet niet waarom mollema zo vroeg aan gaat vallen,stel hij komt als 1ste bovenop deze berg en de gendt als 2de,dan wint hij een paar puntjesen bij de volgende berg is hij kapot,hij is bijna altijd 1 van de eerste die moet lossen !
    15-09-2018 15:39
    Hij had beter nooit aan kunnen vallen. Dan wist 'ie helemaal zeker dat 'ie de bollen niet zou dragen...
15-09-2018 15:36
Tegelijk, het is nog lang, als Mollema nu weer 2e wordt, verliest hij weer 3 punten, en staat hij er 19 (?) achter. Dan moet hij de 2 cols daarna als eerste boven komen en Thomas niet bij de eerste 5...

.... dus eigenlijk moet het toch nu voor Bauke.
15-09-2018 15:41
[i]Edit redactie: Dit is niet nodig hier[/i]
    15-09-2018 15:44
    Dat wilde ik na de Vuelta gaan kijken. Maar hoeft nu niet meer. Dank je wel.
    15-09-2018 16:03
    Ze zeggen het ook op sporza. En je zou het in de rechterbalk kunnen zien. Toch liever geen spoilers. Ik heb wel eens geprobeerd om een volg-hier integraal terug te lezen, als ik een opgenomen rit bekijk, maar spoilers liggen op de loer.
    15-09-2018 16:05
    Het geluid is zo op mute geklikt. En die rechterkolom negeren lukt best.
    15-09-2018 16:09
    Ik zou graag een no-spoiler modus op WF zien.
    15-09-2018 16:14
    Spoileren blijft gewoon triest.
15-09-2018 15:48
Rijdt Kwiatkowski voor zichzelf. Of voor Majka met het WK in het achterhoofd ?
15-09-2018 15:49
Iemand hier op WF die de TourTracker app gebruikt?? En dan de betaalde versie, met live tracking. Nog nooit iets over gehoord...of ik heb het gemist.
15-09-2018 15:59
Lavuelta.com geeft Kelderman in groep achter koplopers op 24 seconden. Iemand iets gezien?

edti: Jose zegt Hindley
    15-09-2018 16:03
    Qua manier van rijden leek het me idd Kelderman, maar toen gaven ze bij Sporza één van die Aussies.

    Edit: 154 zie ik nu, dus Sporza was juist.
15-09-2018 16:00
Veel te grote groep nog, niemand die de koers in handen durft te nemen.
15-09-2018 16:02
Mijn idee is dat Nibali zich test, maar zich vooral nog verstopt.
Om dan met een groot gevoel voor Italiaans drama op het WK als een duvel uit het doosje te springen.
    15-09-2018 16:05
    Mijn gevoel zegt dat Nibali over 2 weken nooit zo goed kan zijn om de wereldtitel te pakken, als hij hier nooit echt klimmers gelost heeft. Dan moet hij wel heel veel verbeteren. Gaat Italie aan deze man zijn koers ophangen?
    15-09-2018 16:16
    @leegloper
    lees: Als je hier echt klimmers lost, dan ben je je dus niet meer ah verstoppen.
15-09-2018 16:07
2 renners van Movistar zitten niet vooraan, maar halverwege tussen de kopgroep en het peloton. Dat is wellicht geschikter om een plan uit te voeren? Ze hebben ook nog Oliveira vooraan, tjonge.

Ploeg van Yates indrukwekkend, maar als er even gas gegeven wordt zijn ze ook nog maar met 3.
15-09-2018 16:08
Michelton nog compleet. Toch al wat renners eraf. Onder andere Aru.
    15-09-2018 16:11
    Aru is irrelevant dit jaar.
15-09-2018 16:13
Op de speldenprik van Quintana na is het eigenlijk maar saai. De drie vooruit van Movistar kunnen wat betekenen, als Valverde het hoogste punt van deze rit heeft overleefd. Daar rijden we nu naar toe.

Astana neemt nu over van Scott. Die hebben er ook twee vooruit.
15-09-2018 16:13
Astana gaat eindelijk eens rijden. Om iets te laten gebeuren op Beixalis moet de groep veel kleiner zijn als ze daar aan beginnen.
15-09-2018 16:15
Eerst maakte Yates zich niet druk op de motor met zijn team op kop, nu wel. Flauw.
15-09-2018 16:15
De heren Yates zijn enigszins gespannen...
15-09-2018 16:16
Welke Astana's zitten vooraan? Fraile en ...?
    15-09-2018 16:23
    Cataldo.
15-09-2018 16:16
De vooruitgeschoven 2 A's van Movistar zijn kalt gestellt.

Gallopin en Jon Izagirre zijn bij de lossers, dat kan gunstig zijn voor een mogelijke top-10 van Kelderman. Al moeten ze dan ook echt minuten gaan verliezen.
15-09-2018 16:21
Kelderman 3:49 achter Ion Izaguirre. Top10 kan nog.
15-09-2018 16:21
Kelderman heeft goede kans om nog de toptien in te schuiven zo.
15-09-2018 16:21
Ook wel weer iets voor de Tour zo'n rit, al hebben ze het eens geprobeerd met Modane - Alpe d'Huez en Annecy - Semnoz.
    15-09-2018 16:24
    Dit soort korte etappes kun je imo beter niet op een HC klim laten finishen, tenzij je er een nog zwaardere HC klim voor kan plaatsen.
15-09-2018 16:25
Kelderman kan zomaar nog 8ste worden. Gallopin en Izagirre er al af is een slecht teken al komt Izagirre nog wel terug in de afdaling denk ik.

Ook Buchmann is op hangen en wurgen al.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.