Vuelta 2018: Volg hier de bergrit naar Andorra
vrijdag 14 september 2018 om 13:15 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de bergrit naar Andorra

De Vuelta a Espana nadert haar ontknoping. Vandaag staat de eerste van twee bergetappes in Andorra op het programma. De finish ligt vanmiddag op de top van de Coll de la Rabassa.

Op papier lijkt het einde in zicht, maar in de praktijk zal het aanvoelen als een eeuwigheid. De Vuelta valt dit jaar in een definitieve plooi tijdens een Pyreneeën-tweeluik. De voorlaatste etappe leent zich uitstekend voor een coup. Vanuit de finishplaats van donderdag – Lleida – gaat het naar Andorra, waar de voorlaatste aankomst bergop is gepland. De etappe kunnen we opdelen in twee gedeeltes. Na een 134 kilometer lange – bij momenten vervelend omhoog lopende – aanloopfase, doemen de flanken van de slotklim op.

De laatste keer dat de Vuelta de flanken van La Rabassa aandeed, was vorig jaar. De beklimming vormde tien jaar geleden nog een tweetrapsraket met de latere slotklim Alto de Naturlandia. De televisiekijkers zagen die dag Alessandro Ballan na een vroege vlucht als winnaar over de streep komen. Dat was overigens het enige wat ze zagen, want door de apocalyptische weersomstandigheden viel de tv-registratie in het water. Enkele minuten na Ballan wist Alberto Contador zijn concurrenten enkele seconden aan te smeren.

De etappe begint om 13.30 uur, en finisht rond 17:40 uur. Eurosport en Sporza zijn er live bij vanaf 15.00 uur.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Informatie parcours etappe 19
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
14-09-2018 17:04
Nu zit Movistar met een probleem hoor
14-09-2018 17:04
Daar komt Yates met 80 km/h bergop.
14-09-2018 17:05
Leuk groepje voor Kruiswijk..
14-09-2018 17:05
Wat een tempo ontwikkelt die Yates, bizar.
14-09-2018 17:06
Wie is de beste ronderenner dit jaar...

Yates, Froome of Dumoulin? Lastige keuze.
    14-09-2018 17:08
    Thomas?
    14-09-2018 17:09
    Thomas heeft maar in één grote ronde gescoord (wel de belangrijkste uiteraard).
    14-09-2018 17:13
    Yates voorlopig nog in geen enkele dus dat wordt ook maximaal 1
14-09-2018 17:07
Dat maakt in 1 keer veel duidelijk. Quintana alle hens
14-09-2018 17:08
Kelderman niet rijden.
14-09-2018 17:08
Zo'n renner als Kelderman begrijp je toch niet. Laat je lekker afzakken en ga morgen aanvallen.
    14-09-2018 17:10
    Hoezo? Als hij in zn eentje kan overbruggen kan ie mooi winnen. Waarom mag je dat niet proberen?
    14-09-2018 17:12
    Omdat Kelderman dat niet red
    14-09-2018 17:12
    @merlinappa
    In z'n eentje een halve minuut dichtrijden en dan wegrijden bij jongens in de top van het klassement?
    14-09-2018 17:20
    @merlin
    Is toch logisch dat hij niks meer gaat winnen en qua klassement 8e 9e of 10e pfff boeit niemandddddddd.
    En al helemaal op 9 minuten.
    Goed sparen voor morgen en dan aanvallen vanaf het begin met 2 ploegmaten erbij!
14-09-2018 17:09
Op het einde geeft Valverde er denk ik nog een slok aan hoor
14-09-2018 17:09
Kruijswijk gaat het tempo niet kunnen volgen vrees ik.
    14-09-2018 17:11
    Het kan zijn dat ik fatalistisch ben ingesteld op dit soort momenten, maar ik heb dezelfde vrees.
14-09-2018 17:11
Kelderman rijdt voor zijn top 10.
    14-09-2018 17:13
    Buchmann kan ie wel voorbij, maar top 10 wordt wel lastig. Tenzij Izagirre er serieus doorheen zakt vandaag.
    14-09-2018 17:13
    Welnee, hij rijdt voor de etappe joh!
14-09-2018 17:11
Kelderman kan het best gaan sparen voor morgen dan kan hij nog een etappe winnen.
14-09-2018 17:12
Kruijswijk op zijn tandvlees, gaat wel hard zo!
14-09-2018 17:12
Als WK nu eens de aansluiting kon maken zeg, maar ik ben er bang van.
    14-09-2018 17:14
    Kelderman spreekt zijn tijdritkwaliteiten aan. Op zo'n loper moet dat kunnen!
    14-09-2018 17:15
    Kelderman zorgt er wel voor dat Pinot beter meedraait.
14-09-2018 17:13
Wat voor superwiel zou Quintana hebben gestoken nu?

By the way, geloof de tijdverschillen niet teveel.
14-09-2018 17:14
Net thuis, val met mijn neus in de boter!!!
14-09-2018 17:15
Quintana echt niet goed meer.
14-09-2018 17:16
Top gereden van Kruijswijk met ballen!
En gaat zo ook nog boni's pakken !
14-09-2018 17:16
Fantastisch voor Kruijswijk dit. Hij hoeft niet te denken aan hoe zwaar het mentaal is, het enige wat hij kan doen is het voorwiel voor hem opvreten. Kom aan Steven!

Mocht hij lossen, dan heeft hij mogelijk nog wat aan Wilco.
14-09-2018 17:16
Wat gun ik Kruijswijk de etappe.
14-09-2018 17:17
wat een tempo 30 km/h omg!
14-09-2018 17:17
Kruijswijk de etappe zou het helemaal afmaken.
14-09-2018 17:18
op 1,5 km nog een steilere strook met 7% hopelijk kan kruijswijk doorbijten!
14-09-2018 17:19
Weet Kruijswijk dat het boven wat afvlakt? ;)
14-09-2018 17:19
Heerlijk dit!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.