Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a España er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturië. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. Sporza is er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
09-09-2017 16:27
@Puffin87,
Als Nibali de komende afdaling wil aangrijpen om aan te vallen, dan neem ik aan dat hij zijn mannen een hoger tempo laat opleggen. De groep is nog groot. Sky heeft relatief weinig geleden.
09-09-2017 16:39
Een blik werpend op de carrière van Marczyński en dan zijn prestaties zien in deze Vuelta doet mij toch enigszins argwanend zijn over de beste kerel. Komt vanuit een Turks team waar de aangebrande Cobo zijn loopbaan beëindigde en waar Sayar nog positief testte na zijn exploten in Turkije. Maar tot het tegendeel bewezen is, voordeel van de twijfel zeker?
09-09-2017 16:40
Kelderman volgens mij ver naar achter in afdaling, had nog wel 2 man bij zich zo te zien
09-09-2017 16:40
Nee, we knopen hem voor de zekerheid alvast op.
09-09-2017 16:40
@djerkson, en reed voor vacansoleil onder daan luijkx. Nuff said. Next.
09-09-2017 16:43
Gaten in het peloton!
09-09-2017 16:43
Zakarin is volgens mij niet mee voorin
09-09-2017 16:43
Kelderman zat er weer bij met 2 ploeggenoten. En Kragh Andersen nog van voren. Tot nu toe doet sunweb het prima.
09-09-2017 16:44
Zakarin niet mee
09-09-2017 16:44
Zakarin er niet bij
09-09-2017 16:44
Zakarin is kwijt!
09-09-2017 16:44
Zakarin en MAL weg. Kelderman doet goede zaken.
09-09-2017 16:45
Zakarin verdwenen?
09-09-2017 16:45
Kelderman en Kruijswijk mee. Zakarin MAL en DLC weg.
09-09-2017 16:45
4 vd 5 bij de 1e 40 in koers. En dan nog de 2 beste helpers naar huis. Is echt super goed
09-09-2017 16:45
Wow, Zakarin. Hoe kun je nu niet mee zitten. Die moet echt gaan werken aan z'n daalkunsten. Dit is wel heel slecht
09-09-2017 16:45
Zakarin eraf!!
09-09-2017 16:46
Woods lijkt ook niet mee te zijn. Jammer. Sommigen hebben wel jasjes aan in een andere kleur.
09-09-2017 16:46
Ach, als je dat interview vandaag in de volkskrant leest dan merk je dat iedereen in meer of mindere mate aan de doping zit in het wielrennen. Je moet wel, want anders kan je überhaupt niet recupereren in een wielerseizoen. Daarnaast is het een geleidende schaal al die bloed & urine waardes en is het grijze gebied 1 miljoen keer groter dan het 100% zwarte of witte gebied in de doping.
Met andere woorden: iedereen is zowel een dopeur als een niet dopeur in het wielrennen. Terug af bij Schrödinger.
09-09-2017 16:46
Drie sunwebs in de favorietengroep van 20 man...
09-09-2017 16:46
Koen Bouwman erg sterk!
09-09-2017 16:46
de la cruz nog gezien ergens?
09-09-2017 16:47
Ik zie hem ook niet, waar is die zakarin gebleven? Is ducrot ook nog niet opgevallen.
09-09-2017 16:48
Aru krijgt ook al pak slaag
09-09-2017 16:48
Aru er ook af. Goede zaken voor de NL ers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.