Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
09-09-2017 14:31
Vamos, Alberto!! VAMOSS!
09-09-2017 14:33
Vamos alberto,nog een mooie show
09-09-2017 14:34
Wordt het de hele dag pestregen? En mist op de Angliru?
Tot dusver zien de bewegingen in het peloton er rustiger uit dan ik verwacht had. Niet doldriest.
09-09-2017 14:37
Sunweb probeert met een renner in de break te zitten
09-09-2017 14:41
na Aquablue en Aquawhite vandaag dus Aquablack met die zwarte regenjasjes. :)
09-09-2017 14:42
Is Kelderman een regenrijder?
09-09-2017 14:42
@ll

Off : Een liefhebber van bertje ben je uiteraard nooit geweest maar bij zijn shows in het verleden was je wel altijd 1 van de eerste om hem op te hemelen beetje tegenstrijdig van je.

On : Denj dat kelderman vandaag zijn podium gaat veilig stellen froome wint de vuelta en nibali daar twijfel ik wel een klein beetje over al kan hij suoer sterk zijn op de angliru.
09-09-2017 14:42
De spanning is niet zo hoog als in de Giro, maar ik ga er goed voor zitten.

Hup Wilco!!
09-09-2017 14:48
SĆøren Kragh Andersen erbij voor sunweb
09-09-2017 14:49
iemand een geo neutrale stream? Ik ben in Turkmenistan
09-09-2017 14:52
Vijftien man een minuut voor
09-09-2017 14:53
@volksheld kijk ff op tiz-cycling
09-09-2017 14:54
Rijdt Taramee? Nog niks over gehoord deze ronde
09-09-2017 14:54
http://www.cyclingfans.com/vuelta-a-espana/live
09-09-2017 14:58
Hopelijk kan Haller net nog aansluiten.
09-09-2017 15:00
Niet alleen Sky leek op kop peloton te rijden.
09-09-2017 15:02
Trek (Contador) heeft er zin in.
09-09-2017 15:02
Huh, waarom doet Trek dit? Waarom niet met mannen in de kopgroep rijden?
09-09-2017 15:03
Go Bertje
09-09-2017 15:06
Omdat het gat dan weer binnen de kortste keren 10' is @leegloper.
09-09-2017 15:10
Laatste kans voor Bertje om te winnen. Dus daarom houden ze t gat klein.
09-09-2017 15:16
Ik had gehoopt dat ze het op een andere manier zouden doen, maar ok. Misschien wil Contador straks 3 bergen solo op kop fietsen. Maar zelf heeft hij dan ook niets aan renners die uit de kopgroep terugvallen als ze slechts een minuutje vooruit rijden.
Er werd in het begin van de etappe niet als een malle gedemarreerd, ook al is er nu toch een grote kopgroep. Misschien wist het peloton al dat Trek zo zou gaan rijden?
09-09-2017 15:16
Yates & Yates
09-09-2017 15:17
Ik denk dat Bertje op de alto de la coBERToria gaat op dat stuk van 18% net na dat vlakke stuk

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het vuurwerk worden over een uurtje
09-09-2017 15:30
Onbegrijpelijke tactiek van Trek. Straks Bertje alleen met alle robocops achter hem...Of ziet hier iemand het nut van in?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.