Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
09-09-2017 15:32
@ivanoviclover
Als Trek niet zou rijden zou Sky het gat al tot 12 minuten hebben laten oplopen. Trek rijdt voor de etappe, Astana voor de bergtrui voor Lopez.
09-09-2017 15:35
Rijden er ook nog andere renners mee dan Alberto 'Bertje' Contador?

Net als de meesten genoten van zijn rijden, maar straks gaan we nog een aparte reactie plaatsen als hij een slok neemt.
09-09-2017 15:35
Contador wil zijn carriĆØre waarschijnlijk goed afsluiten met een overwinning op de Angliru.
09-09-2017 15:38
Contador neemt een slok uit zijn bidon
09-09-2017 15:38
Contador neemt een slok water.

On:
Sky zou inderdaad de kopgroep laten wegrijden. Wil je de rit winnen, moeten ze het gat klein houden. Als je Froome wil kloppen, moet je zeker niet braaf achte zijn ploeg aanrijden. Zij rijden zijn comfort tempo.
09-09-2017 15:41
Trek moet wel, want anders gaat het tot aan de voet van de berg op Sky-bespaar-maximaal-energie-en-minimaliseer-zo-het-risico tempo en heb je een kopgroep met 10+ minuten voorsprong. De enige andere optie zou zijn totale oorlog en met de hele ploeg vol druk zetten, zoals Bardet in de tour deed met zijn AG2R. Oorlog dus. Dat is wel leuker maar natuurlijk veel riskanter.

On: Contador legt zijn johannes recht.
09-09-2017 15:52
De stilte voor de storm, zo alle registers open.
Contador straks voor winst? Of moet hij laten lopen?
09-09-2017 15:52
Dat er 3 van Sunweb bij de eerste vijf hadden kunnen staan lijkt Kroon niet door te hebben, het draait weer om die rare kwibus, heerlijk.
09-09-2017 15:53
Uit vertrouwelijke bron heb ik vernomen dat Contador's mooie stukkie grinta zojuist uit een half vastzittende scheet voortkwam.
09-09-2017 15:56
Trek moet dit inderdaad voor de etappeoverwinning en ze hebben niemand mee in de kopgroep. Maar voor het klassement zouden ze iets anders kunnen doen. Waarom niet mannen meesturen? En dit is natuurlijk ook comfort-tempo. Straks op de klim vaart maken is wat anders.

Ik snap ook dat Contador niet op een tweede Denifl wil lopen, mocht hij weer de sterkste van de klassementsrenners blijken.
09-09-2017 15:57
Katusha kruipt naar voren om straks zich in blok op te blazen. Heerlijk.
09-09-2017 16:10
Katusha gaat sowieso ook wat proberen. Jammer dat Mamykin weg is. Majka's mannen ook voorop. Vamos, Bert. Drink veel water.
09-09-2017 16:11
Ik snap het van Trek wel. Dit is niet echt de etappe voor een coupe. Vanaf nu enkel nog klimmen en dalen. Dus iemand vooruit is (tenzij het een meesterdaler is) niet echt een meerwaarde.
09-09-2017 16:15
Dit bericht is verwijderd
09-09-2017 16:17
@Baukema,
In de afdaling scheelt het en er zijn ook lopende stukken in een paar klimmen.

Op dit soort stroken kunnen ze de helft van Sky pijn doen door het tempo flink op te jagen. Maar ze rijden nog vrij rustig in het peloton.
09-09-2017 16:20
Zware omstandigheden slim dat Contador wacht.
Hopelijk op de top doortrekken Trek en dan Contador lanceren op de 2e klim. Of gaan ze voor een mooi overwinning en dan kijken hoeveel plekken hij nog kan opschuiven in het klassement. Zou dat namelijk ook begrijpen.
09-09-2017 16:20
Dylan wint
Boom juichend over de streep
09-09-2017 16:21
@Mus

Verkeerde topic, dit is de Vuelta.

Wat hebben die Lotto's gegeten dan?
09-09-2017 16:22
@goalgettert: hij plaatst nu zijn bidon terug ;)
09-09-2017 16:22
Wat een weer daarboven!!!! Bar en boos. Als dat maar goed gaat

https://twitter.com/philmaertens/status/906510476380704768
09-09-2017 16:22
@nickdt

Bel de politie

Pffffff
09-09-2017 16:23
Bahrein gaat wat druk zetten; Nibali zal straks in de afdaling(en) wel wat gaan proberen. Hopen dat Wilco oplet en overeind blijft.
09-09-2017 16:23
Als ze nog niet op deze berg gaan aanvallen, zou Nibali het dan aandurven om in de komende afdaling aan te vallen? Ik weet niet of hij het erg zou vinden om z'n podiumplaats mogelijk te verliezen als hij met zo'n aanval evt ook de Vuelta zou kunnen winnen.
09-09-2017 16:26
Die Deen van sunweb is toch wel een goede aankoop geweest!
09-09-2017 16:27
@Bertvd
Een VIP-tent die halverwege de beklimming stond ziet er ook niet meer zo fijn uit.
https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/906524038780112896

Om te reageren moet je ingelogd zijn.