Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
1 2 3 15
09-09-2017 13:57
Dit bericht is verwijderd
09-09-2017 14:02
ik ben nooit echt fan van Contador geweest, dat 0,00006pictogram verhaal en die belachelijke schiet-gebaartjes bij overwinningen, maar ik hoop echt dat hij vandaag op een prachtige manier afscheid weet te nemen van het wielrennen. ik gun hem zijn ritoverwinning, en van mij mag hij zelfs ten koste van Kelderman op het eindpodium.
09-09-2017 14:04
Hopelijk blijft iedereen overeind zodat we een eerlijke strijd krijgen.
09-09-2017 14:04
Voorlopig nog motorsport op Eurosport. Is er weer iets veranderd in de planning?
09-09-2017 14:04
Zeg dat, kk.

Ik merk dat ik deze ronde meer dan anders dat robot rijden van SKY ontmoedigde in het kijken. Als ƩƩn vd uitdagers als eerste ging en SKY bleef rustig zitten, dan meteen zo'n kansloos gevoel van 'oh, Sky reageert niet. Laat maar, veel te vroeg jonguh'. Tegen beter weten in nog maar een beetje voor de vorm tegen de TV aanmoedigingen schreeuwen.

Hopelijk is de Angrilu een uitzondering.

Vamos!
09-09-2017 14:05
Contador zal wel in de aanval gaan op de Cobertoria denk ik.
Kruijswijk gaat hopelijk voor de vroege vlucht, ik geef hem dan meer kans op de overwinning dan wanneer hij met Alberto zou meespringen. Al weet ik niet of ze hem laten rijden dan. Ik ga er in ieder geval goed voor zitten, heb d'r zin in!
09-09-2017 14:06
Hopelijk krijgen we spektakel vandaag met Kelderman voor de eeuwige glorie.
09-09-2017 14:07
Showtime
09-09-2017 14:07
Mooi foto van Contador: de laatste strijd
https://twitter.com/albertocontador/status/906477160055144448/photo/1
09-09-2017 14:09
Contador met zijn afscheidscadeau. Ik kijk er naar uit. Hopelijk pakt hij de rit en rijdt hij Nibali van het podium.
09-09-2017 14:10
Allemaal leuk en aardig, die verhalen over Contador. Maar Kelderman kan hier ook 'gewoon' de Vuelta winnen. Dat zou episch zijn.
09-09-2017 14:10
Eurosport is er niet bij vanaf de start, gelieve aan te passen.
09-09-2017 14:12
En de Belg dan? Zijn die er wel live bij?
09-09-2017 14:13
@Prima
En wij weten allemaal dat hij niet zou durven aan te vallen al heeft Froome een slechte dag. Durft hij niet met Zakarin door te rijden.
09-09-2017 14:16
De belg begint zodadelijk al om 14.15
09-09-2017 14:16
Kelderman heeft aangekondigd de eerste cols te volgen en op de Angliru een ultieme aanval te willen plaatsen. Ik zou dat zelf niet aankondigen, maar toont wel aan dat hij nog steeds goed is.
09-09-2017 14:17
@mollema
Mooie foto wel ja, maar die lijkt me gemaakt tijdens de Tour? Ze rijden de Vuelta in ieder geval in het rode tenue.
09-09-2017 14:17
Regenachtig weer....Froome zal niet lekker op zijn fiets zitten vandaag.
09-09-2017 14:21
Ik hoop vooral dat iedere renner op de fiets blijft vandaag. Ik heb er ongelofelijk veel zin. Iedereen veel plezier toegewenst voor wie je dan ook maar support!
09-09-2017 14:21
Bertje gaat all-in. Hij heeft niks te verliezen. Hij verdient een prachtige overwinning.
Ik was nooit fan, tot hij in de laatste jaren is uitgegroeid tot rasaanvaller en smaakmaker. Tot tegenpool van het robotrijden.
Knallen Albertoo!
09-09-2017 14:23
Heeft er iemand een linkje? BVD!
09-09-2017 14:25
Oh, prachtig, wat een heerlijke etappe kan dit worden.
Alle knechten vol in de aanval. Sky dat al vroeg aan de bak moet om het verschil klein te houden. Contador die op de Cobertoria gaat. Ploeggenoten en renners als LL Sanchez die uit de kopgroep terugvallen en hem helpen. In de afdaling zit de motor ook op een ideale afstand. Sky verliest pionnen en materiaalpech Froome. Het verschil lijkt vooralsnog ondanks alles onder anderhalve minuut te blijven. Contador praat en praat en krijgt op de Cordal hulp van De La Cruz en Majka. Dan dringt langzaam door dat de tijdwaarneming niet klopt en Contador minimaal twee en een halve minuut voorsprong heeft. Sky voert het tempo op en al snel heeft Froome alleen nog Nieve en Poels over. De overige favorieten zien ook af, terwijl het pijpestelen begint te regenen. Supporters langs de kant kunnen op de steile stukken meerennen en houden paraplu's boven Contadors hoofd en ook een spandoek voor Contador.
Froome heeft dan nog alleen Nieve bij zich. In zijn wiel kan Woods prima volgen en Nibali net aan. Zakarin en Kelderman op een klein gaatje, Poels en Lopez een stukje daar achter. Nibali schuift richting top op en de natte afdaling van de Cordal begint...
09-09-2017 14:25
Al mag ie uiteraard best de rit kleuren met een vroege aanval, ben ik blij als dat melancholische gehuil over Contador straks voorbij is.

De Cordal wordt cruciaal denk ik, ik zie Nibali daar aanvallen in de afdaling. Misschien durft ie zelfs al op (of af..) La Cobertoria te gaan.. Dit kan echt een schitterende rit worden, met totale chaos all over the place.

Oh, en hup Kelderman!!
09-09-2017 14:27
@ LJ: ziehier onze Belgische vrienden https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/#
09-09-2017 14:30
Iemand een link voor een live stream vanuit Aruba?
1 2 3 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.