Vuelta 2017: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:24 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de tiende etappe

Na een welverdiende rustdag – waarop de teams nieuwe plannetjes hebben kunnen smeden – staat er vandaag een zeer verraderlijke etappe door de provincie Murcia op het programma. De aanloop is nog alleszins gemoedelijk, de finale echter allerminst met de fameuze beklimming van de Collado Bermejo als masochistisch met dienst. Krijgen we een strijd op twee fronten? Volg het verloop van de rit hier op WielerFlits.

De finale leent zich voor de lichtgewichten en waaghalzen in het peloton. De Collado Bermejo is op te delen in drie gedeeltes. Na de Alto del Morrón de Totana (5,7 km aan 5,7%) volgt een vlakker tussenstuk van een kleine vijf kilometer, om vervolgens de laatste 7,7 kilometer – aan een gemiddelde van 6,5% – naar de top van de Bermejo aan te vatten. Na het ronden van de top staan er nog twintig razendsnelle kilometers op het menu. De afdaling kan – zeker in regenachtige omstandigheden – weleens een cruciale rol spelen in deze Ronde van Spanje. Het is namelijk een zeer technische afzink over een relatief slecht en smal wegdek met veel haarspeldbochten.

Het startschot zal klinken om 13:05, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17:27 en 17:54. Sporza en Eurosport beginnen om 15:00 met hun live-omkadering. De NOS komt vanaf 16:00 met een livestream op de website. Bespreek hier het het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
29-08-2017 14:30
@wielrenner
Hoezo triest?
29-08-2017 14:36
Welk tijdstip begint de eerste stream?
29-08-2017 14:42
Met de MTB rechtdoor is dat wat?
https://mobile.twitter.com/faustocoppi60/status/902460240381267968/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fsporza.be%2Fcm%2Fsporza%2Fmatchcenter%2Fmc_wielrennen%2FComp_vuelta_a_espana_2017%2F1.3046955
29-08-2017 14:47
Je kunt je afvragen hoeveel tijd een eventuele kopgroep nog gaat pakken en of dat genoeg is. Over pak 'em beet 50km gaan we al klimmen.
29-08-2017 14:50
Net een filmpje gezien van hoe de afdaling er nu bijligt, de kans dat dit goed afloopt is ongeveer 0,24%.
29-08-2017 14:52
@bertvd: als het peloton ff z'n benen stilhoudt, heb je zo een aantal minuten hoor
29-08-2017 14:53
@ geflitst: linkje?
29-08-2017 14:55
Ik was zo nieuwsgierig naar de tweet van Morkov dat ik hem zelfs heb opgezocht. Dat was wel een teleurstelling. Kon er niks geks aan ontdekken
29-08-2017 14:56
https://mobile.twitter.com/MichaelMorkov
29-08-2017 14:56
@ AZH. Klopt. Maar met de kilometer wordt de kans dat het tussen de grote mannen gaat groter. Komt straks ook nog een tussensprint aan.
29-08-2017 14:57
Ik ook...niks raars of mis ik iets?
29-08-2017 15:01
[i]edit wf:let op je taalgebruik[/i]

wat een gemekker altijd over het parcours (al dan niet icm regen).

"Hellup een rotonde op 1.4 km voor de finish, belachelijk".

"Een afdaling met bochten en regen, dat kan niet goed gaan".

Een paar dingen:
Als het droog is pleuren ze ook. Ook op rechte stukken.

Als het nat is val je over t algemeen met minder schade.

Het zijn pro's.

Regen én afdalen én rotondes horen bij het wielrennen.

Een bochtige afdaling wil zeggen dat ze geen snelheid kunnen maken en valpartijen over het algemeen minder schade opleveren.

Iedereen gerust gesteld?
29-08-2017 15:03
Pfff in en in triest die tweet van Morkov...

;)
29-08-2017 15:04
https://twitter.com/BorjaCuadrado/status/902495143755964417

De gewraakte afdaling
29-08-2017 15:05
@bertVD
https://twitter.com/BorjaCuadrado/status/902495143755964417
Dat wegdek...

Natuurlijk hoort het erbij, net als valpartijen ook bij het wielrennen hoort. Ik heb er niks op tegen dat ze deze afdaling doen, maar wie zich niet aan de omstandigheden aanpast, staat morgen niet aan de start.
29-08-2017 15:07
In het kader van recherchewerk, de tweet van Morkov zou triest kunnen zijn vanwege de enorme solo van Tony Martin die aan zijn etappewinst vooraf ging en dus meer beloning had verdiend, in dat geval hebben we te maken met een Tony Martin fan. Of de Vuelta van vier jaar geleden was sowieso triest omdat Horner won, of je mag niet twitteren voordat je op de fiets stapt, slechte profinstelling?
29-08-2017 15:08
Zat Poels daar in de derde groep?
29-08-2017 15:09
Lobato en Lindeman in de kopgroep?
29-08-2017 15:09
Pozzovivo en Poels gelost.
29-08-2017 15:10
Terpstra ook voorin dacht ik
29-08-2017 15:14
Morkov in de kopgroep! :)
29-08-2017 15:14
Lindemann, Soler, Geniez, Trentin, Lobato, Terpstra en Morkov sowieso
29-08-2017 15:15
Reis en Roson (Caja Rural), Rojas en Soler (Movistar), LL Sanchez (Astana), Novak en Agnoli (Bahrein), De Marchi (BMC), Denz en Geniez (AG2R), Courteille (FDJ), Lobato en Lindeman (LottoNL), Bernard (Trek), Trentin en Terpstra (Quick-Step), Janse Van Rensburg (Dimension Data), Morkov (Katjoesja)
29-08-2017 15:16
TLJ met de verkeerde mannen voorin. Die worden keihard gelost door de echte klimmers. Waarschijnlijk dat Lindeman wel bij Lobato blijft in de hoop hem in de afdaling terug te brengen, maar ik heb er een hard hoofd in.
29-08-2017 15:17
Derde groep met oa. Poels, Meintjes en Pozzovivo is weer aangesloten toen het peloton ging pissen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.