Vuelta 2017: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:24 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de tiende etappe

Na een welverdiende rustdag – waarop de teams nieuwe plannetjes hebben kunnen smeden – staat er vandaag een zeer verraderlijke etappe door de provincie Murcia op het programma. De aanloop is nog alleszins gemoedelijk, de finale echter allerminst met de fameuze beklimming van de Collado Bermejo als masochistisch met dienst. Krijgen we een strijd op twee fronten? Volg het verloop van de rit hier op WielerFlits.

De finale leent zich voor de lichtgewichten en waaghalzen in het peloton. De Collado Bermejo is op te delen in drie gedeeltes. Na de Alto del Morrón de Totana (5,7 km aan 5,7%) volgt een vlakker tussenstuk van een kleine vijf kilometer, om vervolgens de laatste 7,7 kilometer – aan een gemiddelde van 6,5% – naar de top van de Bermejo aan te vatten. Na het ronden van de top staan er nog twintig razendsnelle kilometers op het menu. De afdaling kan – zeker in regenachtige omstandigheden – weleens een cruciale rol spelen in deze Ronde van Spanje. Het is namelijk een zeer technische afzink over een relatief slecht en smal wegdek met veel haarspeldbochten.

Het startschot zal klinken om 13:05, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17:27 en 17:54. Sporza en Eurosport beginnen om 15:00 met hun live-omkadering. De NOS komt vanaf 16:00 met een livestream op de website. Bespreek hier het het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
1 2 3 5
29-08-2017 12:56
Bol voor het rood. Driemaal is scheepsrecht
29-08-2017 13:03
***** alaphilippe
**** danI moreno
*** pauwels armee pozzovivo
** majka de marchi atapuma
* mate jungels simon yates kreder
29-08-2017 13:17
Is er een livestream vanaf de start ergens online?
29-08-2017 13:18
Zeiknat weer. Vluchtgroep weer.
29-08-2017 13:19
Mooi Zeknat, dan is het lastiger metertjes lezen.
29-08-2017 13:19
Regen aan de start ook regen in de laatste afdaling verwacht... ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
29-08-2017 13:22
Tim Wellens doet niet mee toch? Anders kon je die hier wel opschrijven, zo in de regen.
29-08-2017 13:25
Regen in de laatste afdaling? Woods zal flirten met de tijdslimiet.
Niet echt, maar ik babbel graag over BeastCyclistMW69.
29-08-2017 13:32
Thuis wedstrijd voor (oa) LL, dat is wel een mooi weer fietser natuurlijk (ghehe). Zonde toch, had Tim Wellens prima mee kunnen doen deze etappe.
29-08-2017 13:33
Hopen maar dat er geen ongelukken gebeuren in die beruchte afdaling. Ik begin nu al met het vasthouden van mijn hart - misschien helpt het.
29-08-2017 13:45
Misschien kan Nibali Froome onderdruk zetten in de afdaling.

Ik denk aan een coupe met Bertje? Laten we het hopen.
29-08-2017 13:45
Als die afdaling echt zo naar is en het regent, dan vrees ik voor kruijswijk en kelderman.
29-08-2017 13:47
Gevaarlijke afdaling in de regen. Ik denk Nibali voor zijn tweede vandaag
29-08-2017 13:49
Alsof een renner met een zonneallergie drie weken in de zon moet gaan koersen zodat hij een dag in de regen kan fietsen.
29-08-2017 14:01
Nibali die een Agnello'tje bij Froome forceert ?
29-08-2017 14:03
Heb je die foto op de Sporza ticker gezien? Heel Murcia staat onder water, oei oei oei...
29-08-2017 14:12
@Bartje Dat is niet in Murcia maar in de startplaats Caravaca. Het kan er bij de aankomst straks heel anders uitzien (hoop ik....).
29-08-2017 14:20
Deze etappe kan nog wel eens spectaculair worden. Nog steeds geen groep weg en deze weersomstandigheden i.c.m. een afdaling..
29-08-2017 14:23
Hoe laat begint de uitzending? Een kwartiertje daarvoor ligt de wedstrijd in de plooi, neem ik aan.
29-08-2017 14:25
@52voor11achter: de uitzending begint altijd nèt nadat het spektakel voorbij is.
29-08-2017 14:25
Pff Morkov op zijn twitter, triest...
29-08-2017 14:27
@52 en Bergbeklimmer: En hoe laat dat precies is, staat altijd in het artikel boven een volgtopic.
29-08-2017 14:27
Wat is er triest aan?
29-08-2017 14:28
Wat is er triest aan Morkov's tweet?
29-08-2017 14:29
Ze zijn de bocht om gegaan. De wind staat nu precies goed voor waaiers, jammer dat de wind niet wat harder is...
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.