Vuelta 2017: Volg hier de laatste etappe naar Madrid
zondag 10 september 2017 om 16:45 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de laatste etappe naar Madrid

De Vuelta 2017 zit erop. De kaarten zijn geschud en de eindwinnaar is bekend. Wat nog rest is de vraag wie de laatste etappe aan zijn palmares toe mag voegen. De Vuelta wordt afgesloten met de traditionele parade naar de Spaanse hoofdstad Madrid. Uit sportief oogpunt stelt deze slotrit vaak niet heel veel meer voor. Het klassement ligt in een definitieve plooi en de verworven posities worden gerespecteerd.

Om 17.00 uur gaan de renners van start in Arroyomolinos. Na 70 kilometer passeren de renners voor het eerst de finishstreep in Madrid. Bij de negende passage zal er gesprint worden voor de ritzege. Dat zal tussen 20.10 en 20.30 uur zijn.

Sporza zendt de hele rit live uit, gedeeltelijk op één en gedeeltelijk op Canvas. Eurosport is er vanaf 16.45 uur live bij. De NOS komt met een livestream op de website.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 21 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
10-09-2017 17:01
Interview met Woods nu op Eurosport. Ik snap z'n kapsel niet echt, alsof ie een hamster op z'n kruin heeft zitten...
10-09-2017 17:20
Dit is toch ook nonsens om zo'n rit van kop tot staart uit te zenden. 1 keer per jaar in de Tour ok.
10-09-2017 17:22
Wuyts aan de Cauwer: "Ga jij jezelf pimpen?"
10-09-2017 17:23
Ach Poels, heb weinig respect voor je. Zie je rijden en heel blij doen als nummer 1 slaaf van Froome. Ook al was je fit dan had je niet eens de Giro als kopman mogen tijden terwijl je vaak zelfs beter klimt dan Froome. Als kopman ergens anders kun je wrs net zoveel geld of zelfs meer verdienen als nu (zie Porte) dus erg pijnlijk om je weer 117km een nep feestje te zien vieren. Pfff....
10-09-2017 17:44
Tsja, verrassende kleuterpartijtjes iedere keer weer. Chris met een nieuw rood fietsje en van Brailsford een pakketje gekregen met glimmende wattagemeter, drinkedrankje, allemaal even op de thee, quasi-collegiaal naast elkaar fietsen; "sorry dat je gister niet won", "o-haha geeft niet hoor, heus niet".

Snel over naar de najaarskoersen. Was een mooie Vuelta.
10-09-2017 17:47
Waarom moet deze optocht 120 km duren??
10-09-2017 17:50
12km afgelegd. Na 32 minuten.
10-09-2017 17:53
Spannende etappe!
10-09-2017 17:55
De laatste etappe van een grote ronde hoort er in feite gewoon koers te zijn. Niet dit.
10-09-2017 17:57
Dit soort slotritten... kan je op het beste moment van de dag op TV komen, schotel je dit voor. Dan nog liever een tijdrit zoals in de Giro.
10-09-2017 18:01
En dan wachten op een sprintje zonder topsprinters.
10-09-2017 18:26
Er zijn hier toch echt een zorgwekkend aantal leden die behoorlijk somber in het leven staan.
10-09-2017 18:30
Woods 2 jaar langer bij cannondale.
10-09-2017 18:41
Cynisme en sarcasme wordt veel te vaak aan 'somber' verbonden. Ik vind het juist van creatieve levensvreugd getuigen wanneer je op die manier nog van zo'n geeikt toneelspelritje kan genieten.

Ik weet nog wel toen, haha, Andy deed net alsof, bwoeha, ha, hij ging aanvallen in de CE rit en, hihi, Contador, ha, het gat dichtreed. proest. SKY gaat straks waarschijnlijk ook in een YMCA-haag net achter het peloton binnenbollen.
10-09-2017 18:49
Ik denk dat ze in Montreal nog eerder gaan finishen
10-09-2017 18:53
Nibali probeert in extremis de Vuelta nog te winnen door Froome te drogeren. Slim.
10-09-2017 18:54
Pas nou op Froomie, wie weet heeft de haai nog een stofje in die koffie gedaan ;)
10-09-2017 19:06
De vraag is natuurlijk... gaat Froome zijn groene trui verdedigen?
10-09-2017 19:24
Hij laat Contador de punten wegpakken. ;)
10-09-2017 19:27
Eerlijk is eerlijk... mooi gebaar vanuit het peloton.
10-09-2017 19:27
Je kunt het hebben over het nut van de laatste etappe......wel een mooi en verdiend eerbetoon voor Contador
10-09-2017 19:28
Een gemiddeld natourcriterium is interessanter dan dit. Zo te horen Hebben Wuyts en de Cauwer ook al aardig aan de champagne gezeten met hun gezwam over het inkorten van de Giro en Vuelta?
10-09-2017 19:29
corazon Aleberto
10-09-2017 19:29
Wuyts zegt sinds gisteren herhaaldelijk dat Contador de pech had in een rotgeneratie terecht zijn te gekomen. Dat hij het slachtoffer daarvan was. Maar wie waren dan de daders?
10-09-2017 19:31
Eerste koersfeit van de dag. Volgens mij probeerde Sky met twee man weg te rijden om de punten te nemen bij de tussensprint voor de groene trui. QS zat er direct bij met 5 man. Het ging met een lach.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.