Vuelta 2017: Volg hier de laatste etappe naar Madrid
zondag 10 september 2017 om 16:45 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de laatste etappe naar Madrid

De Vuelta 2017 zit erop. De kaarten zijn geschud en de eindwinnaar is bekend. Wat nog rest is de vraag wie de laatste etappe aan zijn palmares toe mag voegen. De Vuelta wordt afgesloten met de traditionele parade naar de Spaanse hoofdstad Madrid. Uit sportief oogpunt stelt deze slotrit vaak niet heel veel meer voor. Het klassement ligt in een definitieve plooi en de verworven posities worden gerespecteerd.

Om 17.00 uur gaan de renners van start in Arroyomolinos. Na 70 kilometer passeren de renners voor het eerst de finishstreep in Madrid. Bij de negende passage zal er gesprint worden voor de ritzege. Dat zal tussen 20.10 en 20.30 uur zijn.

Sporza zendt de hele rit live uit, gedeeltelijk op één en gedeeltelijk op Canvas. Eurosport is er vanaf 16.45 uur live bij. De NOS komt met een livestream op de website.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 21 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
10-09-2017 19:32
Geeuw, je zou van minder aan de champagne zitten
10-09-2017 19:33
Sly deed 2x een korte poging idd. Wel grappig. Nu Quick Step op kop.

Froome gaat meesprinten haha.

Mooie ereronde Contador. Heerlijke zomeravond in Madrid. Mooi rondjes nog fietsen.

Terpstra gister boetes voor onbehoorlijk gedrag trouwens.
10-09-2017 19:35
Hoeveel punten zijn er bij de tussensprint voor nummer 2 en 3? Wordt nog een leuk sprintje.
10-09-2017 19:37
Zou Sky ook een keer zo in de bergen willen koersen?
10-09-2017 19:40
@johnny

Poels heeft letterlijk maar 1 keer deze Vuelta beter geklimd dan Froome.
10-09-2017 19:44
Sky meer actie in een tussenprint dan in heel de vuelta en TDF bij elkaar hahaha
10-09-2017 19:46
Pfff Froome, lekker nog iemand in de hekken rijden, stel je voor dat hij er zelf nog bij gaat liggen. Iig benieuwd of hij straks ook nog gaat meesprinten.
10-09-2017 19:47
Als Sunweb gewoon als team demareren en een ploegentijdrit opzetten om zo in extremis nog het podium te halen.
10-09-2017 19:52
@hoofdisvrij Dat gaat niet werken. Beter: hele team op kop en dan halverwege een gaatje laten vallen. Dan kan de helft een ploegentijdrit doen en de andere helft kan in de weg gaan rijden en afstoppen.
10-09-2017 19:53
@Hoofdisvrij Zal vast gewaardeerd worden.
10-09-2017 19:57
@lf
Niet voor het ak gaan en toch nog even 6e worden geeft wel aan dat ie wel degelijk klom al vond ie het in de finale vaak wel welletjes, werd elke dag beter waar Froome leek in te leveren.
10-09-2017 19:57
@tuubke
Sunweb heeft nog 5 man in koers. Een halve ploeg is dus 2/3 man.
10-09-2017 19:58
Dat je als TLJ nu een mannetje bij zet in de achtervolging is niet zo slim. Zeker niet als je in de tussensprint hebt gezien hoe graag QST wil rijden en sprinten.
10-09-2017 20:02
Het is exposure en het is een kwestie van vertrouwen in de sprinter. Zo werkt dat al decennia.
10-09-2017 20:04
Help! Ik doe een paar minuten mijn commentaargeluid uit en heb geen koers meer op Canvas! Wat moet ik doen?

Ah: een derde Vlaamse net. Opgelost
10-09-2017 20:07
eurosport
10-09-2017 20:07
Poels heeft wel een beetje geblunderd. Als hij Froome tweede liet worden op de Angliru, was de puntentrui al binnen.
10-09-2017 20:08
http://tiz-cycling.stream/
10-09-2017 20:10
ik denk dat ze zich het beiden niet beseft hebben @flashke
10-09-2017 20:12
Blijft toch slopend zo'n rondje. Scherpe bochten en wat oplopend.
10-09-2017 20:13
@flashke,
Dan hebben de 10 coaches geblunderd. Niet Froome en Poels.
10-09-2017 20:13
Mooi nu trentin nog ff die etappe winnen en de arrogantie van sky is uiteindelijk toch nog op hun plek gezet
10-09-2017 20:21
@Pantani77,
Hoezo arrogantie? En Froome kan ook nog top12 finishen voor de groene trui. Stannard en Moscon zullen hem waarschijnlijk gangmaken. Nog een goede kans daarop.
10-09-2017 20:21
Gewoon cadeautje van Froome.
10-09-2017 20:22
Froome zonder ploeggenoot leek het.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.