Vuelta 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 25 augustus 2016 om 13:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zesde etappe

De Ronde van Spanje 2016 maakt zich op voor de zesde etappe. Tussen Monforte de Lemos en Luintra/Ribeira Sacra staat er 163,2 kilometer op de teller, in een etappe die te zwaar lijkt voor de sprinters maar te licht voor de klimmers. Zijn de vluchters andermaal aan het woord?

Het startschot klinkt vanmiddag om 13.30, terwijl men de aankomst verwacht tussen 17.29 en 17.53. Eurosport en Sporza zijn er vanaf 15.00 live bij. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

PROFIF vuelta etappe 6

Links
Voorbeschouwing etappe 6 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
25-08-2016 16:05
Koers. Denk ik.
25-08-2016 16:06
Orica trekt goed door in de afdaling en rijdt er een minuutje af. Gerrans werkt voor een ander !!
Ik vermoed dat er al mannen de slag gemist hebben en nu op een achterstandje rijden.
25-08-2016 16:09
Was dat Gesink die er vanaf moest?
25-08-2016 16:09
Gerrans die werkt.. Voor wat dan, als ze niet voor hem rijden? Toch niet voor Chaves? En zo lijkt het me voor Cort ook wat zwaar worden, maar wie weet..
25-08-2016 16:09
Gesink er ook al weer af.
25-08-2016 16:09
Mooie actie van Orica! Hebben ze zicht op een slechte dag van een concurrent?
25-08-2016 16:10
Als ze niet voor Gerrans rijden voor wie dan? Keukelaire of Cort ?
25-08-2016 16:13
@ LL ik kopieërde sporza. (betreft gerrans)
Orica heeft een plan. Peloton is flink uitgedund

Pierre Rolland is part of the many riders dropped from the peloton 1'30 behind the race leader.
25-08-2016 16:14
Meersman eraf.
25-08-2016 16:16
Bouwman zou hier toch ook nog wel bij mogen zitten?
25-08-2016 16:19
Gesink achteraan het peloton
25-08-2016 16:22
Welke snelle mannen zullen nog aan boord zijn in het peloton?
25-08-2016 16:22
Atapuma eraf neem ik aan, de voorsprong op de rode trui blijft maar toenemen, terwijl Orica behoorlijk doortrekt.
25-08-2016 16:28
Zou merkwaardig zijn
25-08-2016 16:29
Fraille is bezig met een moedige aanval. Hij heeft de voorsprong op de klim weer terug naar de drie minuten gebracht.
25-08-2016 16:30
Orica bracht het verschil terug tot 1.30 en deed daarna rustig aan en verschil i nu weer 3 min.
Geloste mannen komen weer terug met dit tempo.
ik begrijp de move van orica niet
25-08-2016 16:31
Ik zag Atapuma zitten, dan rijdt die Fraille gewoon goed door, of de tijdwaarneming is weer eens van slag.
25-08-2016 16:40
Toch wel een leuke etappe zo.
25-08-2016 16:41
Haha geen etappe voor de klassementsmannen zeiden ze... het is weer Vuelta, elke klim is dubbel zo lang en dubbel zo steil als het routeboekje zegt :p
25-08-2016 16:50
Mendez stond het korste en had een knecht bij zich maar mist de slag die zal wel balen. Losada stond ook kort en rijdt lek.........
Fraile nog steeds solo op kop , 4 man die volgen. Maar nog een gemene klim en het peloton rijdt niet zo ver achter. Wie zijn er af achteraan ?
25-08-2016 16:53
Iemand Gesink gezien?
25-08-2016 17:09
Movistar strongly believes in Alejandro Valverde's chances to win today.
Jose-Luis Arrieta (team director): "It's a tricky stage today, much harder than it seems on paper.

De voorsprong loopt langzaam terug.......
Fraile (lijkt leeg ) nog slechts 3 achtervolgers. Peloton op 1.30
25-08-2016 17:11
jerteg, jep zag m net in het peleton volgens mij op 21km van het einde. Geen rugnummer gezien, maar zn lengte en postuur kloppen wel (bouman en bennet zijn veel kleiner)
25-08-2016 17:15
Gesink zit er nog bij.. Onze hoop in... :)
25-08-2016 17:17
Fraile eindelijk ingelopen en gelost door de 3. Frank knalt meteen weg Bakelants en Zeits kunnen niet volgen
Peloton binnen de minuut ......
Edit: Frank ( volgend jaar Ag2r ) 30 sec voor de 2 volgers. Peloton 55 sec achter de koploper
edit : Nog 10 km. Frank oogt wel sterk

Edit Nog een valpartij van Bart de Clercq over de vangrail op je het vlakke . Meintjes ook ?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.