Vuelta 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 25 augustus 2016 om 13:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zesde etappe

De Ronde van Spanje 2016 maakt zich op voor de zesde etappe. Tussen Monforte de Lemos en Luintra/Ribeira Sacra staat er 163,2 kilometer op de teller, in een etappe die te zwaar lijkt voor de sprinters maar te licht voor de klimmers. Zijn de vluchters andermaal aan het woord?

Het startschot klinkt vanmiddag om 13.30, terwijl men de aankomst verwacht tussen 17.29 en 17.53. Eurosport en Sporza zijn er vanaf 15.00 live bij. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

PROFIF vuelta etappe 6

Links
Voorbeschouwing etappe 6 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
25-08-2016 13:38
Kiserlovski en Minard ook afgestapt
25-08-2016 13:54
Overigens is Battaglin ook zwaar ten val gekomen gister.
25-08-2016 14:01
Zijn watjes als ze starten zonder 'signaal' na de chaos van gisteren...
25-08-2016 14:02
Bron FC Wheelie?
25-08-2016 14:05
@Polleke

Niet mee eens. Het zijn watjes als ze opstappen.
25-08-2016 14:11
Ach ze zijn al lang en breed onderweg, niks signaal.
Niet helemaal waar want ze hebben stilgestaan bij de aardbeving in Italië en alle Italiaanse renners op de voorste rij laten starten.
25-08-2016 14:11
@Polleke:

Men heeft de doden bij de aardbeving in Italië voor de start herdacht.
Lijkt me redelijk ongepast om dan "een signaal" te geven.
25-08-2016 14:16
Battaglin is inderdaad gevallen gisteren, zie zijn Twitter.
25-08-2016 14:21
Inderdaad, verklaart ook waarom hij 120e eindigde terwijl hij mee zou sprinten
25-08-2016 14:23
247 Doden of een man met een gebroken sleutelbeen. Het peloton kan onderscheid maken, hier op wielerflits niet iedereen. Jammerlijk voorval, maar Wynants, Demoitié en Broeckx hadden waarschijnlijk graag een sleutelbeen gebroken.
Even rusten, dan trainen, dan de rest wegsturen in de giro.
25-08-2016 14:24
Verschillende kopgroepen hebben het geprobeerd, maar na bijna een uur koers nog altijd geen ontsnapping tot stand gekomen. De laatste groep van twaalf man werd terug gehaald door Cannondale, Movistar en Orica.
25-08-2016 14:26
@flashke,
Ik neem aan dat je Weylandt bedoelt, Wynants verkeert in goede gezondheid.
25-08-2016 14:29
[quote]Prima Facie - 25 augustus 2016 om 14:26
@flashke,
Ik neem aan dat je Weylandt bedoelt, Wynants verkeert in goede gezondheid. [/quote]

Maar wie weet had hij wel graag een sleutelbeen gebroken, je weet het niet... ;)
25-08-2016 14:32
Lopez Abandon
25-08-2016 14:32
Neem alles terug... Het gebaar richting Italie net meegekregen...is inderdaad beter gepast...sterkte aan de getroffen families, sterkte ook aan Kruiswijk...
25-08-2016 14:41
Kopgroep: Andrey Zeits (Astana), Kevin Reza (FDJ), Jan Bakelants (AG2R - La Mondiale), Alberto Losada (Katusha), Gert Dockx (Lotto Soudal), Omar Fraile (Dimension Data), Mathias Frank (IAM Cycling), Valerio Conti (Lampre - Merida), José Mendes en Gregor Muhlberger (Bora-Argon18). Didier (Trek) heeft de sprong gemaakt (of zou het Felline zijn ;)).
25-08-2016 14:43
Het begint wel een WK afstappen te worden daar in Spanje. Alle valpartijen en 'abandons' die we in de eerste week in Frankrijk hebben gemist worden hier in Spanje dubbel terug betaald...
Misschien is het wielerseizoen te lang en letten de renners, staf en ploegleiders niet meer zo goed op, misschien is het de organisatie in Spanje die niet kan tippen aan de organisatie in Frankrijk, of misschien is het wel dikke vette pech voor de vuelta en allemaal toeval.
Ik hoop in ieder geval dat ze vanaf vandaag allemaal heelhuids en op de fiets de finishen halen en we nog een mooie strijd gaan zien voor rood tussen Chaves en Contador (andere renners mogen ook meedoen aan die strijd, Esteban en Alberto zijn echter mijn huidige favoriete renners).
25-08-2016 14:45
Op nu.nl staat een filmpje van de val van battaglin. (onder het artikel van "val kruijswijk", dus dat klopt niet). Maar daar is de val van de laatste km te zien (waar ook kiserlovski bij lag)
25-08-2016 14:46
De vlucht van de dag is vertrokken. Geen gevaar voor het klassement....
Krijgt deze vlucht een vrijgeleide of wil BMC de leiderstrui behouden en Gilbert een kans geven op de etappe?!
25-08-2016 14:46
Mits hij kan aan blijven aanhaken, en die kans is vrij reëel. Zal onze getinte knaap de ritwinst lachend oprapen.
25-08-2016 14:48
Geen Caja in de kopgroep. Benieuwd of zij het gat gaan dichtrijden. Etappe is op het lijf geschreven van Goncalves.
25-08-2016 14:58
Ik kan me voorstellen dat deze relatief zwakke kopgroep, relatief(!) dus, binnen schot gehouden gaat worden door Caja en Orica. Nou rijdt Orica bijna nooit ergens meer op kop, dus de vraag is of ze het nu wel doen, maar als Gerrans een beetje goed is dan is ie hier ook een topfavoriet natuurlijk. BMC voor de leiderstrui en Gilbert lijkt me ook niet gek. Hoewel Gilbert gisteren bepaald geen indruk maakte.
25-08-2016 15:04
Mooi dat ze bij Eurosport veel aandacht geven aan de valpartij van Kruijswijk. De organisatie gaat diep door het stof, en terecht. Hopelijk wordt de controle nu (nog) beter.
25-08-2016 15:10
@ LL Mischien relatief zwak. Toch wat sterke mannen en mannen die heel goedkoop de top 10 in zouden kunnen rijden. Peloton geeft ze heel weinig ruimte. Tis niet dat ze laten lopen.....
Medez en Losada rijden al " Virtueel" in de top10 ( 2e en 7e )
Overigens vind het vreemd dat de tussen spint en doorkomst op de col zo dicht bij elkaar liggen.
25-08-2016 15:15
BMC AIMS FOR THE JERSEY AND THE STAGE
Valerio Piva (BMC team director): "We would love to keep the jersey a couple more days. We are going to let the break go and control it. But we're not going to work too hard for the jersey. Today, with a 2-km climb in the finale before a 2-km descent, it's a great stage for Philippe Gilbert.""

Om te reageren moet je ingelogd zijn.