Vuelta 2016: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 24 augustus 2016 om 13:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vijfde etappe

We hebben vier etappes achter de rug, met evenveel rodetruidragers. Vandaag is de beurt aan Darwin Atapuma van BMC. Met een redelijk vlakke etappe naar Lugo in het vooruitzicht lijkt het Vuelta-peloton af te stevenen op een massasprint, maar gezien de laatste twee etappes is dat nog geen sinecure. Welke ploegen nemen het initiatief? Volg hier op WielerFlits de vijfde etappe.

Om 13.30 uur starten de renners in Viveiro. Tussen 17.30 uur en 17.55 uur verwacht men de finish in Lugo, gelegen in de regio Galicië. Onderweg ligt één bergsprint van derde categorie, maar die moet geen hindernis vormen voor de rappe mannen.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 5 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
24-08-2016 13:44
Al direct 2 vluchters, Tiago Machado (Katusha) en Julien Morice (Direct Energie), met meer dan een minuut voorsprong. Zal wel een sprintetappe worden...
24-08-2016 13:46
Zo dat wordt een spannende etappe... zie ik nu al...
edit: ik heb zwaar het vermoeden dat mijn baas de parcoursbouwer is.... :)
24-08-2016 13:56
Voor het echte / figuurlijke (hopelijke) vuurwerk is het wachten op etappes 14-15-17-20.
De overige etappes hebben een voornamelijk vlakke aanloop om dan ergens op een muur, berg van 1-2de categorie te eindigen. Dus weinig afwisseling in het parkoers om een echt attractieve koers te krijgen van het begin tot het eind.
24-08-2016 14:07
Was het nog maar de Tour de France inderdaad, dan konden we elkaar tenminste nog de illusie aanpraten dat we in andere koersen iedere dag genieten van de koers.
24-08-2016 14:11
@Frankvs Ach, arme ziel, werk je op een ministerie?
24-08-2016 14:11
In de Tour du Poitou-Charentes is het niet anders - 3 man in de kopgroep met 3,30 voorsprong. Het is het moderne wielrennen - en rijden in het peloton is saai volgens Sagan.
24-08-2016 14:14
Kleinere ploegen is oplossing
24-08-2016 14:20
@ Zwiggelbig: en kortere etappes!
24-08-2016 14:28
@Zwiggelbig en Tuubke:

Die sport bestaat al en dat noemen we baanwielrennen.

Als je 170 km al te lang vindt voor een etappe, dan ben je wel heel ongeduldig aangelegd. Drie weken lang etappes rijden van 100 km ofzo zodat iedereen nog lekker fris is?
24-08-2016 14:36
@ tuubke, sorry, zal geen grapje meer maken...
24-08-2016 14:38
Wellicht wordt de reactie van sommigen beïnvloed door de voorbije Olympische Spelen, waarin je veel korte nummers hebt: het is kort en krachtig en je ziet meteen het resultaat. De marathon of het zeilen daarentegen zijn ook niet zo flitsend. De Olympische wegwedstrijd laat ook een andere kant zien, gelukkig maar. Het kan dus wel.
24-08-2016 15:05
Op Eurosport een interviewtje met Gilbert. Het routeboek klopt vaak niet 5% kan ook heel goed 10 % zijn. Flecha zegt daarna. Dat is misschien wel de charme van Spanje ;-) ( Vrij vertaald )
En we hebben beeld
24-08-2016 15:11
Als Gilbert, Styby en Felline wegrijden op dat hellend stukje op 4km, dan wordt het wel een moeilijke zaak voor de rest. Weg treintje van Drucker, Meersman of Bonifazio.
Mijn tv blijft uit tot de laatste 10km.
24-08-2016 15:14
Nog 100 km De Tv staat wel aan, maar ik zet voor de zekerheid de wekker
Hier tropische temperaturen de renners in de regen
24-08-2016 15:30
Na het warme weer van de afgelopen dagen nu een regendag. Gesink goed aangekleed vandaag hoop ik.
24-08-2016 15:42
Je gelooft het niet, maar met Felline rijden ze voorlopig op een klassement. Dus die zal (denk ik dan) niet zomaar demarreren in een etappe als dit. Bovendien is Bonifazio topfavoriet op zo'n aankomst.
24-08-2016 16:12
Tot nu toe doet Felline het anders beter dan de nr 4 van de Giro :p
24-08-2016 16:18
@LyndaLid: Waarop baseer je dat ?
24-08-2016 16:24
@chaba
nop, maar hij doet het wel beter dan zijn grootvaders Zubeldia en Peraud.
24-08-2016 16:25
@ D.O.L.

Reactie van de ploeg na de etappe van gisteren (Cyclingquotes).
24-08-2016 16:50
Machado rijdt al eindeoos lang alleen op kop.
Thomas de Gendt verveelt zich blijkbaar en onderneemt ook weer eens actie. Rijdt hij eigenlijk met oortje ?
24-08-2016 16:53
Bijna 5 uur en pas 21 reacties. Zou Sagan dan toch gelijk hebben?
24-08-2016 16:57
Ja.....iedereen is rustig ingeslapen...
24-08-2016 16:58
@LL
Gek. Op basis van het klassement zouden ze toch eerder voor Zoidl moeten rijden? Maar goed. Trek doet wel vaker rare dingen.
24-08-2016 17:02
Het peloton lijkt best hard te rijden, of ligt dat aan mij?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.