Vuelta 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 23 augustus 2016 om 13:14 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vierde etappe

De klassementsrenners in de Ronde van Spanje moeten vandaag opnieuw in actie komen. Er staat namelijk wederom een aankomst bergop op het programma. Dit keer is de slotklim een stuk minder steil, maar wel beduidend langer.

Het gaat om de Alto Mirador de Veixia, van de tweede categorie. Deze helling is 11,2 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 4,8 procent. Maar schijn bedriegt bij deze klim, want er zit onderweg een afdaling in van een goede kilometer. Het stijgingspercentage na de korte afdaling bedraagt in de laatste vier kilometer 7,2%. Vooral het eerste deel van de slotkilometer is steil.

De etappe gaat om 13:29 van start en eindigt naar verwachting tussen 17:28 en 17:54. Mogen de vluchters weer strijden om de ritzege of wint ditmaal iemand vanuit het peloton? Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
66 Reacties
23-08-2016 13:23
Movistar heeft de sleutel van de koers in handen.
En ik verwacht dat ze zich opnieuw, net als gisteren, lang gaan verschuilen.
Veel kans voor de vluchters dus !
23-08-2016 13:28
Bennett. George.
23-08-2016 13:35
Dit bericht is verwijderd
23-08-2016 13:36
Doe Gesink maar in de aanval
23-08-2016 13:52
Aanvallen staat volgens mij niet in de teamhandleiding van TLJ.
23-08-2016 13:56
Inderdaad robo, de teamhandleiding is: blijf bij de kopman met 8 man en bol lekker uit bij de laatste klim. BAH
23-08-2016 14:07
Dit is het volgtopic. Niet het TLJ-topic.
23-08-2016 14:09
@ Timocycling

Wat een zuurpruim ben je toch. BAH! Daarnaast let je ook niet op. BAH

Vorig jaar de Vuelta met een prachtige overwinning voor Bert-Jan Lindeman gemist? Tjallingii dit jaar ook een paar keer mooi in de aanval in de Giro...

Als je nog meer voorbeelden wil, hoor ik het graag.
23-08-2016 14:10
@kingstown in het tlj-topic gaat het nu over de nieuwe topaankoop.
M.b.t. de koers vandaag, voorlopig lijkt Movistar de controle te willen houden.
23-08-2016 14:25
Ik vind het best dat jij wil volhouden dat LTJ een aanvallend team is, gebaseerd op één voorbeeldje van Lindeman. Tevens noem je die aanvalletjes van Tjallingi puur voor de bühne als afscheid, totaal geen kans op ritzege. Ik zie ze zelden tot nooit een keer in de aanval gaan in een rit zoals die van vandaag.

Maar goed, dit topic is niet de plaats voor deze discussie, en ik heb er ook geen tijd voor ^^. Moet namelijk mijn afstudeerverdediging voorbereiden :).
23-08-2016 14:28
@timo
Weten we dan al wie er vandaag in de vlucht zit?
23-08-2016 14:30
Verder heeft iedereen hier gemist dat de rode trui in de aanval was. Sky heeft ze net terug gepakt. Daarvoor zat Dani Moreno ook al in de aanval. Movistar lijkt voorlopig het motto:"aanval is de beste verdediging" te hanteren. Dus er blijft een kans dat we weer naar de Sky-trein gaan kijken als ze live gaan (als Movistar in de vlucht van de dag is weten te komen).
23-08-2016 14:36
@ timo

Mooi, dat scheelt weer wat negatieve reacties. Desondanks succes met je afstuderen!
23-08-2016 14:38
@Chrys:

32 ATAPUMA Darwin. (BMC), 42 BATTAGLIN Enrico. (TLJ), 69 ZEITS Andrey. (AST), 82 ARNDT Nikias. (TGA), 85 HAGA Chad. (TGA), 105 DOMONT Axel. (ALM), 123 DE GENDT Thomas. (LTS), 137 STYBAR Zdenek. (EQS), 146 KING Benjamin. (CDT), 148 ROLLAND Pierre. (CDT), 155 HAAS Nathan . (DDD), 157 KUDUS Merhawi. (DDD), 168 WARBASSE Larry. (IAM), 169 WYSS Marcel. (IAM), 177 GRMAY Tsgabu Gebremaryam. (LAM), 187 ROSSETTO Stéphane. (COF), 192 BENEDETTI Cesare. (BOA), 199 THWAITES Scott. (BOA), 205 MADRAZO Angel. (CJR), 209 ROSON Jaime. (CJR), 213 CALMEJANE Lilian. (DEN)

Edit: lol at F4L. Had je Battaglin nou opzettelijk weggelaten? :D
23-08-2016 14:38
20 man vertrokken met al een minuut voorsprong
23-08-2016 14:39
Pfff 20 man vooruit en Sky weer niemand mee.
23-08-2016 14:40
Battaglin nu mee of niet. Het komt erop aan :)
23-08-2016 14:40
Zo. Beste groep! Bedankt jongens :)
23-08-2016 14:41
@Fabioaru: thanks! Gelukkig zit Battaglin erbij vandaag^^.
23-08-2016 14:41
@ Kingstown, nee, hij is er pas later bij gezet ;). Ze hadden het in eerste instantie namelijk over een groep van twintig rijders.
23-08-2016 14:46
Prima kopgroep, als die gaan rollen moet je ze maar terug zien te krijgen, SKY & MOV niet vertegenwoordigd, redelijk wat gehaaide mannen voor de rit waarbij Battaglin verre van kansloos is.
23-08-2016 14:51
Atapuma en rolland lijken de beste klimmers hier, daarna warbasse, battaglin etc.
23-08-2016 14:51
Indien de vlucht het haalt hoop ik op Atapuma of Battaglin voor de winst.
23-08-2016 14:53
Ook opvallend weinig teamgenoten in zo'n grote groep. Bora, Caja Rural, Cannondale, Giant en Dimension Data hebben wel een koppel, maar dan steeds hooguit 1 goede klimmer. Bergop dus man tegen man.
23-08-2016 14:54
@jessevdalen onderschat de Gendt niet, Rosetto, Grmay en de Spanjaarden kunnen ook aardig omhoog rijden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.