Vuelta 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 23 augustus 2016 om 13:14 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vierde etappe

De klassementsrenners in de Ronde van Spanje moeten vandaag opnieuw in actie komen. Er staat namelijk wederom een aankomst bergop op het programma. Dit keer is de slotklim een stuk minder steil, maar wel beduidend langer.

Het gaat om de Alto Mirador de Veixia, van de tweede categorie. Deze helling is 11,2 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 4,8 procent. Maar schijn bedriegt bij deze klim, want er zit onderweg een afdaling in van een goede kilometer. Het stijgingspercentage na de korte afdaling bedraagt in de laatste vier kilometer 7,2%. Vooral het eerste deel van de slotkilometer is steil.

De etappe gaat om 13:29 van start en eindigt naar verwachting tussen 17:28 en 17:54. Mogen de vluchters weer strijden om de ritzege of wint ditmaal iemand vanuit het peloton? Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
66 Reacties
23-08-2016 15:09
Atapuma op 1.5 minuut. Kopgroep gaat het heel moeilijk krijgen als Movistar die trui nog wil houden. En waarom niet voor eigen publiek.
23-08-2016 15:12
Stybar kan dit ook denk ik
23-08-2016 15:24
@TheArt: de hoofdreden waarom niet zou zijn dat de Vuelta nog lang is en Quintana en Valverde later wel is de krachten in het team harder nodig zouden hebben. Maar voorlopig lijkt Movistar toch vol te achtervolgen.
23-08-2016 15:50
Zijn er naast Movistar nog meer ploegen die meewerken? Anders gaan de vluchters het redden.
23-08-2016 15:54
Het is maar 4 minuten met op het eind 11km klimmen, dus er zal straks nog wel even gas gegeven gaan worden. Deze voorsprong lijkt mij voor een groot deel van de kopgroep zeker niet genoeg om voorop te blijven.
23-08-2016 16:06
Die koplopers worden nog wel ingehaald.
23-08-2016 16:07
Kruijswijk zit wel ver van achteren.
23-08-2016 16:21
Die ene van Bora zit ook ver van achter zeg
23-08-2016 16:24
UpdateNog 45KM voorsprong 4.40"
Ivm met poultje ga ik voor Chad Haga vandaag. Maar ik vrees dat er betere klimmers zijn in de kopgroep

Edit: Nog 25 Km voorsprong 5.25 ".
Overigens gun ik het Thomas de Gendt ook wel. Wat een renner
23-08-2016 16:34
haha die jose de cauwer. Ik kan er eindeloos van genieten
23-08-2016 16:36
Contador zit ook ver van achter zeg.
23-08-2016 16:49
Wordt dus gewoon de kopgroep die het gaat halen.
23-08-2016 16:55
Battaglin zeer slim aan het rijden.
23-08-2016 16:55
Verschil 5.25! De kopgroep maakt een serieuze kans...., in ieder geval de betere klimmers in de groep. Maar dat het snel kan gaan, zagen we gisteren in de klim van 2 km.....
23-08-2016 17:04
Degendt is bezig met zijn intervaltraining.
23-08-2016 17:09
Battaglin gaat de rit pakken. Let maar op.
23-08-2016 17:14
Update Nog 10 Km 4.00 " en snel dalend
Stybar won de tussensprint en pakte hiermee wat euro's.
Domont van ag2r is daarna weggerden en heeft 30sec voor op de rest vd kopgroep
In het peloton is opeens Tinkoff aan het rijden voor Contador...... Heeft ie een plan ?
Edit. Sky ook vooraan en nu weer Movistar. gevecht om goed vooraan te zitten
23-08-2016 17:18
Zit Apatuma nog in de kopgroep?
23-08-2016 17:18
Gesink en Tejay gelost. Jeetje, Gees.
23-08-2016 17:19
Gesink eraf
23-08-2016 17:19
GESINK, lost. Tja...
23-08-2016 17:19
Battaglin eraf en Gesink lost in het peloton...
23-08-2016 17:20
Battaglin zit er gewoon nog bij. Dat Gesink lost is logisch.
23-08-2016 17:22
Laat Gesink nog maar paar dagen koersen, nog een bergrit meepakkem en daarna eruit stappem en voorbereidem op de 1 dagskoersen.
23-08-2016 17:23
Ik weet niet of het logisch is, maar buiten de verwachting is het natuurlijk zeker niet. Ze hebben pas een week geleden besloten dat hij hier kan starten, met de verwachting dat hij nog tijd nodig had om zijn niveau te halen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.