Vuelta 2016: Volg hier de negende etappe
zondag 28 augustus 2016 om 13:12 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de negende etappe

Na de loodzware La Camperona van gisteren, wacht er opnieuw een bekende slotklim in de Vuelta a España. Op de Alto del Naranco wisselden de grote namen en vroege vluchters zich in het verleden af. In 1994 won er zelfs een Nederlander: Bart Voskamp was die dag het beste.

De Alto del Naranco maakt al voor de veertiende keer in de geschiedenis van de Vuelta zijn opwachting als slotklim. De laatste keer was in 2013, toen Joaquim Rodríguez naar de ritwinst snelde. Voskamp deed dat 22 jaar geleden als tweedejaars prof in het shirt van TVM na een lange solo, in het laatste jaar dat de Vuelta nog in april/mei werd verreden.

Het startschot klinkt vandaag om 13.27 in Sabero, terwijl men de finish in Oviedo verwacht tussen 17.27 en 17.53. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS volgt een uurtje later. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden zestiende etappe Vuelta 1994

e9PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 9 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
57 Reacties
28-08-2016 15:01
Welke toetscombinatie is dat? Of hebben ze daar een speciale knop voor in de ploegleiderswagen?
28-08-2016 15:20
Je zal toch alleen maar wielrennen kijken vanwege TLJ en niet omdat je wielerliefhebber bent.
Dan moet het leven wel heel zwaar zijn.
28-08-2016 15:24
@Kingstown
+1
Wordt een beetje moe van dat eeuwige gefocus op TLJ.
28-08-2016 15:25
Masochisme heet dat
28-08-2016 15:25
Het huidige duo op NOS vind ik best OK. Heeft Wuyts zijn ideale WK-selectie reeds gedeeld ?
28-08-2016 15:33
Een beetje clubliefde is toch niet gek. En 'we' hebben maar een ploeg. Helemaal niet raar dus. Purito focust(e) zich bv. toch ook op een iemand. En ja, ik baal er gewoon van dat er weer niemand meezit. En wel weer in de boezem van het peloton zo'n pluk gele renners. Meer dan genoeg hulp voor een stand in kopman.
28-08-2016 15:42
@ RV Sporza Doet Formule 1 in Spa. Daarna pas..... En dan 4 belgen in de kopgroep en een etixx man. Wuyts wordt gek denk ik. Ik kies lekker voor Jose en Bobbie
28-08-2016 15:43
Het gaat om het principe maar geen een van die Jumbo knakkers had kunnen winnen vanuit deze kopgroep.
28-08-2016 15:45
gisteren daarentegen …..
28-08-2016 15:48
Giant is toch ook een beetje Nederlands? En daarentegen, ik snap dat gezeik op Bennett ook niet helemaal. Bij topsport komen ook de factoren stalen ballen en gokken kijken en TLJ heeft gegokt op een man, Kruijswijk. Dat kan heel goed uitpakken of heel fout in dit geval. Ze kunnen nu niet veel meer en dit is misschien wel een hele goede manier om Bennett een hoop te leren, kan 'ie Kruijswijk of een andere kopman beter van dienst gaan zijn. Want na een relatief sterke tour voor hem zit er echt niet zomaar ritwinst in, zelfde geld voor Gesink. Vind dit een prima oplossing van de situatie zo.
28-08-2016 16:00
Giant is meer een allegaartje. 2 Nederlanders mee. Zijn het even helemaal kwijt. Maar ook vandaag begrijp ik niet dat andere ploegen de Movi's niet assisteren. Weer een kans verkeken op ritwinst voor een aantal ploegen.
28-08-2016 16:08
@ Wildebert.. Welke ploegen zouden moeten meehelpen ??
De la cruz is een 'gevaar' voor de rode trui ( Nu virtueel 1e met 2 minuten voorsprong )
Het zou niet logisch zijn als Sky/ BMC/ Orica/ Tinkof gaat helpen .....
10 Ploegen in de kopgroep. Dan blijft er weinig over. En eerst het bord van Movistar leeg toch ?
28-08-2016 16:15
Heeft de NOS eindelijk Dijkstra en Ducrot gedumpt?
Het zal tijd worden en als dat zo is, kan de vlag uit.
28-08-2016 16:28
Grootste favoriet voor de ritzege lijkt me toch LL Sanchez. Daarachter toch weer verbazingwekkend hoe Movistar koerst. SKY in de Tour kreeg vrij veel kritiek, maar van Movistar hier word ik persoonlijk ook niet heel vrolijk.
28-08-2016 16:38
@retro houd je nog altijd 8 ploegen over. En altijd dat bordje leeg eten gedoe. Maar goed, tis niet anders.
28-08-2016 16:38
Joris van de Berg is echt wel een talent > Goede stem, enthousiast.
28-08-2016 16:48
Ik hoor alleen maar dat geblèr van die k*t Spanjaard in dat hokkie ernaast.
28-08-2016 16:50
@Retro:

Trek, Dimension Data, Cofidis, Direct Energie, Giant om een paar ploegen te noemen.
Wat Movistar doet is logisch, maar de teams die niet mee zijn die laten een kans liggen.

Met nog 2 weken voor de boeg is het normaal dat Movistar niet de hele ploeg opblaast omdat de Cruz de leiderstrui (misschien) gaat pakken. Je hebt die jongens nog hard nodig de komende tijd.
28-08-2016 16:54
Belgen rijden leuk deze Vuelta. Toch altijd mijn favoriet bij gebrek aan Nederlanders
28-08-2016 16:56
Leuke finale weer. Jammer dat "de winnaars" dit moet missen. Die vond het 3 uur geleden al een etappe van niks en heeft de tv denk ik uitgezet.
28-08-2016 16:58
Joris vd Berg is goed ja. Goeie combi met Nelissen. Mogen wat mij betreft D&D blijvend vervangen.

Ben ook fan vd baan man van de NOS: Jeroen Koster.
28-08-2016 16:59
Bretange classic/ Plouay is ook spannend. Nog 5 km de kopgroep van 3 heeft nog maar 30 sec
orica werkt daar.....
Edit Maar de belg Naessen (IAM) wint daar vanuit de kopgroep. De sprint met de bekende namen Degenkolb en Kristof sterk
28-08-2016 17:07
So much voor het verdedigen van de trui door movistar...

Edit: alhoewel, misschien kan het toch nog. Geen onaardige etappe, maar de rit door bretagne was toch een stuk attractiever :)
28-08-2016 17:08
Je ziet Geniez de hele tijd naar LL Sanchez kijken.
28-08-2016 17:11
tvm, het gros van de kopgroept kijkt naar LLS.. haalt een beetje de lol er vanaf.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.