Vuelta 2016: Volg hier de negende etappe
zondag 28 augustus 2016 om 13:12 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de negende etappe

Na de loodzware La Camperona van gisteren, wacht er opnieuw een bekende slotklim in de Vuelta a España. Op de Alto del Naranco wisselden de grote namen en vroege vluchters zich in het verleden af. In 1994 won er zelfs een Nederlander: Bart Voskamp was die dag het beste.

De Alto del Naranco maakt al voor de veertiende keer in de geschiedenis van de Vuelta zijn opwachting als slotklim. De laatste keer was in 2013, toen Joaquim Rodríguez naar de ritwinst snelde. Voskamp deed dat 22 jaar geleden als tweedejaars prof in het shirt van TVM na een lange solo, in het laatste jaar dat de Vuelta nog in april/mei werd verreden.

Het startschot klinkt vandaag om 13.27 in Sabero, terwijl men de finish in Oviedo verwacht tussen 17.27 en 17.53. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS volgt een uurtje later. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden zestiende etappe Vuelta 1994

e9PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 9 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
57 Reacties
28-08-2016 13:15
Ik zeg vandaag bataglin en gesink mee in de aanval.
28-08-2016 13:26
Ik denk niet dat Battaglin in de aanval gaat na zijn val
28-08-2016 13:30
Ik zou ook Campenaerts, Tankink, Van Emden en Keizer meesturen. Bataglin en Gesink zijn 2 halve dus beter wat meer ondersteuning onderweg;)
Bouman bij Bennet laten vandaag.
28-08-2016 13:47
Battaglin geeft op.
28-08-2016 13:48
jammer, maar niet zo gek na die crashes.
28-08-2016 13:49
38 TEUNS Dylan. (BMC), 66 SANCHEZ GIL Luis-Leon. (AST), 74 GENIEZ Alexandre. (FDJ), 103 BAKELANTS Jan. (ALM), 123 DE GENDT Thomas. (LTS), 133 DE LA CRUZ MELGAREJO David. (EQS), 143 CLARKE Simon. (CDT), 147 MOSER Moreno. (CDT), 161 FRANK Mathias. (IAM), 163 DEVENYNS Dries. (IAM), 194 HUZARSKI Bartosz. (BOA), 202 BILBAO Pello. (CJR)

Hebben dertig seconden voorsprong
28-08-2016 13:51
Dat zou wel een lekkere kopgroep zijn om even wat kilometers te pakken.
28-08-2016 13:52
Goeie kopgroep :o
28-08-2016 13:53
als die groep ruimte krijgt, kunnen we een heel mooie dubbelstrijd zien.
28-08-2016 13:55
Mooie kopgroep! Stuk voor stuk goede renners die voor een interessante finale kunnen zorgen. Frank v Bakelants Part Deux Electric Boogaloo.
28-08-2016 13:55
Goeie namen. Clarke dus nog steeds bij LL Sanchez in het wiel ;)
28-08-2016 13:57
Ik hoor hier allerlei verhalen dat Lotto Jumbo er niet goed aan doet om het klassement van Bennett te verdedigen. Maar Bennett is toch niet goed genoeg om zo'n vlucht af te maken en Gesink is nog niet fit. Wat kun je anders?
28-08-2016 13:59
weer een etappe van niks !! mag de naam bergetappe ZEKER niet hebben !!
28-08-2016 13:59
De verwachte namen vooruit waarbij het voor 66 SANCHEZ GIL Luis-Leon en zijn loodsmannetje 143 CLARKE Simon misschien wel de hoogste tijd is om weer eens een leuke rit te pakken. Beide renners bevallen me deze ronde erg goed.
28-08-2016 14:02
Etappe van niets? Tot nu toe was de rit van Yates met afstand de interessantste om te volgen en deze rit heeft daar voorlopig (sterke van kopgroep en profiel) behoorlijk wat van weg.
28-08-2016 14:04
@de winnaars: je bent absoluut niet verplicht deze etappe te volgen of te zien hoor. Geniet van je zondag!
28-08-2016 14:05
Dit is juist een interessant profiel, coups pleeg je niet per se in het hooggebergte en deze finale leent zich zeker voor een spannende strijd om de rit vooraan zowel als eventuele tactische hoogstandjes erachter. Zijn ze overigens al gevlogen ?
28-08-2016 14:05
@ de winnaars, ben je een soort Jomanda of zo? Heb je een mooie glazen bol? Je weet a.d.v. een kopgroep die 30 tellen heeft al dat de gehele etappe niets wordt? Knap hoor!
28-08-2016 14:17
Jammer dat Voskamp hier niet meedoet.
28-08-2016 14:21
De la Cruz op iets meer dan 2 minuten..
28-08-2016 14:22
Dit bericht is verwijderd
28-08-2016 14:36
Zal een snelle etappe worden met De La Cruz in de kopgroep, gok ik maar zo.
28-08-2016 14:50
Dit bericht is verwijderd
28-08-2016 14:54
4 Belgen mee in de kopgroep. Kunnen we supporteren voor onze Zuiderburen.
Hup Dries!
28-08-2016 14:56
Pfff, ik kan gewoon mijn tekst van gisteren kopieren. TLJ zit nooit, echt nooit mee in de ontsnapping. dan zeggen ze " we gaan voor het klassement van Bennett" - nou stuur hem dan mee in de ontsnapping, sukkels !

Om te reageren moet je ingelogd zijn.