Vuelta 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 31 augustus 2016 om 13:05 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de elfde etappe

Etappe elf van de Ronde van Spanje leidt de renners van het Jurassic Museum in Colunga naar Peña Cabarga. In totaal zal het peloton 168,6 kilometer afleggen langs de kustlijn in weer een typische Vuelta-etappe. Vlak, vlak, vlak, vlak, slotklim! De beklimming is met een lengte van nog geen zes kilometer niet bijzonder lang. Het is het stijgingspercentage, met pieken tot 18%, dat illustreert hoe lastig deze beklimming is. Behoudt Nairo Quintana zijn rode trui? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.21 uur klinkt het officiële startschot en worden de coureur vrijgelaten. Tussen 17.30 uur en 17.55 uur verwacht de organisatie de binnenkomst van de etappewinnaar. Om 15.00 uur beginnen de live-uitzendingen van Sporza en Eurosport. De NOS zal met een livestream komen op nos.nl/sport.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
31-08-2016 15:58
Is nooit veel anders geweest, net stratego, verkennertjes vooruit sturen en generaal of maarschalk verovert de vlag, een enkele keer lukt het een sergeantje of een mineur als er weinig eer te behalen is. Lang geleden waren we overgeleverd aan Theo die vanaf de motor de meest spannende verhalen verzon voor de luisteraars, had wel iets die sirene van radio tour de france.
31-08-2016 15:58
Kunnen er waaiers komen?
31-08-2016 15:58
@timocycling
Ja ;)
31-08-2016 15:59
Ik vermoed dat het eerder voor ritwinst is dat Tinkoff rijdt . Wind staat er denk ik amper dus kans op waaiers is onbestaande. In het geval Contador een "coup(je)" van pakweg 20 seconden zou willen plegen op de slotklim maakt het eigenlijk niet uit of er vluchters voorop blijven. Tenzij hij ook de boni's interessant genoeg vindt natuurlijk. En een man als Contador lijkt me ook niet te gaan voor de bergtrui als troostprijs.
31-08-2016 16:01
@Timo
Vertrek van Kelderman niet bepaald lachwekkend. Schat hem toch als toppertje in wording, niveau Geesink-Dumoulin-Mollema en beter dan Kruijswijk
31-08-2016 16:03
@Chrys alleen Vanmarcke een etappe in ZLM, heb het even opgezocht :).

Punt blijft dat die drie absoluut geen winnaars zijn, maar wat niet is kan nog komen.
31-08-2016 16:06
@BarbaStok: hij heeft niet echt de bouw om een topjudoka te worden, vrees ik.
31-08-2016 16:06
@Barba: ik vond het lachwekkend dat ze op de Belgische TV die renners als veelwinnaars bestempelden.

Wat betreft Kelderman twijfel ik over zijn potentie, we zullen het zien in de toekomst :).
31-08-2016 16:08
En dus zal het op de slotklim weer tussen de favorieten gaan. Ook niet verkeerd.
31-08-2016 16:09
@Timocycling,
Bij Hofland wil het vooral dit jaar niet lukken, want heeft toch in 4 jaar toch al 12 profzeges behaald (eigenlijk in 3 jaar, want dit jaar heeft hij dus nog niet gewonnen). Om hem "absoluut geen winnaar" te noemen vind ik in zijn geval zeker niet terecht.
31-08-2016 16:10
Timocycling, je kunt het ook zó begrijpen, als er iets gewonnen moet worden, komen deze 3 er als eerste voor in aanmerking. Zo belachelijk zijn die Belgen niet...
31-08-2016 16:15
Volgens yates hadden ze gister een heerlijke rustdag aan zee en gaat bertje het met al zn bandages het vandaag weer proberen, klim is redelijk regelmatig, t is m gegund.
31-08-2016 16:15
Bij komt eerder Groenewegen, Roglic en Kruijswijk in aanmerking :P.

Alleen Vanmarcke is écht een aderlating mijn inziens.
31-08-2016 16:17
Kruijswijk? Ooit alleen een ritje in Zwitserland toch?
31-08-2016 16:18
Ik bedoel meer qua intrinsieke klimkwaliteit, dus de mogelijkheid tot veel winnen komend jaar. Ik vind Kelderman zwaar tegenvallen bergop dit jaar.
31-08-2016 16:19
@de Oudste

En toch heeft Gesink ondanks al zijn gemiste wedstrijddagen de afgelopen 4 jaar meer gewonnen dan Kelderman om Maar iets te noemen en ook meer van naam.
En heeft ter vergelijking Groenewegen alleen al dit jaar meer gewonnen dan Hofland in de afgelopen 2 a 3 jaar.
31-08-2016 16:21
Bert moet gewoon alles naar de
kloten rijden op die slotklim, of die nou wint of niet, verliezen doet hij iig niet.
31-08-2016 16:21
Quintana wilt nog een rit denk ik.
31-08-2016 16:24
@Dayer: Movistar rijdt niet, Tinkoff rijdt, dus Contador wil er voor gaan zo te zien.
31-08-2016 16:27
Veel ploegen gegroepeerd, mooi gezicht dat helikopter shot.
31-08-2016 16:31
@Timocycling,
Sorry ben het weer niet met je eens. Kruijswijk heeft juist niet de intrinsieke kwaliteiten om veel te winnen. Daarvoor mist hij is namelijk een stukje explosiviteit. En zo als je afgelopen Giro zag is het zelfs al ben je de beste bergop dan nog is het niet zo makkelijk om (etappes) te winnen.

Verder komen, naar mijn mening, Vanmarcke en Kelderman ook maar een aantal procentjes te kort om in staat te zijn meerdere overwinningen per jaar te pakken.
31-08-2016 16:36
@Snoep: Bergop is Kruijswijk tot veel in staat, klopt dat hij moeilijk een sprintje wint, maar bergop finish is hij -mits in vorm- altijd kandidaat zoals we in de Giro zagen. Niet een veelwinnaar, maar zal volgend seizoen toch goed zijn voor een paar zeges denk/hoop ik. Kelderman moet nog heel wat procentjes beter worden om te winnen hoor, vind het een top 15 renner bergop en qua tijdrit ook niet wereldtop.

Vanmarcke is daarentegen wereldtop op de kasseien en is een kwestie van tijd tot die een grote klassieker pakt.
31-08-2016 16:45
Lekker of-topic vrienden.
31-08-2016 16:48
Ik hoop echt dat Bertje het hier afmaakt. Dat zou een zeer interessante 2de helft van de Vuelta maken. Quintana&Froome (en Valverde?) die langzaam iets wisselvalliger en iets minder worden. Daarachter een jagende Contador en Chaves. Ik zie het wel zitten!
31-08-2016 16:50
Zou Gesink het laten lopen of zn best doen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.