Vuelta 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 31 augustus 2016 om 13:05 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de elfde etappe

Etappe elf van de Ronde van Spanje leidt de renners van het Jurassic Museum in Colunga naar Peña Cabarga. In totaal zal het peloton 168,6 kilometer afleggen langs de kustlijn in weer een typische Vuelta-etappe. Vlak, vlak, vlak, vlak, slotklim! De beklimming is met een lengte van nog geen zes kilometer niet bijzonder lang. Het is het stijgingspercentage, met pieken tot 18%, dat illustreert hoe lastig deze beklimming is. Behoudt Nairo Quintana zijn rode trui? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.21 uur klinkt het officiële startschot en worden de coureur vrijgelaten. Tussen 17.30 uur en 17.55 uur verwacht de organisatie de binnenkomst van de etappewinnaar. Om 15.00 uur beginnen de live-uitzendingen van Sporza en Eurosport. De NOS zal met een livestream komen op nos.nl/sport.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
31-08-2016 14:52
@klootje
Waaieretappe in de tour 2013? Weliswaar een andere situatie, maar wel een geslaagd plan.
31-08-2016 15:00
Dit bericht is verwijderd
31-08-2016 15:08
Het NK dit jaar was ook een duidelijk plan dat werd uitgevoerd (en met succes). Alhoewel dat met een massasprint misschien toch net iets anders oogt. Alhoewel Argos/Giant daar in het begin zo om geroemd werd: een plan hebben en dat perfect uitvoeren, ook al is dat plan maar 3km op kop rijden.
31-08-2016 15:11
Ik ben benieuwd hoe Froome Peña Cabarga zal aanvatten. Weer op eigen tempo? Of ditmaal wel gewoon vol mee vanaf het moment dat de debatten geopend worden? In 2011 kon hij dat nog wel.
31-08-2016 15:11
Het was toen ook nog Belkin natuurlijk ;)
En Mollema trok toen op kop ook nog een paar keer door, werd nog 3e in de sprint achter Cavendish en Sagan toen dacht ik.
31-08-2016 15:17
Hopelijk drukt martijn keizer zich enigzins aangezien er meerdere groepen met 2 man rijden.

Mooi dat TLJ de aanvallende slag te pakken lijkt te hebben.
31-08-2016 15:23
ah weer een grote kopgroep die het gaat uitmaken. De Vuelta is echt de beste grote ronde.
je komt thuis uit je werk, je weet dat je niets gemist hebt, zet de tv aan voor de laatste 10-15 km.
Top!
31-08-2016 15:24
Schijnbaar begint Tinkoff ook op kop te rijden, dus dat de kopgroep voor de winst gaat strijden is nog geen uitgemaakte zaak
31-08-2016 15:25
@sephiroth: zo'n prestatie is dat niet aangezien er 23 renners in zitten :P.

Keizer moet gewoon he-le-maal niets doen en proberen aan te haken bergop.
31-08-2016 15:27
Dat is een goede zaak, doorrijden peloton, er gaan te veel etappes naar vluchters
31-08-2016 15:29
Tinkoff is anders hard aan het trekken Chaba ;)
31-08-2016 15:31
Goncalves DNF
31-08-2016 15:34
Omg ik mis toch nog wat. ;)
Het blijft een voordeel dat als ik thuis kom nog even de laatste 10km kan zien.
31-08-2016 15:36
keizer in deze kopgroep is 100 % kansloos ,dus waarom zou je energie verspillen !!
en de grote mannen laten het weer begaan..waarom zou je nog een etappe willen volgen.bijna iedere dag hetzelfde een grote kopgroep en 10 km voor het einde beginnen de grote mannen te rijden..en als ze een beetje geluk hebben halen ze de vluchters nog terug !!als dit de toekomst van het wielrennen is dan word het niet leuk om te kijken en dan willen ze volgen jaar hele etappe's uit gaan zenden pffffffffffff ..ze kunnen beter de eerste 20 km en de laatste 20 km uitzenden dat is meer dan genoeg
31-08-2016 15:39
Movistar rijdt ook mee; 2.33 nog.
31-08-2016 15:42
nog amper 2 minuten zelfs, gaat rap!
31-08-2016 15:43
Ben je de koers uberhaupt aan het volgen jp? Want op dit moment slaat je betoog echt totaal nergens op.
31-08-2016 15:43
Ja mag zeggen wat je wil maar Contador is een strijder en hij probeert tenminste. Hou ik wel van. Froome ook een prachtcoureur.
31-08-2016 15:46
Contador is toch echt een keiharde idd, blijft het proberen, ook al is het misschien maximaal voor een etappezege.
31-08-2016 15:47
@jp
de hele etappe uitzenden betekent niet dat jij de hele etappe hoeft te kijken :). Meer cruijffiaans: als ze niet uitzenden kan je ook niet kijken. Dus zet lekker zelf de tv uit als ze na 20 kilometer nog geen kopgroep hebben gevormd, dan kan je jezelf lekker opwinden over je eigen keuzes ipv die van anderen.
31-08-2016 15:48
Wat een mooie uitspraak van Contador tijdens de persconferentie gisteren, geen idee meer hoe die in het Spaans ging maar de vertaling was al geweldig genoeg.
Hij heeft er in ieder geval zin in vandaag.
31-08-2016 15:52
@Johnny
gevalletje "en niemand die ooit hoorde wat ze zacht tegen me zei"
31-08-2016 15:53
Lachwekkend die Belgen, noemen ze Kelderman, Vanmarcke en Hofland drie winnaars die weggaan. Heeft een van die drie een zege geboekt dit jaar?
31-08-2016 15:54
Benieuwd of Gesink het gevecht aan kan/wil gaan met de toppers om te zien waar hij staat als alles gezamenlijk aan de klim begint
31-08-2016 15:54
EDIT: Dubbelreactie

Om te reageren moet je ingelogd zijn.