Vuelta 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 25 augustus 2015 om 12:25 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag gaat de Vuelta a EspaƱa verder met een rit over ruim tweehonderd kilometer van Estepona naar Vejer de la Frontera. Wordt het vandaag een snelle klimmer die met de bloemen gaat lopen of zal een sterke sprinter de handen in de lucht mogen steken? Wint er een type zoals Joaquim Rodriguez of mag Peter Sagan weer juichen?

Het peloton verkeerd nog altijd in het uiterste zuiden van Spanje en de renners mogen dan ook rekenen op temperaturen van tegen de dertig graden. De rit is lange tijd relatief vlak, maar eindigt spectaculair. De laatste vier kilometer kent een lastig klimmetje en ook nog een oplopende aankomst. Volg hier het verloop van de etappe opĀ WielerFlits.

De renners vertrekken vandaag om iets over half één. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Eurosport start de uitzending om kwart voor vier. Sporza begint om vier uur. De wedstrijd is ook te volgen via NOS.nl.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappeĀ 4

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
92 Reacties
25-08-2015 15:13
@Ron, je kan het ook zien als positieve feedback om de site verder te professionaliseren :)
25-08-2015 15:14
Pizzi +1
@Ron Janssen: uiteraard zijn wij blij met deze voorbeschouwing, maar dt-fouten zijn weinig professioneel en horen niet thuis in journalistiek. Er is trouwens niets mis mee om dit te melden, zodat de redactie dit kan aanpassen.
25-08-2015 15:15
Het is ook wel een domme fout hoor, mag benoemd worden :).
25-08-2015 15:15
Op 4 kilometer wacht de renners een ware muur van 1.3 km aan 12%. Dat is gewoon Purito terrein en voor andere Spaanse springveren, met Froome, Martin, Chaves en mss Dumoulin als buitenlandse kanshebbers.

Zelfs voor Gerrans is dit te zwaar. En toch ook gewoon voor Sagan. Vraag me ook af waarom Tinkoff op kop rijdt?
25-08-2015 15:30
Weet iemand een link naar een ticker ofzo die de actuele verwachte aankomsttijd weergeeft?
Vantevoren worden er vaak 3 tijdsschema’s opgesteld, maar het is vaak moeilijk te achterhalen hoe hard het peloton gereden heeft de eerste paar uur.
25-08-2015 15:30
@Pizzi en Knaljaas:
Exact. Daarnaast is het woord 'verkeert' hier ook enigszins verkeerd. Dat woord wordt vaak op een dergelijke manier gebruikt: "hij verkeert in een goede vorm." Het gaat dan dus om een toestand, en niet om een plaats. "Vertoeft" was hier beter geweest.

Genoeg gezeurd! :)
25-08-2015 15:31
Tis niet dat sagan hier kansloos is he. Als de springveren naar elkaar blijven kijken kan hij ver komen
25-08-2015 15:31
Ik hoor al dat de koers erg spannend is!

Zou toch mooi zijn mocht Dumoulin een kans vinden om Chaves op 2+ seconden te rijden, daar hoop ik echt op.
25-08-2015 15:38
@LucasR
Ik vind "steekt" nog beter. :)
25-08-2015 15:40
@RV
Echt? Ik zie hem liever meer dan 5 secondes pakken.
25-08-2015 15:44
@Wheely, ah ja, boni's, het blijft een rottig en onuitroeibaar verschijnsel… Eerst maar de 'gouden kilomter' de ijskast in.
25-08-2015 15:50
GebeurT er eigenlijk wat in Spanje? Iemand een 'Daan*' update?
25-08-2015 15:52
Tinkoff blijft op kop sleuren.. Sagan gelooft er duidelijk in!
25-08-2015 15:54
Net het filmpje op de sporza site bekeken van km 4 to km 2, lastig hoor, zeker met al die auto's ;)
25-08-2015 15:54
@Sammy, Peloton nadert

Het is Tinkoff-Saxo dat nog altijd de regie voert in het peloton. De manschappen van Sagan brengen het peloton tot op 6'12" van Maes, Irizar, Delage, Lindeman, Engoulvent en Durasek.
25-08-2015 15:54
Waarom is dit te zwaar voor Sagan als hij wƩl goed was op de muur van Bretagne?
25-08-2015 15:57
@RV
Ja, laten we niet teveel veranderen, want dan is het niet allemaal meer zo als vroeger, toen alles beter was.
25-08-2015 15:59
Mijn gedacht ook David..
1km tegen 10%.. In de ronde van vlaanderen verteren ze er ook zulke...
25-08-2015 16:11
Gaat dit niet voor de koplopers zijn? Peloton moet toch wel vaart gaan maken nu. Al kunnen ze in de laatste paar kilometer nog wel flink goedmaken denk ik.
25-08-2015 16:14
Mooie brug, in Nederland waren er bergpunten te verdienen.
25-08-2015 16:18
Kopgroep gaat het halen
25-08-2015 16:23
Waarop basseer je dat VBN?
25-08-2015 16:23
Nu nog maar 3.55 dus lijkt mij dat ze het niet gaan halen.
25-08-2015 16:24
Kopgroep al bijna gepakt.
Nog slecht een dikke 3 minuten.
25-08-2015 16:27
1 martin
2 valverde
3purito
4 chaves
5 dumolin

Om te reageren moet je ingelogd zijn.