Vuelta 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 3 september 2015 om 13:16 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de twaalfde etappe

De renners in de Vuelta a España komen na de loodzware rit van woensdag vandaag weer in wat rustiger vaarwater terecht. De twaalfde etappe van Escaldes-Engordany naar Lleida is op papier niet al te zwaar, al geldt natuurlijk ook hier dat de renners de koers maken. Proberen de sprintploegen de hele dag om de koers te controleren of krijgt een vluchtgroep de kans om weg te blijven?

Het peloton trekt zich iets na 13.00 uur voorzichtig op gang. De officiële start is om 13.27 uur. De aankomst zal zijn tussen half zes en zes. De koers is vanaf vier uur live te volgen op Sporza, Eurosport en op NOS.nl. Bespreek het verloop hier op WielerFlits.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 12

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
118 Reacties
03-09-2015 16:36
Maar Landa reed dwars door die consignes heen ( aldus wuyts) . En dat kan ik waarderen van Landa
03-09-2015 16:42
Bron: Cyclingnews. http://www.cyclingnews.com/news/vuelta-a-espana-i-needed-a-win-so-i-took-my-day-says-mikel-landa/
03-09-2015 16:52
Carlos Barbero
Caja Rural's fast man is also looking forward to a sprint today:
"I'm happy that the Andorra stage is behind us. Immediately after the finish we really worked on recuperation.
Today I have good legs and I hope it will end up in a sprint."
Voor de fans en poule spelers
03-09-2015 16:59
Hé, gaat het nou nog spannend worden?
03-09-2015 17:01
Bertvd: Giant en Lampre zullen zo nog wel wat mannetjes bijsteken. Het blijft nu al wel lang op 2'20 schommelen.
03-09-2015 17:08
Denk het een nek-aan-nek finish zal worden..
03-09-2015 17:09
Het gaat niet spannend worden denk ik. Hopelijk heb ik het mis.
03-09-2015 17:09
Ze rijden nu precies op het fameuze '1 minuut per 10 km'-schema (=6 sec. per km).
03-09-2015 17:10
Terpstra gaat vandaag een poging doen in de laatste kilometers.
03-09-2015 17:11
Kom er maar net maar Bert Jan doet het hem maar weer.
03-09-2015 17:12
Een peloton goed op stoom, zoals dit peloton, pakt echt wel meer dan een minuut per tien kilometer. Ik word zo moe van die pseudowijsheid.
03-09-2015 17:16
Nou, als Lindeman t niet redt, kunnen ze bij TLJ mss de juiste energie leggen in een goede leadout voor Van Asbroeck. Verwend als ik ben 'smacht' ik alweer naar een geel/zwart wespen succes. Afgewisseld met een fabuleuze Dumoulin.
03-09-2015 17:17
@PF
Mee eens hoor. Het verschil wordt vaak genoeg vlotter dichtgereden. In de praktijk ligt er vaak wel zo ongeveer het omslagpunt waarop zo'n groepje echt kans heeft mits het peloton het tempo weinig verder zou opvoeren. Je ziet nu dat er precies op tijd extra mannetjes worden ingezet.
03-09-2015 17:17
1 minuut en 10 is veel te weinig. 50 seconden in 6 kilometer erafgereden.
03-09-2015 17:20
Of ze het nu halen of niet, diepe buiging voor de heren vooraan.
03-09-2015 17:20
@Prima Facie. U heeft gelijk, kan makkelijk 1 minuut per 6 kilometer. Simpel rekensommetje..
03-09-2015 17:21
Danny lek, Trek van kop van het peloton weg.
03-09-2015 17:21
sjonge, timing wel van zo'n lek bandje...
03-09-2015 17:22
Interessant
03-09-2015 17:22
lotto heeft al wel een mooie trein klaar zitten voor als ze worden terug gepakt.
03-09-2015 17:23
Danny terug in de staart, moet nu nog naar voren worden gebracht. Nog 9km, 51s verschil.

Voorkant van het peloton rijdt wat breder uit, wat zou betekenen dat het wat langzamer gaat dan net, maar het golft ook wat. Giant is wat weggezakt van kop. De vijf koplopers lijken goed rond te blijven draaien.
03-09-2015 17:24
t gaat er toch nog een beetje om spannen, rond 1,5 km zullen ze wel ingerekend worden..
03-09-2015 17:25
Gaat Lindeman een Dekkertje doen?
03-09-2015 17:25
Goed te doen voor de kopgroep bij kop over kop, niet naast elkaar natuurlijk.
03-09-2015 17:26
Wordt dit een typisch gevalletje 'laatste kilometer'?

Reacties zijn gesloten.