Vuelta 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 3 september 2015 om 13:16 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de twaalfde etappe

De renners in de Vuelta a España komen na de loodzware rit van woensdag vandaag weer in wat rustiger vaarwater terecht. De twaalfde etappe van Escaldes-Engordany naar Lleida is op papier niet al te zwaar, al geldt natuurlijk ook hier dat de renners de koers maken. Proberen de sprintploegen de hele dag om de koers te controleren of krijgt een vluchtgroep de kans om weg te blijven?

Het peloton trekt zich iets na 13.00 uur voorzichtig op gang. De officiële start is om 13.27 uur. De aankomst zal zijn tussen half zes en zes. De koers is vanaf vier uur live te volgen op Sporza, Eurosport en op NOS.nl. Bespreek het verloop hier op WielerFlits.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 12

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
118 Reacties
1 2 3 5
03-09-2015 13:20
Even OT:
Ik zag Terpstra gisteren ineens aan kop rijden van de favorietengroep op de HC col.
Hij zat even daarvoor niet in de kopgroep naar mijn weten en ook niet in de favorietengroep.
Weet iemand waar hij vandaan kwam?
Of is hij aan de voet van de col gegaan en heeft hij een tijdje voor de groep uitgereden?
03-09-2015 13:20
Sbarlaki!!
03-09-2015 13:21
Vlucht of speint
03-09-2015 13:27
@biazzi: echt?

Vandaag wordt het 75% een vlucht. Aan het begin zal het wel gekkenhuis zijn, want iedere ploeg beseft dat en wil erbij zitten.
03-09-2015 13:30
Heel mooi stukje op backstage pass van OGE. Die Chaves die zich excuseert voor het niet helpen aan Dumoulin. Die meteen zegt, maakt niet uit jongen. Vrolijke vent die Chaves, leuke rijder.
03-09-2015 13:43
Lindeman weg!
03-09-2015 13:48
BJL gaat het weer proberen, hopelijk krijgen ze de ruimte
03-09-2015 13:50
Als deze groep de vlucht van de dag is, dan zeg ik: het wordt een sprint!
03-09-2015 13:51
1.15 al... (1.58 inmiddels al) lijkt erop dat ze weg mogen! De ene etappe duurt het uren... en deze etappe waren er 7 km nodig....
03-09-2015 13:52
Wordt moeilijk met 5
03-09-2015 13:55
Die Lindeman heeft wel een neusje voor de ontsnapping! Hopelijk krijgen ze de ruimte, hij kan ook aardig aankomen namelijk.
Maar denk dat dit gecontroleerd gaat worden door met name Giant.
03-09-2015 13:55
misschien dat er op de klim nog wat aanvallers het ruime sop kiezen, tenzij de voorsprong dan al > 5 minuten is....
03-09-2015 13:59
Hahaha, mijn post van 13:27: "Aan het begin zal het wel gekkenhuis zijn, want iedere ploeg beseft dat en wil erbij zitten."

Blijkt de eerste ontsnapping het al te zijn. Wel lekker met BJL erbij!
03-09-2015 14:01
MTN zal dus ook niet mee achtervolgen. Naast eventueel Giant dus mss BMC voor Drucker, maar verder?
03-09-2015 14:03
dit gaat Giant controleren
03-09-2015 14:04
@ nonkel: jep, met vijf man wordt wel lastig.
03-09-2015 14:14
Winnaar vandaag Tom Dumoulin :)
03-09-2015 14:26
@Zjoske:
Terpstra werd op de 1e berg opgeraapt door het groepje Froome (na zijn val) en is met die groep teruggekeerd in het peloton.
Ik denk dat hij daarna in een afdaling weggesprongen is om later weer bergop opgeraapt te worden.
03-09-2015 14:28
Bertvd.

Jij had het ook over de etappe van morgen. toch? ;)
Die leent zich veel meer voor vluchters om voor te blijven.
03-09-2015 14:29
Breakaway Bert does it again!
03-09-2015 14:35
Weer zo'n kansloze ontsnapping van Lindeman
03-09-2015 14:38
BMC zal wel een poging willen wagen met de jarige Drucker.

Ik hoop op Tosh of Tom
03-09-2015 14:40
Net als int leger, paar verkennertjes vooruit en als de kust veilig is, stormt peleton er over. Giant zal wel werken voor John want die heeft hem broodnodig.
03-09-2015 14:49
@Ab Normaal.
Kansloze ontsnappingen van Lindeman......misschien paar etappes van de vuelta gemist?????
03-09-2015 14:50
@ koos1: geen humor?
1 2 3 5

Reacties zijn gesloten.