Vuelta 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 3 september 2015 om 13:16 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de twaalfde etappe

De renners in de Vuelta a España komen na de loodzware rit van woensdag vandaag weer in wat rustiger vaarwater terecht. De twaalfde etappe van Escaldes-Engordany naar Lleida is op papier niet al te zwaar, al geldt natuurlijk ook hier dat de renners de koers maken. Proberen de sprintploegen de hele dag om de koers te controleren of krijgt een vluchtgroep de kans om weg te blijven?

Het peloton trekt zich iets na 13.00 uur voorzichtig op gang. De officiële start is om 13.27 uur. De aankomst zal zijn tussen half zes en zes. De koers is vanaf vier uur live te volgen op Sporza, Eurosport en op NOS.nl. Bespreek het verloop hier op WielerFlits.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 12

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
118 Reacties
03-09-2015 14:53
Heeft de NOS geen livestream vandaag? Sports-livezz heeft niets staan...
03-09-2015 14:54
Vaak zijn ontsnappingen kansloos, al weet je dat pas na de etappe zeker. 9 van de 10 worden teruggepakt, maar als je geen sprinter of klimmer bent moet je toch wat proberen en dan geef ik ze groot gelijk
03-09-2015 14:56
@GertJan020
pas om 4 uur...
lees stukje hierboven.
03-09-2015 15:00
@dieuwe
Oeps. Iets te enthousiast er over heen gelezen.
Dank.
03-09-2015 15:04
Voorsprong loopt nog wel op. Vluchters gaan wel een eind komen.
03-09-2015 15:05
Juist in de Vuelta zijn ontsnappingen volgens mij bovengemiddeld vaak succesvol. Het peloton is moe en minder geneigd overal maar achteraan te rijden. Ook vandaag zijn BJL en kornuiten niet volledig kansloos. Ik kan mij voorstellen dat ze bij Giant ook niet met alle macht gaan rijden en zich zo opsouperen terwijl Dumoulin ook nog wat bergen over moet waar hij wel wat hulp kan gebruiken.
03-09-2015 15:15
@Stoned: dat hoop ik ook, iedereen op dit forum eigenlijk, maar John heeft nog geen overwinning te pakken, dus.....
03-09-2015 15:18
Trek gaat ook rijden, dat betekent waarschijnlijk dat Van Poppel de berg goed is overgekomen.
03-09-2015 15:18
Toch alweer zo'n 6 minuten. Die Lindeman toch.
03-09-2015 15:21
Misschien ook wel een uitgelezen kans voor giant om de astana's het vuur ad schenen te leggen, ook op t vlakke is er winst te behalen.
03-09-2015 15:24
Lindeman voor de prijs van de strijdlust deze vuelta?:)
03-09-2015 15:34
Off: Fabian Cancellara gaat niet naar het wk meld Trek!
03-09-2015 15:45
[quote]iedereen op dit forum eigenlijk[/quote]

Nou nee.
03-09-2015 15:51
Off topic, Bob Jungels naar Ettix voor 2 jaar!
03-09-2015 15:51
Jungels naar Etixx.. Etixx blijft maar halen zeg
03-09-2015 15:53
Jammer voor Lindeman, 't loopt gestaag terug. Geen tweede stunt, lijkt me.
03-09-2015 15:53
De sprinters ploegen gaan het denk ik uitmaken vandaag, erg jammer!
03-09-2015 15:58
Elke spanjaard heeft een snor
Dos cerevas por favor

Ik zit te wachten op sporza en zie Tom waas een liedje zingen
03-09-2015 16:06
De Mol meldt dat hij vertrouwen in Poppel vandaag!
03-09-2015 16:16
10 ipv 5 meter afstand tussen motor en renners.
03-09-2015 16:21
Het zou wel een heel mooi trio zijn als Van Poppel deze wint. Met drie verschillende Nederlanders drie etappes winnen, 1 uit een ontsnapping, 1 uit de groep van favorieten met aankomst bergop, en 1 in een massasprint.
03-09-2015 16:27
Dat zou inderdaad wat zijn! En dan nog 1 in de tijdrit (dat is geen andere renner, maar toch)
03-09-2015 16:34
Ik denk dat de sponsoren niet echt blij zijn met de nieuwe regels (of de interpretatie daarvan). De motor rijdt nu zo ver voor de renners uit dat je nog net de kleur van het shirt kunt ontwaren.
03-09-2015 16:34
Gisteren schreef ik in het volgtopic 'Er zijn ploegleiders die Landa zouden laten wachten'. De ploegleider van Astana is er eentje van, hoor ik net...
03-09-2015 16:36
@Poeksel, bedoel je dat Landa de stalorders heeft genegeerd? En zo ja, welke bron?

Reacties zijn gesloten.