Vuelta 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 30 augustus 2015 om 13:19 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negende etappe

Zonder de ritwinnaar van gisteren, Jasper Stuyven, vertrekt het peloton voor etappe nummer negen van de Vuelta a España 2015. Ook Peter Sagan stapt niet meer op na zijn aanrijding van gisteren met een motard. De etappe van gisteren heeft voor veel tumult gezorgd. Zal het er vandaag in de etappe van Torrevieja naar de Alto de Puig Llorença rustiger aan toegaan? Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Weer een typische Vuelta-etappe op de agenda. Vlakke aanloop, steile finish. En de slotklim liegt er niet om. Een dikke vier kilometer lang, met steigingspercentages die bijna een kilometer lang tegen de twintig procent aanschurken. Op die manier schudt een goede klimmer zijn belagers natuurlijk wel af, al moet wel gezegd worden dat het percentage tegen de finish gehalveerd wordt. Maar tien procent is nog altijd niet eenvoudig om te overwinnen.

De renners worden om 13.34 uur officieel op gang geschoten voor 168,3 kilometer koers. Tussen half zes en zes uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. Om 16.00 uur komen Sporza en Eurosport met livebeelden op tv. De NOS zal via NOS.nl met een livestream komen vanaf datzelfde tijdstip.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 9

Livestream (NOS.nl) – Wordt later toegevoegd

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
30-08-2015 14:06
Groep van 13 in de aanval met maar liefst 3 renners van Etixx daarbij.
30-08-2015 14:09
Tjallingi en D. van Poppel er ook bij!
30-08-2015 14:17
13 riders ahead: Nikolas Maes, Pieter Serry and Maxime Bouet (Etixx-Quick Step), Geraint Thomas (Sky), Lorrenzo Manzin (FDJ), Mattia Cattaneo (Lampre-Merida), Yohan Bagot (Cofidis), Maarten Tjallingii (LottoNL-Jumbo), Omar Fraile (Caja Rural), Tony Hurel (Europcar), Danny Van Poppel (Trek), Pavel Brutt (Tinkoff-Saxo) and Jim Songezo (MTN-Qhubeka).
Gougeard op weg naar de kopgroep ?
30-08-2015 14:18
Erg slim van Fraile om mee te gaan, had toch graag Lindeman er ook bij gezien ivm de bergtrui.
30-08-2015 14:23
Ik ben benieuwd. Er zullen verschillen ontstaan vandaag. Net zoals gisteren zeg ik Aru of Valverde als winnaar, als er tenminste geen kopgroep voorop blijft. Tijdsverlies voor Froome, Landa en Dumoulin. De andere grote namen komen gezamenlijk binnen. Helaas niet zelf straks voor de buis, rustig vanavond na werk de laatste kilometers terug kijken.
30-08-2015 14:24
Met die stukken van bijna 20 % in de slotklim vraag ik me af waarom sprinters heil zien in de ontsnapping voor vandaag?
30-08-2015 14:27
@vevie: dit moet Dumoulin toch wel aankunnen, is maar een paar km klimmen.
Maar de boog zal niet steeds gespannen kunnen staan. Hopelijk zijn de ploegleiders en hij zo slim op tijd af te remmen. Doordouwen in Zwitserland heeft hem ook het een en ander gekost....
30-08-2015 14:40
Waar zou Dumoulin zich voor moeten sparen dan?
30-08-2015 14:42
WK ;)
30-08-2015 14:44
Precies!
30-08-2015 14:46
Alsof Dumoulin zomaar in de tour had gewonnen als hij rustiger aan had gedaan in Zwitserland. Gewoon lekker op gevoel laten rijden hij heeft nog tijd genoeg om saai en berekenend in te moeten houden.
30-08-2015 14:53
Wat mij betreft rijdt Dumoulin zoals hij zelf aangaf "pakken wat je pakken kunt". Er zijn genoeg coureurs die allerlei mooie wedstrijden als voorbereiding op zagen, om bij dat uiteindelijke doel te falen. De kans op WK GOUD (tijdrit) is misschien 20%. Malori, Kiriyenka en met name Martin lijken meer kans te maken op zo'n parcours voor de grote plaat. Zou zonde zijn als Dumoulin kansen op mooie uitslagen in de Vuelta opoffert. Ik ben het er wel mee eens dat Dumoulin zich redelijk mag sparen voor een tijdritzege in deze Vuelta, want daar is hij gewoon de topfavoriet met de grootste kans op ritzege en eventueel tijdwinst.
30-08-2015 15:06
Wordt een valpartij gemeld met vele grote namen die betrokken waren. O.a. Chaves Dumoulin, Landa en Valverde
30-08-2015 15:27
Bij die valpartij is dan waarschijnlijk ook Degand betrokken geweest, die nu is afgestapt?
Er wordt niet veel nadere info gegeven over de betrokkenen behalve medische consultatie Nocentini, Txurruka en Aregger..
30-08-2015 16:54
Kende iemand die Fraile al? Goede renner!
30-08-2015 16:57
Zit lichte George daar voorin?
30-08-2015 16:57
@Scotty
Won al aardig wat koersen dit jaar, waaronder toch Apennijnen.

Wat een brute klim. Echt er eentje voor Purito. Te steil voor Valverde. Het zou me echt verbazen mocht hij hier winnen.
30-08-2015 17:01
Slim wat Dumoulin doet, hier komen toch geen aanvallen van de grote favorieten.
30-08-2015 17:07
Zware klim hoor. Daar gaat het straks wel exploderen. Quintana voor de winst.
30-08-2015 17:25
Off: Rigoberto Uran Uran vrijwel zeker naar Cannondale-Garmin https://mobile.twitter.com/Vaughters/status/638003397099061248
30-08-2015 17:27
Bennett zag er goed uit op de 1e passage van de klim. Ben benieuwd hoever hij kan komen vandaag..
30-08-2015 17:31
Tjallingii pakt de sprint in een solo!
30-08-2015 17:32
Tjallingii wint tussensprint door 1km van te voren weg te springen.
30-08-2015 17:38
Brutt en Bouet hebben 1:05 op het peloton. 10s achter hen een groepje van 4, waarvan Thomas net van weggereden is en op het punt staat om aan te sluiten. Nog 8,5 km te gaan
30-08-2015 17:39
Een tussensprint levert toch weer een paar honderd euro op. Ik geniet wel van het rijden van TLJ tot nu toe. Zeker voor Roosen en Teunissen is het een mooie leerschool.

Dumoulin zit constant rond de 25e plaats. Toch iets te ver als je ergens op moet reageren straks.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.