Vuelta 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 30 augustus 2015 om 13:19 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negende etappe

Zonder de ritwinnaar van gisteren, Jasper Stuyven, vertrekt het peloton voor etappe nummer negen van de Vuelta a España 2015. Ook Peter Sagan stapt niet meer op na zijn aanrijding van gisteren met een motard. De etappe van gisteren heeft voor veel tumult gezorgd. Zal het er vandaag in de etappe van Torrevieja naar de Alto de Puig Llorença rustiger aan toegaan? Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Weer een typische Vuelta-etappe op de agenda. Vlakke aanloop, steile finish. En de slotklim liegt er niet om. Een dikke vier kilometer lang, met steigingspercentages die bijna een kilometer lang tegen de twintig procent aanschurken. Op die manier schudt een goede klimmer zijn belagers natuurlijk wel af, al moet wel gezegd worden dat het percentage tegen de finish gehalveerd wordt. Maar tien procent is nog altijd niet eenvoudig om te overwinnen.

De renners worden om 13.34 uur officieel op gang geschoten voor 168,3 kilometer koers. Tussen half zes en zes uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. Om 16.00 uur komen Sporza en Eurosport met livebeelden op tv. De NOS zal via NOS.nl met een livestream komen vanaf datzelfde tijdstip.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 9

Livestream (NOS.nl) – Wordt later toegevoegd

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
30-08-2015 17:57
Wat een overwinning!
30-08-2015 17:57
DUMOULIN
30-08-2015 17:57
Dumoulin!!!!!
30-08-2015 17:57
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!?!?!?!??!?!!
30-08-2015 17:57
yes!!
30-08-2015 17:57
ik ga stuk!
30-08-2015 17:57
WE GAAN DE VUELTA WINNEN
30-08-2015 17:57
Dit is nog verdachter dan Zakarin, denk aub verder dan de Nederlandse nationaliteit mensen.
30-08-2015 17:57
WTF!!!!! Wauw...wauw!!!
30-08-2015 17:57
JAAAAA
30-08-2015 17:57
Dumoulin rijd ze allemaal uit zn wiel
30-08-2015 17:58
Niet normaal zeg. Whahaha.
30-08-2015 17:58
wauw tom wat sterk zeg!!!!!
30-08-2015 17:58
Wauw wat een klasse!
30-08-2015 17:58
Woooooooooooowwwwwwww
30-08-2015 17:58
Sorry, maar dit is buitenaards voor iemand met zijn gewicht.

Komaan zeg, hij rijdt mensen uit t wiel waarvan 99% hier zegt dat ze pakken.
30-08-2015 17:59
Wow! Wat een overwinning! Kippenvel van hier tot Tokio!
30-08-2015 17:59
wat een spannende en geweldige finale zeg!
30-08-2015 17:59
WAAAAUUWWWW DIT IS DE EERSTE KEER DAT DE NOS SCHREEUWT FACKING HELL
30-08-2015 18:00
Yessss fantastisch !!!!!!
30-08-2015 18:00
wat een jump zeg van dumoulin
30-08-2015 18:02
Ik hoorde iemand zeggen dat Tom 71 kg is, wat niet zwaarder is dan Froome
30-08-2015 18:04
Eerst was ie te zwaar voor het hooggebergte en nu is het weer buitenaards. Loopt weer mooi uit op de concurrentie.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.