Volg hier Parijs-Roubaix 2015
zondag 12 april 2015 om 10:05 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2015

Bent u er al klaar voor? Vandaag wordt duidelijk wie de beste is in de Hel van het Noorden. 200 renners, 253 kilometer, 27 kasseistroken, 52,7 kilometer aan kasseien en het Vélodrome. Alexander Kristoff steekt in de vorm van zijn leven, en kan hij na Vlaanderen ook Roubaix winnen? Of gaat iemand anders Niki Terpstra opvolgen op de wielerbaan van Roubaix? Volg Parijs-Roubaix hier op WielerFlits.

Om 10.20 uur gaan de renners rijden, tien minuten later worden ze afgevlagd voor de officiële start. Tussen 16.32 uur en 17.10 uur gaat de winnaar de Vélodrome oprijden.

De tv-zenders zijn er vroeg bij vandaag. Eurosport start de uitzending om 12.55 uur, Sporza start op Eén om 13.30 uur, de NOS komt zo rond 13.10 uur op NPO 1, na afloop van de Marathon van Rotterdam.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Kasseistroken (Les secteurs pavés)
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
503 Reacties
12-04-2015 11:39
Tegenaanval Sütterlin
12-04-2015 11:40
En een minuut met Sutterlin van Mobistar ertussen.
12-04-2015 11:42
Speculeren. Het is een matige kopgroep. De grote ploegen met kanshebbers zijn niet mee. Rust nu tot het bos.
12-04-2015 11:42
chasse patate
12-04-2015 11:53
Ik vernam dat Wiggins op achterstand reed/rijdt agv wind...!
edit: nevermind is al weer terug in het peloton
12-04-2015 11:55
Er was even sprake van zijwind inderdaad, en er werden wat gaten gemeld. Wiggo is in ieder geval teruggekeerd, of er nog renners achteraan rijden is niet bekend (bij mij).
12-04-2015 12:00
Sagan FTW!!!
12-04-2015 12:00
Zo matig vind ik deze kopgroep niet. Met Rast en Saramontis rijden er twee mannen die lang meekunnen. Gougeard is een talent, rijdt voor een van de sterkere teams en heeft dit jaar zeer mooie uitslagen gereden. De Bie rijdt voor Lotto en was dit jaar al goed bezig in De Panne.
12-04-2015 12:05
Bijna 3 minuten nu, het lijkt of het peloton het wel best vindt. Het zal nu wel lang saai blijven, vrees ik, zeker met dit mooie weer.
12-04-2015 12:13
Los van het woordje matig.
Er zijn altijd twee soorten kopgroepen, met en zonder de ploegen van kanshebbers. Met kost vaak meer tijd om gevormd te worden en dan zijn er ook al knechten moe. In die zin een matige groep, omdat er voor de favorieten nog niets is veranderd ten opzichte van de start.
In het bos wordt het spannend of Wiggins zelf kan wachten en wie van ettix daar mee gaat. Gaan daar de knechten of de groten? Met een kopgroep met de grote ploegen was die situatie anders.
Ik bedoelde niet dat er slechte renners in de kopgroep zitten. Ik acht De Bie en Declerq ook vrij sterk.
12-04-2015 12:17
Gaat eindelijk het hoogste gemiddelde van P Post uit de boeken?
12-04-2015 12:19
Zin in, persoonlijk mooiste klassieker van het jaar.
12-04-2015 12:32
Gaat hard nu, ruim 8 minuten.
12-04-2015 12:35
Die Rast is best gevaarlijk hoor. Niet dat hij wint. Maar rijdt wel meestal top 20 - 30. Die moeten ze geen 10 minuten geven. Want dan gaat hij lang meedoen
12-04-2015 12:35
@oud: volgens mij zaten er ook minder kasseistroken in de editie die Post won. Gecombineerd met meewind is die snelheid moeilijk te halen.
12-04-2015 12:41
9.15
12-04-2015 12:47
Voorsprong neemt al wat af. Onder de 9 minuten nu.
12-04-2015 12:49
Hoe laat zijn ze ongeveer in het bos?
12-04-2015 12:57
@Zjoske
Dat zal iets na 2en zijn.
12-04-2015 12:59
@Zjoske,

Volgens mij meestal rond een uur of 2 geloof ik, maar pin me er niet op vast
12-04-2015 13:07
Lotto blijft aanvallend rijden.
Nu wachten tot Greipel gaat. :D

Ik verwacht Stybar op 1.
12-04-2015 13:19
Valpartij met oa Devolder
12-04-2015 13:23
Opgave Devolder :(
12-04-2015 13:24
Vrijdag Bauke en Schleck, nu Devolder en Steegmans. Qua 'damage control' voor de fietsenverkoop doen ze er bij Trek goed aan om iemand op het podium te plaatsen, vanmiddag.

Wat een schitterende [url=https://twitter.com/Paris_Roubaix/status/587212074574618624/photo/1]foto[/url]. Boom en Stybar FTW!
12-04-2015 13:28
Goedemiddag volgers.

Dat we maar een mooie koers krijgen vandaag en hopen op niet teveel vervelende valpartijen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.