Volg hier Parijs-Roubaix 2015
zondag 12 april 2015 om 10:05 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2015

Bent u er al klaar voor? Vandaag wordt duidelijk wie de beste is in de Hel van het Noorden. 200 renners, 253 kilometer, 27 kasseistroken, 52,7 kilometer aan kasseien en het Vélodrome. Alexander Kristoff steekt in de vorm van zijn leven, en kan hij na Vlaanderen ook Roubaix winnen? Of gaat iemand anders Niki Terpstra opvolgen op de wielerbaan van Roubaix? Volg Parijs-Roubaix hier op WielerFlits.

Om 10.20 uur gaan de renners rijden, tien minuten later worden ze afgevlagd voor de officiële start. Tussen 16.32 uur en 17.10 uur gaat de winnaar de Vélodrome oprijden.

De tv-zenders zijn er vroeg bij vandaag. Eurosport start de uitzending om 12.55 uur, Sporza start op Eén om 13.30 uur, de NOS komt zo rond 13.10 uur op NPO 1, na afloop van de Marathon van Rotterdam.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Kasseistroken (Les secteurs pavés)
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
503 Reacties
1 2 3 21
12-04-2015 10:07
Een groot saluut aan de Sir, moge hij iedereen knalhard uit wiel rijden vandaag. Ik kan niet wachten, droomde vannacht al dat ie de rest op de Carrefour praktisch stil deed staan, platgedrukt op zijn kader en ze zagen hem nooit meer terug.
12-04-2015 10:10
Dat kan natuurlijk ook omdat hij op die plek een valpartij veroorzaakte, vervolgens losgeweekt werd van zijn kader en de binnenkant van de kroeg op die plaats opzocht om vervolgens NOOIT meer iets van zich te laten horen.

Daar zit een filmscript in, kan niet anders. Wat vertelde jouw droom daarover?
12-04-2015 10:11
@LL

Dat zou wel filmisch zijn, als wiggins solo over de streep komt, gelijk door rijd en verdwijnt, om nooit meer gezien te worden.

Edit:
@ xistnc: twee zielen...?
12-04-2015 10:16
@Nasibal
"Wiggo: from Hero to Zero to Sir - and Beyond"
12-04-2015 10:21
Sep of een Nederlander voor mij als winnaar graag.
Wiggo zou ook mooi zijn in zijn laatste wedstrijd maar toch zou ik liever een echte kasseien man zien winnen dan hem
12-04-2015 10:25
Ik droomde dat Wiggins PR won en in één ruk direct het uurrecord aan flarden reed op het velodrome.
12-04-2015 10:27
Haha, dat zou pas lachen zijn!

@ xisntc

Nee hij won echt, maar gaf daarna een soort Wielren-related afstudeerborrel in een café in (let op- niet Roubaix) Groningen. Ik schat de kans klein in, maar je weet het nóóit!
12-04-2015 10:29
Ze starten 10 min later vanwege wind mee. Dat wordt een snel eerste uurtje...
12-04-2015 10:36
Man man man wat heb ik er zin in. Ongekend. Zometeen eerst zelf nog even fietsen en daarna heerlijk genieten van de mooiste wedstrijd van het jaar. Boom en Terpstra FTW!
12-04-2015 10:37
geniet er van mensen. ik hou het op stybar vandaag.
12-04-2015 10:49
Ik hoop zo op Boom,maar ik denk dat Big John m gaat winnen..
12-04-2015 10:56
Denk dat Terptra op herhaling gaat. Maar gun Langeveld ook een podiumplek.
En een mooi waardig afscheid van Wiggo. Nu eerst zelf fietsen en dan tv aan!
12-04-2015 10:56
Ik hoop dat Sven Nijs gelijk krijgt... [url]https://twitter.com/sven_nys/status/586955026049998849[/url]
12-04-2015 10:59
Vlucht 1 : Gougeard, westra, malori en devriendt, maar al terug genomen. Koers gaat snel met wind in de rug
12-04-2015 11:04
Dat is jammer, Malori en Westra samen, dan heb je toch een aardige motor in je kopgroep.

Weet iemand of de weg nou overal droog is? Zag ook deze foto voorbij komen namelijk: https://twitter.com/MarcJESPERS/status/586968610196688898/photo/1
12-04-2015 11:08
***** degenkolb **** boom, vanmarcke *** terpstra, wiggins ** kristoff, stybar * vanavermaet, leukemans, hayman
12-04-2015 11:08
Naar aanleiding van de foto van dikkechaap: hoe liggen de kasseistroken er bij in PR?
Eerder van de week zag ik ook al een enorme modderpoel op een foto.

@elrio Nys heeft er wel kijk op!
12-04-2015 11:15
Schitterende koers altijd, enig in zijn soort. Veel renners die ik de overwinning wel gun: vanmarcke, boom, wiggins, stybar, langeveld, degenkolb, thomas, stannard.

Vanwaar trouwens alle hoge verwachtingen van Boom. Zeker een kanshebber, maar toch niet als de topfavoriet?
12-04-2015 11:16
Heerlijk,weer heel de middag Sporza!
12-04-2015 11:16
Klopt paar dagen geleden op bepaalde plekken enorm veel water/modder.
Gisteren in zuiden van Ned harde regen langdurig (regio Eindhoven).
Terug gekeken op buienrader en er zou wat regen kunnen hebben gevallen in Noord Franrkijk rondom het parcours dus.....
12-04-2015 11:22
Haha ik heb net als een aantal van jullie de hele nacht over PR gedroomd. Kan niet wachten!
12-04-2015 11:27
vlucht 2 : Rast-Blythe-Gougeard-De Bie-Saramotins-Declercq-Perichon-Matzka-Backaert
12-04-2015 11:37
Matzka zat in Vlaanderen ook al mee in de kopgroep.
12-04-2015 11:38
Het bleef hangen rond de 15 tot 20 seconden, maar plots is het 35 seconden... Het zou de vlucht kunnen zijn.
Matige eerste groep.
12-04-2015 11:39
Niet bepaald een sprankelende kopgroep
1 2 3 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.