Volg hier Nokere Koerse 2015
woensdag 18 maart 2015 om 12:08 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse 2015

Vandaag om 12.15 uur klinkt het startschot voor de zeventigste editie voor Nokere Koerse (1.1). De renners vertrekken dit jaar voor het eerst vanaf de markt in Deinze, de ontknoping is zoals gebruikelijk op de Nokereberg. De finish wordt verwacht rond 16.45 uur. In totaal moeten er 197,7 kilometer worden afgelegd op de Oost-Vlaamse wegen.

Lotto NL-Jumbo is een van de zes WorldTour-ploegen die acte de présence geeft, samen met Etixx-Quick Step, FDJ, Lotto-Soudal, Trek Factory en BMC. Ook de Nederlandse formaties Roompot Oranje Peloton en Metec-TKH doen mee.

Kenny Dehaes zegevierde vorig jaar en start daarom vanmiddag met rugnummer 1. Leon van Bon was in 2007 de laatste Nederlandse winnaar.

Deelnemerslijst
Officiële website

Twitter organisatie
Liveticker Sporza
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
18-03-2015 12:17
Nou Danny, maak het feestje bij Trek compleet!
18-03-2015 12:20
ergens live te zien..?
18-03-2015 12:22
@bollentruitje
http://www.focus-wtv.be/live#
18-03-2015 12:24
dank Wheely
18-03-2015 12:59
Best sterk deelnemersveld. Zeker in vergelijking met Handzame Classic. Dacht altijd dat ongeveer dezelfde renners bij beide koersen starten, maar blijkbaar niet dus.
18-03-2015 13:03
Devolder is weer ouderwets bezig. Gisteren nog top15 in de tijdrit van Tirreno na enkele dagen verschrikkelijk weer en vandaag alweer aan de start van Nokere.
18-03-2015 13:07
@bolletruitje:
Voor de mensen van Gent, live te zien op AVS vanaf 15u30
18-03-2015 13:51
Offtopic:

Wat doet Dennis op het plaatje? Het lijkt net of hij tegen de elleboog van Porte duwt :o
18-03-2015 14:25
Theuns,boeckmans of Lampaert
18-03-2015 14:35
@Arry: blijkbaar foto van TDU dit jaar.

Vandaag hoop ik op Theuns.
18-03-2015 15:04
Van Poppel, Hofland of R. Kreder
18-03-2015 15:23
@AZH
zou een mooi podium zijn. ;)
18-03-2015 15:38
Als het op een massasprint uitloopt, zie ik het nog zomaar gebeuren
18-03-2015 15:38
Leuk dat deze koers met een livestream te volgen is. Vind de voorbeschouwing met interviews vooraf ook dik in orde!
18-03-2015 15:41
Wat zou Geert van der Weijst kunnen na zijn overwinning afgelopen weekend?

Verder zijn er vooral Nederlanders kanshebbers, alleen ben ik bang dat er weer een niet Nederlandse winnaar komt..
18-03-2015 16:23
Heel blij met de livestream. Commentaar is alleen wel tenenkrommend.. Ze noemen ''straffe renners'' op waar ik nog nooit van heb gehoord of waarvan ik denk. Nou nou. tis maar een knechtje.
18-03-2015 16:39
Ik had ook nog niet gehoord van Hert Steegmans ;)

Hoever moeten ze nog. Ik zie geen km in beeld ?
18-03-2015 16:40
4 km
18-03-2015 16:41
nog zo'n 4 km
18-03-2015 16:42
denk een nederlander of Trentin
18-03-2015 16:44
Boeckmans! Schitterend!!
18-03-2015 16:45
spijt me om te zeggen maar hofland zat totaal niet goed die moet toch maar met een trein gaat rijden
18-03-2015 16:45
Verdorie:/
18-03-2015 16:45
die commentatoren schreeuwen de hele tijd door elkaar heen joh
18-03-2015 16:45
Waar was Etixx? Ze zijn stilgevallen denk ik! Lotto - soudal neemt over!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.