Volg hier Nokere Koerse 2015
woensdag 18 maart 2015 om 12:08 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse 2015

Vandaag om 12.15 uur klinkt het startschot voor de zeventigste editie voor Nokere Koerse (1.1). De renners vertrekken dit jaar voor het eerst vanaf de markt in Deinze, de ontknoping is zoals gebruikelijk op de Nokereberg. De finish wordt verwacht rond 16.45 uur. In totaal moeten er 197,7 kilometer worden afgelegd op de Oost-Vlaamse wegen.

Lotto NL-Jumbo is een van de zes WorldTour-ploegen die acte de présence geeft, samen met Etixx-Quick Step, FDJ, Lotto-Soudal, Trek Factory en BMC. Ook de Nederlandse formaties Roompot Oranje Peloton en Metec-TKH doen mee.

Kenny Dehaes zegevierde vorig jaar en start daarom vanmiddag met rugnummer 1. Leon van Bon was in 2007 de laatste Nederlandse winnaar.

Deelnemerslijst
Officiële website

Twitter organisatie
Liveticker Sporza
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
18-03-2015 16:46
logische overwinning.
18-03-2015 16:46
Lotto perfect, wederom
18-03-2015 16:46
Jammer dat de commentatoren een wedstrijdje 'wie heeft de langste' aan het doen waren. Onprofessioneel.
18-03-2015 16:47
Ongelofelijk hoe chaotisch Lotto-Jumbo rijdt. Eerst redelijk vooraan op zo'n 4 km, toen Ettix er een snok aan gaf zaten ze opeens rond 60e plaats. Moest Hofland in de laatste 1 a 2 km nog naar voren rijden. Dat kan toch niet als je wil winnen..
18-03-2015 16:50
@Laurent,

Ik heb me ook verbaasd, wat een verschrikkelijke slechte sprint hebben die gereden zeg, om op je laatste vraag terug te komen, het leek inderdaad of zij niet wilde winnen vandaag..
18-03-2015 16:51
Wie was de renner van Roompot? top 5 reed die nog net geloof ik
18-03-2015 16:51
Boeckmans oppermachtig. Trek en Lotto-J zaten veel te ver in de finale. Devolder (?) wist Van Poppel nog wel naar voren te rijden, maar die kwam daarna duidelijk tekort.
18-03-2015 16:55
Wat een verschil tussen beide Lottos op dit moment zeg... Als je met een sprinter als Hofland zelfs in dit soort koersen geen ereplaats haalt dan wordt het een blanco erelijst voor Lotto-Jumbo dit jaar vrees ik.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.