Volg hier Milaan-San Remo 2017
zaterdag 18 maart 2017 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2017

Vandaag staat het eerste monument van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo gaat een peloton vol rappe mannen een parcours van 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: krijgen we opnieuw een spurt op de Via Roma, of weten aanvallers ditmaal vooruit te blijven?

Veel zal, zoals altijd, afhangen van de Poggio. Deze 3,7 kilometer lange heuvel is een laatste kans voor renners die liever geen massasprint zien. De puncheurs zetten hun aanval meestal vlak voor de top in, wanneer de weg met stijgingspercentages tot acht procent het steilst is, maar ook erna kan nog veel gebeuren. De afdaling bevat namelijk een aantal scherpe haarspeldbochten. Eenmaal beneden is het nog twee kilometer tot aan de finish op de Via Roma.

De renners vertrekken om 10:10 voor een koers van ongeveer zeven uur. De finish wordt tussen 16:46 en 17:27 verwacht. Eurosport 1 is er vanaf 14:15 bij met live beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream RTBF (Frans)
Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
207 Reacties
18-03-2017 16:48
Cavendish heeft het moeilijk. Dumoulin op kop nu.
18-03-2017 16:49
Voor wie rijdt Dumoulin? Matthews??
18-03-2017 16:50
Dumoulin rijdt het halve peloton er af. Cav al gelost en kansloos
18-03-2017 16:51
De Cipressa baart of poept er slechts een ratje uit (Cavendish).
18-03-2017 16:51
Tege de 40 en dan van kop een bidon aannemen.
18-03-2017 16:52
Veel zin in deze laatste 20 km
18-03-2017 16:54
Gallopin en Gilbert!
18-03-2017 16:55
Sagan rijdt nog op halve kracht.
18-03-2017 16:55
Wie is man van TLJ??? Roglic?
18-03-2017 16:56
Tankink sterkste man in koers?
18-03-2017 16:57
Nog een grotere groep dan ik gehoopt had
18-03-2017 16:58
Dat is roglic
18-03-2017 16:58
The tank heeft wel een beste vorm de laatste tijd! Zou mooi zijn als hij a la leezer een aanval kan plaatsen
18-03-2017 16:59
Roglic is geen pelotonrijder zo te zien.
18-03-2017 16:59
Welke Nederlanders zien jullie nog?
18-03-2017 17:00
Boonen op de kop van het peloton, mooi
18-03-2017 17:01
Gaviria geen last van zijn pols?
18-03-2017 17:01
Wow mooie move van Gaviria. In een keer naar voren.
18-03-2017 17:01
@freddy lastig te zien maar tankink is iig gezien de andere 2 van lotto nl zullen roglic en lobato zijn.
18-03-2017 17:02
Zo schakel net in, precies op tijd voor de Poggio!
18-03-2017 17:03
Kristoff nergens te bekennen?
18-03-2017 17:03
Heeft iemand Van Poppel nog gespot?
18-03-2017 17:04
Welkom wheely.

Het is genieten
18-03-2017 17:04
Dumoulin again! Goud waard voor Sunweb.
18-03-2017 17:04
Lekker Tommie

Om te reageren moet je ingelogd zijn.