Volg hier Milaan-San Remo 2017
zaterdag 18 maart 2017 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2017

Vandaag staat het eerste monument van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo gaat een peloton vol rappe mannen een parcours van 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: krijgen we opnieuw een spurt op de Via Roma, of weten aanvallers ditmaal vooruit te blijven?

Veel zal, zoals altijd, afhangen van de Poggio. Deze 3,7 kilometer lange heuvel is een laatste kans voor renners die liever geen massasprint zien. De puncheurs zetten hun aanval meestal vlak voor de top in, wanneer de weg met stijgingspercentages tot acht procent het steilst is, maar ook erna kan nog veel gebeuren. De afdaling bevat namelijk een aantal scherpe haarspeldbochten. Eenmaal beneden is het nog twee kilometer tot aan de finish op de Via Roma.

De renners vertrekken om 10:10 voor een koers van ongeveer zeven uur. De finish wordt tussen 16:46 en 17:27 verwacht. Eurosport 1 is er vanaf 14:15 bij met live beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream RTBF (Frans)
Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
207 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
18-03-2017 15:18
Eurosport 1 en 2 geven beide msr blijkt nu. De ene met engels commentaar de andere nederlands.
18-03-2017 15:19
Familie van Soa Poli RV?
18-03-2017 15:20
Hm, lijkt er toch op dat opinie van kijkers ES niet totaal koud laat. Reclameblokken naar voren halen om er in finale ononderbroken bij te blijven. Ben benieuwd. Nog steeds verre van ideaal: hoe moet ik in een traditionele heilzame MSR-powernap wegzinken met al die commerciele herrie ? (Zo zink ik nog weg tegen de tijd dat ze de Poggio opgaan ...)
18-03-2017 15:21
Via radio 1 hoor ik nog 40km te gaan tot de eerste capo.
18-03-2017 15:24
Wow! Kroon vertelde net dat hij 44 monumenten heeft gereden. Ik dacht wat zegt die nou, maar het klopt blijkbaar. Ik kan me zo geen Nederlander noemen die er meer gereden heeft. Jullie?
18-03-2017 15:28
Dit bericht is verwijderd
18-03-2017 15:30
Pozatto heeft er nog een aantal meer
18-03-2017 15:32
@BassieB ik kan me voorstellen dat er onder onze toppers uit de jaren 70-80 er wel bij zijn die er ook in de buurt komen. Maar dat zou ik eens moeten gaan opzoeken
18-03-2017 15:32
Blijkbaar heeft Eurosport toch niet volledig alleenrecht hoor, RTBF zend het ook uit. Geen idee of jullie dat in Nederland ook kunnen ontvangen, maar voor de Belgen hier misschien een goed alternatief!
18-03-2017 15:34
@rv
Zelfs al verstaat men het niet klinkt het als muziek in de oren maar beetje taalfreak die frans beheerst maakt snel vorderingen, chaud/caldo, froid/fredda zoveel gelijkenissen.
18-03-2017 15:34
Pozzato gaat idd voor 50. Ik zie dat er procyclingstats een lijstje staat. Maarten de Bakker staat bijvoorbeeld op 52. Recordhouders zijn Van der Poel, Tosatto en Kelly met 53.
18-03-2017 15:34
@ KK + 111

Maar een beetje 'tja, zo gaat dat anno 2018' aandragen is veel te simpel, hoe harder het gezeik aanhoudt des te meer ES zal gaan nadenken over de door hen geleverde kwaliteit (die nu verschrikkelijk onder de maat is)
18-03-2017 15:39
Franse zender l'équipe 21 zend het ook uit.
Ik ga voor lobato vandaag :)
18-03-2017 15:40
Ondertussen doet Karsten zijn stinkende best on the mike
18-03-2017 15:42
Eens met de analyse van Klootje.
En Kroon meer dan prima als sidekick. Iets positiefs.
18-03-2017 15:46
Zozo, Gilbert moet nog aan 8 klassiekers deelnemen om alleen recordhouder te worden. Dit jaar doet hij er waarschijnlijk nog 3 (RVV, Luik, Lombardije), en daarna doet hij nog zeker 2 jaar door. Op weg naar #1?
18-03-2017 15:49
Even over de koers. In de eerste beelden die ik nu zie lijkt het best aardig te waaien. Weet iemand hier meer over? Hoe staat die en is het genoeg voor waaiers?
Dit lijkt mij zogezegd een sprintje van een zeer uitgedund peloton te worden. 20 a 30 man... tenzij het weer weer beter wordt.
18-03-2017 15:52
Cornelissen als sidekick is ondermaats. Kroontje en Traksel goed.
In Belgie zijn er momenteel idd 3 opties. Rtbf, ES1, ES2.
18-03-2017 15:52
@Baukema,

Wind staat op kop dus geen mogelijkheid tot waaiers. Aanvallers op de poggio krijgen het ook moeilijk.
18-03-2017 15:53
@schipperaar
Wel uitkijken voor valse vrienden. Vraag in Italië naar een casino, met klemtoon op de i, en je zult in een ander etablissement belanden dan waar je kunt eenentwintigen.
18-03-2017 16:04
Thanks Geraint. Het gaat een gesloten afvalrace worden dus
18-03-2017 16:04
Capi coming up ! Hier gaat er iets beters wegrijden hoop ik want de koplopers zien allemaal sterretjes. Voor de favorieten vooral uitkijken niet te ver op het lint te zitten en achter een crash zitten, wat dit type crash natuurlijk weer in de hand werkt.
18-03-2017 16:13
íemand een nederlandse stream?
18-03-2017 16:13
wind staat toch niet op kop ? beetje schuin-vanachter maar lang niet wild genoeg voor waaiers.
18-03-2017 16:14
Wind staat helemaal niet op kop maar komt ook niet van zee. Is slechts een kortzichtige conclusie geweest van Eurosport vanwege het gemiddelde.
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.