Volg hier Milaan-San Remo 2017
zaterdag 18 maart 2017 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2017

Vandaag staat het eerste monument van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo gaat een peloton vol rappe mannen een parcours van 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: krijgen we opnieuw een spurt op de Via Roma, of weten aanvallers ditmaal vooruit te blijven?

Veel zal, zoals altijd, afhangen van de Poggio. Deze 3,7 kilometer lange heuvel is een laatste kans voor renners die liever geen massasprint zien. De puncheurs zetten hun aanval meestal vlak voor de top in, wanneer de weg met stijgingspercentages tot acht procent het steilst is, maar ook erna kan nog veel gebeuren. De afdaling bevat namelijk een aantal scherpe haarspeldbochten. Eenmaal beneden is het nog twee kilometer tot aan de finish op de Via Roma.

De renners vertrekken om 10:10 voor een koers van ongeveer zeven uur. De finish wordt tussen 16:46 en 17:27 verwacht. Eurosport 1 is er vanaf 14:15 bij met live beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream RTBF (Frans)
Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
207 Reacties
18-03-2017 17:05
Tom zit al op zn tandvlees.
18-03-2017 17:05
Waarom laat tom niet het werk over aan Sky ?
18-03-2017 17:06
Dumoulin zo'n beetje heel de Poggio op kop, knap hoor.
18-03-2017 17:06
Poggio wordt niks, Sky te hard op kop
18-03-2017 17:07
Gewoon gaan Tom. Als iedereen stom doet, moet je zelf het spel maar maken
18-03-2017 17:07
3 man TLJ in midden peloton en Roglic achteraan wie zijn de middelste 3??? Tankink, martens & ...??
18-03-2017 17:07
En Sky volgt wel heel gemakkelijk met die toegenomen aero dynamica lijkt het.
18-03-2017 17:07
@retro lex omdat sunweb de koers zo hard mogelijk wil hebben dan komt Matthews het best tot zijn recht.
18-03-2017 17:07
Dank aardappeljager!
18-03-2017 17:08
Sagan lekker!
18-03-2017 17:09
Sagan :D
18-03-2017 17:09
Sagan lach me rot
18-03-2017 17:10
Haha dumoulin, hij zag af, maar was ook de enige. De rest volgde fluitend
18-03-2017 17:10
Sagan, wat een koning!!
18-03-2017 17:10
Sterk hoor, Sagan
18-03-2017 17:10
Dom-moulin...
18-03-2017 17:11
Peleton daalt als een strijkijzer.
18-03-2017 17:12
Team Sunweb... wat is daar mee gebeurd? Van een mooie visie tot echt geen visie.

Mooi trio voorop!
18-03-2017 17:13
Prachtig
18-03-2017 17:14
Kijk nou
18-03-2017 17:16
Wow sjeezus
18-03-2017 17:16
Kwiat
18-03-2017 17:17
@herrvd
Als je wilt winnen is afzien onontbeerlijk, zie er de lol niet van in, sagan weer het vuile werk opgeknapt.
18-03-2017 17:17
ik hoop sagan
18-03-2017 17:17
Wat een sprint, Kwiat weer zijn oude niveau teruggevonden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.