Volg hier Milaan-San Remo 2017
zaterdag 18 maart 2017 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2017

Vandaag staat het eerste monument van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo gaat een peloton vol rappe mannen een parcours van 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: krijgen we opnieuw een spurt op de Via Roma, of weten aanvallers ditmaal vooruit te blijven?

Veel zal, zoals altijd, afhangen van de Poggio. Deze 3,7 kilometer lange heuvel is een laatste kans voor renners die liever geen massasprint zien. De puncheurs zetten hun aanval meestal vlak voor de top in, wanneer de weg met stijgingspercentages tot acht procent het steilst is, maar ook erna kan nog veel gebeuren. De afdaling bevat namelijk een aantal scherpe haarspeldbochten. Eenmaal beneden is het nog twee kilometer tot aan de finish op de Via Roma.

De renners vertrekken om 10:10 voor een koers van ongeveer zeven uur. De finish wordt tussen 16:46 en 17:27 verwacht. Eurosport 1 is er vanaf 14:15 bij met live beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream RTBF (Frans)
Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
207 Reacties
18-03-2017 11:01
Anyways, Colbrellis da man
18-03-2017 11:05
Sunrider mist het punt?
18-03-2017 11:12
Xistnc jij mist het punt! Dit is een volg topic van MSR. Dat eeuwige irritante gezeik is steeds het zelfde, we weten het nu wel.

En nu doe ik er zelf nog aan mee ook. :(
18-03-2017 11:19
[i]edit redactie: je hebt gelijk, thanks![/i]
18-03-2017 11:21
[quote]arviidd - 18 maart 2017 om 11:12
Dit is een volg topic van MSR.[/quote]
.
Precies. En aangezien we MSR niet direct volgen, maar via de kanalen waarlangs MSR tot ons komt, is het niet meer dan logisch dat de rol van die kanalen eveneens ter sprake komt. Sterker nog, hoe minder info uit de koers tot ons komt, des te meer zal het volgen betrekking hebben op randzaken.

Als je dat niet zint, dan is een uitspraak als 'je hoeft het hier niet te volgen' volledig in lijn met de uitspraak dat je de TV-uitzending niet op Eurosport hoeft te bekijken als je last hebt van Been. Je kunt immers prima terecht op Twitter (accounts zie boven, hashtag #MSR) en/of andere sociale media.
18-03-2017 11:26
Ik geef den Kwiat van alle sterke outsiders wel een goede kans vandaag, Sagan heeft al eerder laten zien deze man wel iets te gunnen en er zullen anderen moeten jagen dan.
18-03-2017 11:28
Sunrider+1
18-03-2017 11:36
Vermits QS toch meteen werkt in de achtervolging, veronderstel ik dat Gaviria vandaag in orde is. Je moet het de ploeg nageven dat ze zich nooit verstoppen.
18-03-2017 11:47
Klopt Robson, ook al zou je ze soms wel achter het behang willen plakken.
18-03-2017 11:48
Ach laat mensen gewoon zeiken op José Been, dat doe ik ben ook en dat is terecht. Ook al is ze er vandaag niet bij dan zit je nog steeds met die commerciële zender waar je soms gewoon niet in de koers kunt komen door die reclames. Geef nou maar toe dat je liever na de koers over Wuyts had willen zeiken dat die weer te veel rekening houd met meneer Tom Boonen. Ik weet je kan nu niet anders dan naar Eurosport kijken maar dat wil niet zeggen dat je er niet over mag klagen.
18-03-2017 11:56
@Lutsenkfan: het laatste stukje zin in je betoog is weggevallen: ...., maar niet hier.
Ik kom vandaag niet meer terug op deze site. Zeik maar lekker samen verder.
18-03-2017 12:01
Tjallingii niet in de kopgroep!
18-03-2017 12:02
[i]edit redactie: niet doen[/i]
18-03-2017 12:13
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor @Turtlehead. Ik neem pas deel aan dit volgtopic na ongeveer 1.5 a 2 pagina's aan reacties zodat ik het inmiddels eeuwige eurosport/been drama/geklaag moeiteloos oversla.

On topic: ik hoop en ga vandaag voor Swift! Verteerd als geen ander de afstand & klimmetjes. Per kilometer dat de koers langer is, maakt Swift meer kans volgens mij. Het is voor hem te hopen dat MSR binnenkort 400 km wordt ;)
18-03-2017 12:25
Rik Verbrugghe @RikVerbrugghe
Can @GregVanAvermaet win with is nieuw bike today @Milano_Sanremo ? Who is your favorite

Is goed Rikkert, verry goed Ingels :P
18-03-2017 12:32
Beste mensen, geniet van MSR! Voor zover er nog wat te genieten valt natuurlijk. :-)
En wees lief voor elkaar. :-)
18-03-2017 12:33
@ Bauke Tom. Misschien dat Swift eens mee moet doen met Parijs- Brest ;-)
18-03-2017 12:34
Hopelijk breekt de koers voor een keer al wat vroeger open. Ik hoop op een solo aankomst van een geweldenaar.
18-03-2017 12:38
Persoonlijk vind Ik Jose Been best ok om naar te luisteren, en dat occasionele foutje? Veel minder erg dan de NOS die geregeld inhoudelijk de plank misslaat of het nationalisme van de beer Wuyts. Jose doet haar best geinformeerd te zijn, bij de Nos doen ze het er een beetje bij.
Volgens mij zijn veel van de criticasters gewoon tegen een vrouw als commentator, maar wuyts heeft Ook nooit op de fiets gezeten in een profwedstrijd, in die hoedanigheid geen verschil dus. Verder vind Ik de Luie uitstraling van bobby traksel bijvoorbeeld veel erger om naar te luisteren: Ik krijg continue het gevoel dat hij denk dat hij het zelf wel allemaal even beter had gedaan terwijl het toch maat een B-renner is geweest. Bij Kasten Kroon is het iets beter maar niet veel.
18-03-2017 12:42
Ach nee, Eurosport
18-03-2017 12:47
mensen je kunt ook la une de koers volgen als Been zo slecht is
18-03-2017 12:48
Had het idee dat de kopgroep de vorige jaren veel meer voorsprong kreeg (24 minuten?). Peloton hoeft van deze 10 toch geen schrik te hebben. Zenuwen ?
18-03-2017 12:56
Er is maar 2 oplossingen om het gezeur over Eurosport te laten ophouden:
-Goede alternatieven, met name sporza
-Eurosport wordt een keer een betere zender die betere uitzendingen verzorgd.
18-03-2017 12:59
@Retro lex: haha, wij begrijpen elkaar ;)
18-03-2017 12:59
hopelijk houden ze kwek been thuis

Om te reageren moet je ingelogd zijn.