Volg hier Milaan-San Remo 2017
zaterdag 18 maart 2017 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2017

Vandaag staat het eerste monument van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo gaat een peloton vol rappe mannen een parcours van 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: krijgen we opnieuw een spurt op de Via Roma, of weten aanvallers ditmaal vooruit te blijven?

Veel zal, zoals altijd, afhangen van de Poggio. Deze 3,7 kilometer lange heuvel is een laatste kans voor renners die liever geen massasprint zien. De puncheurs zetten hun aanval meestal vlak voor de top in, wanneer de weg met stijgingspercentages tot acht procent het steilst is, maar ook erna kan nog veel gebeuren. De afdaling bevat namelijk een aantal scherpe haarspeldbochten. Eenmaal beneden is het nog twee kilometer tot aan de finish op de Via Roma.

De renners vertrekken om 10:10 voor een koers van ongeveer zeven uur. De finish wordt tussen 16:46 en 17:27 verwacht. Eurosport 1 is er vanaf 14:15 bij met live beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream RTBF (Frans)
Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
207 Reacties
1 2 3 9
18-03-2017 10:01
Eurosport 2. Jammer dat veel van het mainstream volk deze wedstrijd niet zal kunnen zien.

[i]Edit redactie: de [url=http://www.tvgids.nl/lijsten/verticaal#channel=436]TV-gids[/url] zegt Eurosport 2, [url=http://www.eurosport.nl/]Eurosport[/url] zelf heeft het over kanaal 1. Wij gaan uit van kanaal 1.[/i]
18-03-2017 10:03
Jawel hoor: procyclinglive.com
18-03-2017 10:06
Volgens Telenet ook op Eurosport 1 om 14.15
18-03-2017 10:08
In de tv gids en op de tv staat dat het op Eurosport 1 is.

Edit: en de Eurosport site zelf geeft ook aan op kanaal 1.
18-03-2017 10:10
wordt een lange wielerdag waarin de laatste 40 km wel weer boeiend zullen zijn.
18-03-2017 10:10
Eurosport 1 !Toch niet met José Been hoop ik.
Geen Sporza en NOS?
18-03-2017 10:18
@oborobo
Voor de laatste mal: GEEN Italiaanse koersen voor mevr. Been.
18-03-2017 10:20
Grote kopgroep, Frapporti, Maestri, Clarke, Skujins, Rovni, Marangoni, Poli, Zurlo, Amezqueta en Denz.
Hopelijk dit jaar eens een minder klassiek verloop van de koers.
18-03-2017 10:23
Karsten Kroon zou co-commentator zijn heb ik afgelopen week ergens gelezen. In ieder geval niet mevr. Been.
De NOS schittert ook door afwezigheid.
18-03-2017 10:23
@oborobo
Elke keer weer dat gezeur over Eurosport en/of José Been. Hou er eens over op.
Sporza en de NOS vonden het niet interessant genoeg om genoeg geld te betalen voor de Italiaanse koersen, dus eigenlijk mag je ES nog dankbaar zijn dat zij wel aan de eisen van de RCS wilden voldoen ;-)
En commentaar kan je altijd nog uitzetten of van taal veranderen als je wilt.
18-03-2017 10:24
Mist Novo Nordisk hier nou de kopgroep? Wedstrijd mislukt
18-03-2017 10:25
Oh het is op zowel Eurosport 1 EN Eurosport 2 zei Been gisteren tijdens dat baanwielrennen
18-03-2017 10:32
@Puffin87
De waarheid is nog iets anders. Eurosport heeft van zijn eigenaar Discovery grote budgetten gekregen om die koersen te kopen. Bovendien zijn die Italiaanse wedstrijden in handen van hetzelfde marketingbureau IMG als de bv de Ronde van Abu Dhabi. Sporza (NOS waarschijnlijk dus ook, weet ik minder van) is niet geïnteresseerd in dat laatste type rondes, Eurosport neemt die er wel gewoon bij, en heeft zo logischerwijs een veel sterkere band met dat marketingbureau IMG. Bovendien heeft ES afgedwongen dat geen enkele Europese omroep die wedstrijden kan uitzenden. Als Sporza hiermee wou concurreren, was praktisch al het budget voor andere wedstrijden al weg. Geld is nu eenmaal een belangrijke factor in deze wereld, grote vissen eten kleine vissen op, Darwin, evolutietheorieën, wet van de sterkste en dergelijke randverhalen.
18-03-2017 10:34
Idd, ben dat eeuwige gebash op mevrouw Been en haar zender nu ook wel beu. Je hoeft niet te kijken hoor.
18-03-2017 10:36
[quote]Bassieb - 18 maart 2017 om 10:34
Je hoeft niet te kijken hoor.[/quote]
Je hoeft het hier niet te volgen, hoor.
18-03-2017 10:36
Stiekem had ik toch nog tjallingii in de kopgroep verwacht.

Wel leuk dat er een grotere kopgroep is dan voorgaande jaren. De topploegen moeten nu eerder aan de bak.
18-03-2017 10:37
Is dat voor veel mensen een verschil, Eurosport 1 of 2? Op mijn tv staan die gewoon broederlijk naast elkaar op nummer 31 en 32, en allebei Nederlandstalig. :)
18-03-2017 10:41
Ik kijk gewoon op tiz-cycling.com .. altijd de beste kwaliteit online stream die er is. Verder kijk ik meestal met muziek op in plaats van commentaar. Er zijn maar weinig interessante dingen die zij zien/horen en die langs mij heen gaan. Alleen op Sporza luister ik met plezier naar de discussies, verhalen en grappen van de Cauwer. Als je je stoort aan Been, zet dan gewoon het geluid uit. Kun je de koers dan niet goed volgen? Dan lijkt het me dat je het zelf niet beter kan...
18-03-2017 10:47
Van mij mag het gaan tussen Sagan en Colbrelli vandaag. Allemaal veel plezier, val niet in slaap!
18-03-2017 10:49
@zeurwiggo, Novo zit gewoon in de kopgroep met Umberto Poli.
18-03-2017 10:50
@redactie: kunnen jullie de naam van de site aanpassen? www.wielertv.nl lijkt me passender gezien bovenstaande reacties.

On: een grote kopgroep, dat is wel aardig, misschien komen er wel een paar voorop over de Cipressa dit jaar, maakt het wel aardig om dat tussenstuk daarna te bekijken.
18-03-2017 10:53
Thanks TiesW, nog nooit van gehoord. Misschien zit ik onbewust nog met `eros Poli :-)
18-03-2017 10:54
Waar slaat dat op @ xistnc, jij bent ook zo'n Been basher, niet rekening houdend met anderen die het gewoon over wielrennen willen hebben zonder elke keer dat eeuwige gezeur te moeten tegenkomen terwijl er een apart forum voor is waar al de mevrouw Been bashers hun almaar durende ergernis kwijt kunnen. Anderen willen het gewoon over het wielrennen zelf hebben, respecteer dat ook eens.
18-03-2017 10:55
@zeurwiggo Hoorde dat 'ie vandaag voor eigen kansen mag gaan, moet toch ook een prima sprint kunnen leveren ;)
18-03-2017 10:59
Sunrider @ my men
1 2 3 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.