Volg hier Milaan-San Remo 2015
zondag 22 maart 2015 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2015

In een regenachtig Milaan gaat vandaag de 106e editie van Milaan-San Remo van start. 199 renners (Martijn Verschoor is niet gestart) zullen zich opmaken voor 293 kilometer van de modestad naar de badplaats San Remo. Afgelopen jaar ging Alexander Kristoff juichend naar huis. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus zal de Noor er weer alles aan moeten doen om zijn winst te prolongeren. Wie komt als eerste over de streep op de Via Roma? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Onderweg staan zes klimmetjes te wachten op de renners. Achtereen de Passo del Turchino, de Capo Mele, de Capo Cervo en de Capo Berta vormen de opmaat tot de heuvels waar de koers moet ontspringen: de Cipressa (5,6 km aan 4,1%, max. 9%) en de Poggio (3,7 km aan 3,7%, max. 8%). Er staan dertien Nederlanders aan de start, aangezien Martijn Verschoor een DNS achter zijn naam heeft staan.

De start wordt om 10.10 uur gegeven in Milaan. De winnaar wordt in San Remo verwacht tussen tien voor vijf en half zes.

TV
Sporza zendt vanaf 14.30 uur live de koers uit op Eén met Michel Wuyts en José De Cauwer. Eurosport gaat ook om 14.30 uur live, zij hebben Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd als commentatoren. Via nos.nl is La Primavera te volgen vanaf 15.15 uur.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Voorbeschouwing: Milaan-San Remo (WielerFlits)
Het laatste nieuws rond Milaan-San Remo

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
22-03-2015 16:46
Dit wordt Kristoff met 10 vingers in de neus.
22-03-2015 16:47
Nu moeten ze toch reageren want Thomas kan wel 'n stukje solo rijden
22-03-2015 16:47
Thomas... haal hem maar terug... wie durft?? ;)
22-03-2015 16:48
Wachten weer veel te lang, Kristoff in een zetel.
22-03-2015 16:49
Van Avermaet!
22-03-2015 16:50
Nibali: "Te makkelijk" en nu lost ie...
22-03-2015 16:50
Sagan, matthews en?
22-03-2015 16:50
Ze wachten allemaal zo lang op de poggio
22-03-2015 16:52
BMC op zijn bakkes net?
22-03-2015 16:52
Veel te lang gewacht en alleen van Avermaet die iets probeerde. Kristoff naar de sprint gebracht.
22-03-2015 16:52
Matthews, Degenkolb, Kristoff, Greipel, Swift, Sagan. Poe poe.

Einde voor Gilbert, Stybar, Kwiatkowski en Ciolek.
22-03-2015 16:52
Harde crash in dit bocht
22-03-2015 16:52
Valpartij van een BMC'er?
22-03-2015 16:52
Stybar! Gilbert! Ciolek op de grond.
22-03-2015 16:53
Elitegroepje gevallen. Gilbert, Ciolek, Stybar, Kwiatkowski.
22-03-2015 16:53
Gilbert, Stybar, Kwiatkowski en Ciolek gevallen..
22-03-2015 16:53
Neeeee kwiat, gilbert, ciolek en stybar gevallen
22-03-2015 16:53
Sagan of Matthews..
22-03-2015 16:53
Cancellara staat in de startblokken
22-03-2015 16:54
Dit bericht is verwijderd
22-03-2015 16:54
ER ZIT NOG EEN MANNETJE VAN LTJ BIJ ;)
22-03-2015 16:54
Poggio was teleurstellend, nu voor de sprint dan maar
22-03-2015 16:55
Wie is de gele in laatste wiel. Martens zeker.
22-03-2015 16:55
@klootje
Ik zag het ook... die stootkussens lagen er dus niet voor niets.
22-03-2015 16:56
Kristoff gaat winnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.