Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
24-04-2016 16:29
Iemand Mollema gezien?
24-04-2016 16:29
Betancur haha
24-04-2016 16:29
Krijg het altijd warm als ik Betancur goed zie koersen :)
24-04-2016 16:29
Go Carlos! Laat het hoongelach hier maar losbarsten
24-04-2016 16:30
Nog 50 man...
24-04-2016 16:30
Nibali zit ook nog goed.
24-04-2016 16:30
Meest laffe LBL ooit en meest slechte koers van TLJ ooit. Gesink gewoon nooit meer opstellen als het koud is.
24-04-2016 16:31
Nog maar één TLJ renner in de eerste groep?
24-04-2016 16:31
@TeamNL

Ja, Battaglin
24-04-2016 16:31
Volgens mij moet een deel hier maar is stoppen met naar wielrennen kijken, zitten alleen maar op alles te zeuren en zich te ergeren op niks. Worden jullie niet moe van je zelf?
24-04-2016 16:31
Betancur ... jammer van de actie..
24-04-2016 16:31
Dit gebeurd er dus als je op 18 km iets probeert
24-04-2016 16:32
Roompot toch ook weer niks laten zien. Toch gehoopt dat Weening in ieder geval even zijn gezicht zou laten zien
24-04-2016 16:32
Iemand iets van weening vernomen deze koers?
24-04-2016 16:32
Ik mag hopen dat gerrans er al is afgereden
24-04-2016 16:32
Gesink heeft zichzelf wel compleet voor lul gezet in de heuvelklassiekers. En dit was een van zijn doelen. Dit is niet voor herhaling vatbaar zou ik zeggen.
24-04-2016 16:33
@Arviid

Ah de persoon die anderen op legt dat je aanrijd moet genieten en het positieve moet zien. Heerlijk die mensen....
24-04-2016 16:33
Mensen die zegge dat dit een laffe koers is, fietsen duidelijk zelf nooit in die regio. Laat staan met regen, sneeuw en kou. Vraag eens aan de renners hoe ze zich voelen na de koers. Denk dat er geen eentje te vinden is die het een lekkere laffe koers vond.
24-04-2016 16:34
Benieuwd naar die kasseitjes zometeen.
24-04-2016 16:34
Poeh wat teleurstellend: Er wordt alleen maar tempo gereden en LJ moet collectief passen. Schrale troost: Battaglin is een goede aankoop.
24-04-2016 16:34
Ach, van Gesink weten we dat ie gewoon totaal niet lekker fietst in dit weer. Dat Mollema er niet meer bij lijkt te zitten valt me meer tegen...
24-04-2016 16:34
Zou wel lachen zijn als Battaglin wint.
24-04-2016 16:34
ik vind dit best een leuke koers. Spanning en extreme weersomstandigheden
24-04-2016 16:34
er wordt sowieso nog gevallen let maar op
24-04-2016 16:35
Sky heeft ook nog 4/5 man hoor

Reacties zijn gesloten.