Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
24-04-2016 16:35
Zal toch niemand verbaasd zijn dat gesink er af is. Iedereen weet toch dat Gesink niet goed tegen nat en koud weer kan. En de rest is gewoon niet beter
24-04-2016 16:36
Als de vierde man van Etixx er nog bij zit, dan is het natuurlijk niet goed te praten dat de grootverdienende kopman van LTJ niet thuis geeft. En weer is geen excuus. Dit weer was al dagen voorspelt. Dan moet je niet opstappen.
24-04-2016 16:36
iedereen is doorweekt, verkleumd en uitgemergeld.
24-04-2016 16:37
St. Nicolas ... kommaarrrrr Wellens!!!!
24-04-2016 16:37
Trekt Sky nu de kaart Wout?
24-04-2016 16:37
Sky gaat Poels uitspelen. Fingers crossed
24-04-2016 16:38
Betancur is blij dat hij nog een laagje spek op de huid heeft.
24-04-2016 16:38
Volgens mij zag ik Weening nog.
24-04-2016 16:39
haha Wuyts over Kwiatkowski: "dat is vroeg he, vroeg". We zitten op 9km!
24-04-2016 16:39
Zeer benieuwd naar Poels nu
24-04-2016 16:40
Lammertink, Poels, Weening en Oomen er nog bij volgens mij
24-04-2016 16:40
Slagter lijkt er ook nog bij te zitten
24-04-2016 16:40
Poels gaat hier top5 rijden
24-04-2016 16:40
@MrKennedy: Haha kom op man dit slaat toch helemaal nergens op dit. Waar zeg ik dat je het positieve er van in moet zien? Ja dit moet beter bij TLJ dit is niet best maar er wordt hier altijd van uit gegaan dat het altijd goed gaat en alle wedstrijden moeten super zijn. Als je wielrennen al lang volgt dan weet je dat niet kan en we zijn juist verwend met wat van koersen wij de laatste jaren hebben gezien en nu zijn idd de 3 ardense klassiekers niet zo mooi als wat we daarvoor allemaal hebben gezien en dit weet iedereen. Kijk het dan niet als je er zo'n moeite mee hebt.
24-04-2016 16:40
Eigenlijk verdient Mobistar gewoon te winnen
24-04-2016 16:41
@wheely
Slagter ligt in het ziekenhuis
24-04-2016 16:41
@wheely Slagter is naar het ziekenhuis, dus dat denk ik niet
24-04-2016 16:41
@Chrys
:o
24-04-2016 16:42
Het is toch spannend hoor
24-04-2016 16:42
Kom op Wout!!
24-04-2016 16:42
Wie zijn de renners van Giant? Barguil en?
24-04-2016 16:43
Zakarin ?
24-04-2016 16:43
Wel positief dat Poels nu nog zo goed zit. Gesink kan misschien niet zo goed tegen de kou maar Poels al helemaal niet.
24-04-2016 16:43
Die nieuwe helling werkt een beetje verlammend
24-04-2016 16:45
Mooie koers hoor

Reacties zijn gesloten.