Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 2 3 13
24-04-2016 10:16
Ben benieuwd naar de nieuwe klim, maar verwacht zelf eigenlijk dat de koers er alleen maar saaier van wordt.
24-04-2016 10:19
Dan Martin
24-04-2016 10:24
Geen live uitzending van de start? Waarschijnlijk omdat het RTBF is en niet Sporza.
24-04-2016 10:27
Ik ben erg benieuwd wat de invloed van het weer kan zijn. Dat kan 2 kanten opgaan, of een slijtageslag of een erg gesloten koers.
24-04-2016 10:42
Er zijn al foto's van sneeuwval ;).
24-04-2016 10:47
ziet er al mooi wit uit: [url]https://twitter.com/Aymeric21/status/724152834992820225[/url]
24-04-2016 10:47
Brrrrr 253 km met Kasseien, Ardense Klimmetjes, Sneeuw en Hagel voorspeld, kan wel eens een epische editie worden.
24-04-2016 10:49
Ik kan vanmiddag helaas niet kijken. Erg jammer, want het belooft een monsterlijke koers te worden. Hopelijk is er vanavond ergens een mooie samenvatting te zien. Veel plezier allemaal - en sterkte voor de renners!
24-04-2016 10:50
Opgave van Loubet (Fortuneo-Vital Concept) meldt de NOS. Die zag het al niet meer zitten blijkbaar.
24-04-2016 10:51
Als de weersomstandigheden zo blijven is het denk ik een kwestie van tijd voordat de wedstrijd wordt geneutraliseerd (als ze tenminste net zo consequent zijn als in Parijs Nice en de Tirreno Adriatico)
24-04-2016 10:57
Het gaat er om hoe het op de klimmetjes is. Dan is het ook nog L-B-L, dus zullen ze toch minder snel de boel platleggen.

Ik hoop dit vooral.
24-04-2016 11:00
7 koplopers met enkele seconden: Broett, Tiralongo, Edet, De Gendt, Benedetti, De Marchi en Roy.
24-04-2016 11:00
[url] https://twitter.com/TeamSky/status/724160340662079488 [/url]
24-04-2016 11:05
Zit momenteel zelf in de Ardennen. Het sneeuwt inderdaad flink, maar het blijft in ieder geval hier niet liggen op de weg.
Overigens denk ik niet dat ze de koers heel snel zullen aflassen/neutraliseren voor de kou: aangezien het een klassieker is zijn de gevolgen van afstappen minder groot dan bij een etappe in een grote ronde.
Als de sneeuw op de weg blijft liggen uiteraard wel.
24-04-2016 11:06
Wat Kwibus zegt: in een (grote) een dagkoers zal de drempel om te neutraliseren of afgelasten wel hoger zijn.
Maar als ik die besneeuwde bomen zie, lijkt mij dat afdalingen rijden met dit weer niet echt verantwoord is, nog afgezien van 250km nat op de fiets zitten.
We zullen zien.
24-04-2016 11:07
Kopgroep lijkt vertrokken. Helaas geen NL´ers daarbij. Had me verheugd op een lange ontsnapping met Lindeman. De kans dat het geneutraliseerd wordt met herstart vanaf Redoute lijkt me vrij hoog. Als de kopgroep veel tijd pakt daarvoor kunnen ze misschien vooruit blijven. De Gendt dan FTW!
24-04-2016 11:07
Tja, die foto's. Zijn ze gemaakt voor een realistische weergave, of vooral om indruk te maken?

"Even die ruitenwisser uit en het raam laten beslaan - Wacht, nog even! - Ja, hier is de sneeuw wat blijven liggen... - KLIK!"

Kopgroep met aantal flinke hardrijders. Daar gaan EQS en MOV een zware dobber aan krijgen. En SKY natuurlijk, want die mennen altijd. Als die ploegen mannetjes met wattages op kop zetten, dan zal het peloton voorbij halfkoers snel uitdunnen. Gent-Wevelgem taferelen?!?
24-04-2016 11:09
Milaan - San Remo is een aantal jaar geleden ook geneutraliseerd, dus waarom vandaag niet?
24-04-2016 11:09
***** valverde
**** martin
*** alaphilippe gerrans nibali
** fuglsang rodriguez Costa
* Cummings kreuziger gasparotto wellens
24-04-2016 11:09
Eindelijk weer eens een klassieker in beestachtige omstandigheden. Hopelijk wordt ons plezier niet weer afgenomen door een neutralisatie.
24-04-2016 11:10
[i]edit redactie: niet anti-supporteren[/i]
24-04-2016 11:11
Altijd grappig om te lezen, het woord "feedzone" zoals in die tweet van Sky.
24-04-2016 11:11
@janus89
Laten we vooral niet hopen op breuken
24-04-2016 11:13
Ah sneeuw op de weg https://twitter.com/EquipeFDJ/status/724163406895452160
24-04-2016 11:15
@Bonifazio: ik hoop vooral dat er verstandig gekozen wordt. Zo'n koers als in 1980 kan gewoon echt niet, dat is gewoon levensgevaarlijk. Vele renners die daar reden hebben daar ook nog jaren last van gehad.

Nu is het nu (nog) niet zo extreem. Maar afdalingen in de sneeuw kunnen gewoon echt niet. Al ziet het er nog zo spectaculair uit.

En trouwens, het is maar wat je onder 'plezier' verstaat. Als er massaal gevallen wordt heb ik nog minder plezier dan als er een neutralisatie of zelfs afgelasting is. Zeker als de valpartijen ernstig zijn.
1 2 3 13

Reacties zijn gesloten.