Volg hier het Sloveens kampioenschap op de weg 2020
zondag 21 juni 2020 om 13:45 Volg in Google

Volg hier het Sloveens kampioenschap op de weg 2020

We hebben er bijzonder lang op moeten wachten, maar vandaag staat de eerste échte wielerwedstrijd sinds de uitbraak van de coronapandemie op het menu! In Slovenië strijden de renners vandaag om de nationale titel. Krijgen we het verwachte duel tussen Primož Roglič en Tadej Pogačar? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Het vroege tijdstip van het Sloveens kampioenschap is opmerkelijk, omdat de UCI oorspronkelijk pas vanaf 1 juli wielerkoersen toestaat. De eerste WT-wedstrijden worden in augustus afgewerkt. Maar de Sloveense wielerbond stond erop om haar nationaal kampioenschap al in juni te organiseren, nu alle toppers nog in het land zijn. De UCI gaf zijn fiat.

Het is vooral uitkijken naar een duel tussen Roglič en Pogačar, die een ideaal parcours krijgen voorgeschoteld om Sloveens kampioen te worden. De renners koersen in de regio van Cerklje na Gorenjskem. Het 146 kilometer lange parcours bestaat uit zeven lokale rondes, gevolgd door een klim van 5 kilometer aan 8,0% richting Ambrož pod Krvavec.

Roglič kijkt uit naar een mogelijk duel met zijn jongere landgenoot en vriend Pogačar. “Ik ga mijn best doen en kan me niet verstoppen”, zo vertelde hij aan de NOS. “Het wordt echt een grote uitdaging om bij hem (Pogačar, red.) in het wiel te blijven zondag. Maar ik wil ook gewoon winnen. Het wordt sowieso een goede training.”

De renners kregen in de Tadej Pogačar Cup (gewonnen door Luka Mezgec) al een kans om zich warm te draaien met het oog op het nationaal kampioenschap. De renners vertrekken om 14.00 uur, terwijl de finish wordt verwacht tussen 18.00 en 18.15 uur. De wedstrijd is te volgen via een livestream van de Sloveense wielerbond, maar dan wel tegen betaling.

Links
Technische gids
Parcours

Liveticker (Twitter)
Livestream


(advertentie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
21-06-2020 13:52
En we zijn live!
Waar zit Remco?
21-06-2020 13:53
GRATIS op TizCycling!
    21-06-2020 14:01
    Zoals ik al had verwacht.
    21-06-2020 14:04
    Nee Tijmen, dat is niet gratis. Als je bij de zelfscankassa 'vergeet' om je boodschappen af te rekenen, zijn die ook niet gratis.
    21-06-2020 14:09
    Extince heeft natuurlijk zelf gewoon voor de stream betaald.
    21-06-2020 15:05
    xistnc heeft anders wel gelijk. Lijkt me ook niet handig dat WF de ruimte geeft om dit te delen.
21-06-2020 14:10
Dan betaal je voor de stream krijg je alsnog ellenlange reclame blokken. Mweh.
21-06-2020 14:17
Mensen die de koers kunnen zien en hier wat updates kunnen geven? Alvast bedankt!
    21-06-2020 14:33
    op dit moment rijden er een stuk of 100 slovenen achter elkaar aan
    21-06-2020 15:06
    Geen buitenlanders? Xenofobe bedoeling ;)
21-06-2020 14:22
wat een schitterende koers is dit nu al
21-06-2020 14:26
Ja! Beeld uit de koers!
21-06-2020 14:44
Er is een kopgroepje van een man of 4. Verder is het gissen wegens mijn gebrekkige, laten we zeggen niet bestaande beheersing van het Sloveens.

Er is vooral een man met een groen jasje en rode pet in beeld die langs de kant van de weg met een vlag zwaait.
21-06-2020 14:59
De sloveense Wuyts en De Cauwer houden de sfeer er wel in.
21-06-2020 15:05
Zijn de kroegen in Slovenië weer open? De man achter op de motor met de camera in de hand heeft duidelijk een slok te veel op.
21-06-2020 15:12
Wel ballen dat ze voor deze rampzalige verslaggeving 5 euro durven te vragen.
Een foto van een man met een sloveense vlag kan ik ook wel op getty images vinden
Maar, er wordt gefietst! Dat is al heel wat!
21-06-2020 15:17
Het is weer koers. Na ruim een uur heeft de kopgroep 3.10 voorsprong.
21-06-2020 15:21
Mezgec zet zichzelf op kop van het peloton. Hij is eerder in de race bij de auto van Jumbo gespot.
    21-06-2020 15:42
    Als in 'ik hoorde dat Paul Martens stopt, hebben jullie volgend jaar nog een nieuwe semi-sprinter nodig om de kopmannen naar voren te loodsen?' ?
    21-06-2020 15:45
    Hij zegt dat het ok is
    21-06-2020 16:43
    Dat wilde ik posten! https://nos.nl/video/222789-breuk-vraagt-of-het-in-orde-is.html
21-06-2020 15:46
iemand enig idee hoeveel kilometers er nog gereden moeten worden?
21-06-2020 16:01
Kopgroep bestaat uit Horvat, Tratnik, Cemazar en M. Groselj.
21-06-2020 16:07
Net 2 min gekeken.
Wauw, ik ben blij dat jullie allen zo gezeurd hebben om een live stream.
Zoals verwacht saaie koers en livestream waar je weinig aan hebt.
Respect als je daarvoor dan ook nog eens €5 betaald hebt
    21-06-2020 16:40
    Klopt, net 3 minuten gekeken, wel blij met live beelden, maar het ging ook weer vrij snel vervelen. Tegen de tijd dat ze de slotklim op gaan is het waarschijnlijk etenstijd, maar dat zou wel de moeit waard moeten worden
21-06-2020 16:14
Horvat is gelost.
21-06-2020 16:16
Het peloton bestaat overigens zowel uit mannen als vrouwen.
21-06-2020 16:17
Nog zo’n 75 km te gaan.
21-06-2020 16:17
Hoeveel kilometer nog?
    21-06-2020 16:23
    Volgens mij 48. Twee lokale ronden en de klim.
    21-06-2020 16:31
    @Baik-Baik
    Thx
21-06-2020 17:10
Wat is de voorsprong voor de kopgroep?
21-06-2020 17:14
Pogacar op kop met Roglic, twee Bahrains en een Adria mOBIL
21-06-2020 17:19
Roglic solo op kop.
21-06-2020 17:25
Al een paar minuten stilstaand beeld van Roglic op kop. Hopelijk staat Rogilic ondertussen niet stil:-)
21-06-2020 17:26
Roglic en Pogacar samen op kop
21-06-2020 17:30
Hoeveel km?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.