Volg hier Het Kampioenschap van Vlaanderen 2016
vrijdag 16 september 2016 om 12:30

Volg hier Het Kampioenschap van Vlaanderen 2016

In België staat de zesde manche in de Napoleon Games Cup 2016 op het programma, een regelmatigheidsklassement waar Niki Terpstra de lijstaanvoerder is. In Koolskamp strijden de renners vandaag om de opvolger van Michal Golas te worden. Wie gaat dat worden?

schermafbeelding-2016-09-16-om-10-28-35
Het startschot klinkt vanmiddag om 12.45 in de Gemeentehuisstraat in Koolskamp, waarna men de finish na zestien lokale rondes verwacht rond 17.20. Bespreek de koers hier op WielerFlits.

Links
Website organisatie
Technische gids
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter-account Napoleon Games Cup)

Livestream (VTM, vanaf 15.25)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
16-09-2016 12:40
Eurosport zendt ook netjes uit.
16-09-2016 13:08
Een beetje jammer dat Etixx hier zo'n sterk team heen heeft gestuurd. Renners als Carbel, Pedersen, Halvorsen, Grondahl, Mareckzo, Looij, Willwohl vind ik erg leuk om te volgen en hen meten met renners als Boeckmans, Hofland, Van Hoecke, McLay, DeHaes en Van Asbroeck is best interessant. Maar dan komt Etixx met Kittel, Gaviria, Keisse, Van Keirsbulck en Maes. Tja, dan is de rest volgens mij gelijk kansloos.
16-09-2016 13:34
Hup Zhi Hui!
16-09-2016 15:03
Six new leaders: Hofland, Svendgaard, Druyts, Jansen, Caresmel, Duquennoy #koolskampkoers
16-09-2016 15:06
Ik vind het dan weer leuk dat Etixx ook een koers als dit serieus wil nemen.

En als de rest allemaal samen tegen Etixx rijdt, gaat er echt nooit iemand van die ploeg kunnen winnen. Kansloos zou ik dus zeker niet zeggen.
16-09-2016 15:11
Opvallend dat Hofland niet de sprint afwacht.
16-09-2016 15:15
@ Ferox: precies. Hoe vaak hebben we niet gedacht dat het NK al van tevoren was beslist omdat alle toppers van Rabo en opvolgers aan de start stonden. Bijna altijd visten ze achter het net, tot Groenewegen dit jaar bij wijze van uitzondering inderdaad de titel voor TLJ binnenhaalde. Kortom: het is pas gedaan als de renners onder de douche staan.
16-09-2016 15:19
Hofland in een kopgroep in en koers die een grote kans heeft op een massasprint...ik snap het even niet....
16-09-2016 15:25
Ze zullen Van Asbroeck hebben aangewezen voor de sprint.
16-09-2016 15:39
Niet direct. Er was eerst een groep van 13 vooruit met 5 man Etixx (Gaviria o.a.), 2 Lotto en Hofland. Door de wind brak het peloton ook nog eens in stukken. Later is dat allemaal weer wat samen gekomen is zijn er 6 vooraan overgebleven. Nu weer 3 a 4 groepen. v. Asbroeck heeft ook ergens tussen groepen gezeten.

Samensmelting in de kop van de koers. Zo krijgen we 27 leiders. Jagend peloton volgt op 27 seconden #koolskampkoers
16-09-2016 15:46
En we zijn live op Eurosport.
16-09-2016 16:05
Dit bericht is verwijderd
16-09-2016 16:41
Vanmarcke afgestapt
16-09-2016 16:51
Opgave Kittel
16-09-2016 16:51
En Kittel nu ook
16-09-2016 16:56
Eens met Hakkie maar het probleem is dat EQS geen mindere renners heeft. Ze rijden ook gewoon het dubbele aantal koersen in vergelijking met TLJ en dan is het niet gek dat ze zoveel zeges pakken.
16-09-2016 16:58
oftewel 90% kans dat gavira wint. hopelijk is het die andere 10% die het m toch flikt :)
16-09-2016 17:01
Ze gaan nog hard moeten doorrijden om die koploper te pakken...
16-09-2016 17:02
Je kunt veel over die Zhi Hui Jiang zeggen, maar hij zit er maar mooi bij in dit kleine peloton! Tenminste 8 - Vanmarcke is nog 7 van TLJ.
16-09-2016 17:05
Hihi, de 'kermiscoureur'..
16-09-2016 17:05
De kermiscoureur wint ;-)
16-09-2016 17:05
Heel knap van Dupont!

Gaviria ging wel erg van zijn lijn.

TLJ kansloos!
16-09-2016 17:06
@tight
Ik zag er 6 volgens mij. Maar dan wel als figuranten. Man man man...
16-09-2016 17:08
Ik heb nooit in een peloton gefietst, maar het leek net alsof de TLJ-ers niet in de top 3 wilden finishen. Ze zaten 4 km voor het einde netjes in formatie, maar ze bleven maar achterin zitten. Snap ik niet zo goed.
16-09-2016 17:09
@xistnc O ik dacht 6 op een rij op rechts en nog eentje links. Ondanks die overmacht weten ze niet hun sprinter voorin af te zetten. Inderdaad man man man.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.