Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
1 5 6 7 8 9 14
27-03-2016 16:15
@Mus, Benoot is echt wel iemand die je in de gaten moet houden.
27-03-2016 16:16
Jammer dat ze niet de ruimte krijgen, het was vd koers geen slechte ontwikkeling om deze jongens voorop te hebben net iets buiten schootsafstand...
27-03-2016 16:16
5 man van TLJ, geen vooraan nu in het peloton
27-03-2016 16:17
OK , Trek draait het muurtje van de duimschroef aan nu, slim ..
27-03-2016 16:18
@Daan

Dit is niet de groep waar je als een v marcke mee moet zitten
27-03-2016 16:18
Die vijf vooraan zijn hardrijders. Ik gok dat de winnaar vooraan zit.
27-03-2016 16:18
Vanmarcke nu al mee in de aanval. Jongens toch, weer veel te vroeg je kruit verschieten. Hij leert het ook nooit.

*Berichten uit een alternatieve werkelijkheid*
27-03-2016 16:18
Als ze anderhalf tot twee minuten weten te pakken is het klaar denk ik. Topsport vlaanderen, Orica kunnen ook nog mee gaan rijden
27-03-2016 16:18
Waarom nam orica niet direct over?
27-03-2016 16:19
@assen - ja, omdat vanmarcke de kopman is en ze die naar d overwinnng willen brengen...
27-03-2016 16:19
Mooi parcours ook dit GW, sinds dat conflict in Geraardsbergen en de daarop volgende 'innovatie' kijk ik dit liever dan RvV. Volgens mij ook de enige Vlaemsche topkers zonder die Kwaremont erin.
27-03-2016 16:20
nizzolo hardrijder?
27-03-2016 16:20
@ Vlek > Voila > :)
27-03-2016 16:21
Daar gaat TLJ!
27-03-2016 16:21
tlj tijdt toch een schitterende koers. Beter heb ik ze dit seizoen nog niet gezien
27-03-2016 16:21
Teunissen er al 2 keer af en nu weer op kop. Daar wordt je beter van zou ik zeggen. Mooie gast.
27-03-2016 16:23
Teunissen lijkt me een renner die je 'in zijn vrij' kan zetten, die heeft drive.
27-03-2016 16:24
Het gat wordt gedicht, goed gedaan van LTJ. Rijden heel sterk.
27-03-2016 16:25
TLJ rijdt prima! Netjes dat ze met zoveel man nog in de 'voorfinale' zitten
27-03-2016 16:26
En nou niet gaan zeiken als tjallingi, tankink en teunissen er op de kemmel afliggen.
27-03-2016 16:26
Goed gedaan TLJ - veel langer hadden ze niet moeten wachten. Sep en Tom nog fris.
27-03-2016 16:26
@Daan

Had je dan nu geroepen dat v marcke weer onodig et zn krachten heeft lopen smijten?
27-03-2016 16:27
Je kunt zeggen wat je wil. Maar TLJ neemt de hele dag al hun verantwoordelijkheid, erg volwassen. En blijkbaar is Vanmarcke heel erg goed. Vorig jaar moest hij hetzelfde en blies zichzelf toen op. Dit ziet er erg goed uit! En wat zijn die Tankink en Tjallingii toch belangrijk voor hem. Beulen
27-03-2016 16:28
@Jesse Als die er nog bij zitten na de Kemmel, dan zou dat superknap zijn.
27-03-2016 16:28
Jongens vanmarcke heeft zijn kruit al verschoten met het terug brengen van de tweede waaier. Maar hopelijk wordt ik verrast!
1 5 6 7 8 9 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.