Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
1 2 3 14
27-03-2016 11:37
Hopen op een mooie koers, met een onverwachte winnaar.
27-03-2016 11:40
Hoop maar dat sagan weer de koers kleurt al zal ik er weinig van zien
27-03-2016 11:44
woep woep zin in!
27-03-2016 11:54
Helaas schoonfamilie bezoek waardoor ik de finale mis :(
27-03-2016 11:57
Vraag me nog altijd af waarom Bardiani hier een wildcard krijgt...
27-03-2016 11:57
hele middag voor de koers met hopelijk een mooie afsluiter hier.
27-03-2016 12:09
Hopen op een hoop wind en veel waaiers! En initiatief van het Lotto Jumbo team.
27-03-2016 12:13
@HoofdIsVrij
Om 17.45 uur even naar het toilet voor een grote boodschap (tablet mee natuurlijk).
27-03-2016 12:17
Hoe is het weer?
27-03-2016 12:20
@ hoofdisvrij:
kan je geen een griepje faken, of trappen ze daar al niet meer in. ;)
@ grotemeneer:
even zelf opzoeken is sneller dan hier het antwoord af te wachten.
27-03-2016 12:24
Weer wederom regen verwacht en windkracht 4/5 dus denk wederom een hele mooie editie!!
:) :) :)
27-03-2016 12:24
Vandaag lekker voor zitten. Al kan een late finish de gourmet-plannen in de wielen fietsen.
Jammer dat Stannard niet fit is. Ik verwachtte er toch het eea van.
27-03-2016 12:26
@8.6 klopt, maar ben geen specialist op weer gebied. Op dit forum heb je altijd een paar wijzen die redelijk nauwkeurig kunnen aangeven of het al dan geen waaiers gaan worden, want die houden naast het feit dat er wind verwacht wordt ook rekening met parkoers, etc. Daarom dat ik het hier vraag. Daarnaast is de gezamenlijke hoop hier van dezelfde aard als de spanning die ik als kind voor Sinterklaas had.
27-03-2016 12:31
Haha, bedankt voor het meedenken. Met een griepje faken kom ik helaas niet weg. De updates hier hou ik natuurlijk van harte in de gaten en wellicht kan ik de laatste 15 à 10 km nog meepakken.
27-03-2016 12:32
@ grotemeneer:
ik zal je even snel een cursus geven zodat ook jij specialist bent op dat gebied. ga naar google en vul in 'weerbericht' en 'wevelgem', druk op enter, en kies uit een van de vele weersites. onthoud de windrichting, en zoek de plattegrond van het parcours op. weet je meteen op welke stukken er kansen op waaiers zijn. of wil je ook nog een cursus wat de voorwaarden zijn voor waaiervorming? ;)
27-03-2016 12:37
@8.6 wat een zure reactie, helemaal nergens voor nodig, zeker niet op zo een prachtige dag als vandaag. Cheer up!
27-03-2016 12:38
@8.6 wat reageer je nu nors man, als we hier niet eens meer mogen vragen of er waaiers kunnen komen, omdat we dat zelf allemaal zouden kunnen uitzoeken.
27-03-2016 12:38
@8.6
graag, geen fatsoenlijk volgtopic zonder spoedcursus waaiervorming!
27-03-2016 12:40
Kunnen er waaiers komen?

Mijn Google doet het niet
27-03-2016 12:42
Alleen al de vraag of er waaiers gaan komen maakt het spannend...
27-03-2016 12:43
Volgens Sporza is het vrouwenpeloton al in 2 stukken geblazen. Waaiers it is.
27-03-2016 12:44
Westra met 4 kompanen in de vroege vlucht.
27-03-2016 12:48
@ sammysosa & grotemeneer:
ah, heb er maar een knipoog achter gezet, anders lijkt het nog of ik luie mensen op hun nummer wil zetten.
@ Wheely:
ok. voor waaiers moet het 1. hard waaien (hoe verrassend), 2. er moet door een redelijk open vlakte worden gekoerst (dus zo min mogelijk beschutting) 3. er moet flink gekoerst worden, 4. de wind moet het liefst van de zijkant komen.
als aan al die voorwaarden voldaan wordt, is het opletten voor de wielrenner, goed van voren zitten, zodat je niet in de verkeerde waaier komt als het breekt.
27-03-2016 12:54
@Woutie, omdat Colbrelli top 5 kan rijden misschien?
27-03-2016 12:57
Vind het maar een saaie en teleurstellende kopgroep. Die gaan het nóóit halen.
1 2 3 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.